نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1399 - 11:32
قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی، مردم داری و مردم ياری را در مناطق کمتر برخوردار این شهرستان با جدیت دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به محرومین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است درحالی که توسعه، پیشرفت و رشد چشمگیر کشور در طول چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، به گونه ای که نظام اسلامی دربسیاری از عرصه های مختلف در سطح بین المللی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بسیج میدان دار رفع محرومیت ها

این درحالی است که امروز با وجود تمام تحریم های اقتصادی به همت جوانان با صلابت انقلاب اسلامی و به لطف الهی این نظام هرلحظه شاهد رویش های انقلاب در تمام زمینه های علمی ، فناوری،پزشکی، کشاورزی، صنعتی، دفاعی و نظامی در سطح جهان است و بسیج به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و مدافع ولایت، رسالت انقلابی دارد که در هر عرصه ای از انقلاب که لازم باشد وارد عمل شود.

هرچند بسیج سازندگی با هدف سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تاکنون در حوزه های مختلف اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است که یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام جهادگران به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی است که بسیجیان با حضور در این برنامه ها به انجام فعالیت های عمرانی (احداث، بازسازی و بهسازی)، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می پردازند.

شجاعت و مسئولیت پذیری بسیج

با این تفاسیر امروز بسیج با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار نیزایفا کند، هرچند مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند که مسئولیت پذیری سپاه پاسداران در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده و عزم وهمت انقلاب اسلامی است.

جدیدت سپاه در محرومیت زدایی

این درحالی است که قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی ، محروم نوازی ، مردم داری ، مردم ياری و مردم دوستی را در مناطق کمتر برخوردار این شهرستان با جدیت دنبال می کند.

اگرچه در مناطق محروم گچساران به جهت عمق بخشی و ايجاد امنيت پايدار پروژه های محرومیت زدایی ارزشمندی توسط ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اجرایی شده است و بسیج سازندگی در عرصه های فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و مبارزه با کرونا نیز حضوری چشمگیر داشته است.

شاخص ترین برنامه های بسیج

باید توجه داشت که اجرای طرح ها و برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی، یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان گچساران است که سپاه ناحیه این شهرستان با عزم جهادی در این راستا قدم هایی برداشته است.

باقر پسنده، فرمانده ناحیه مقاومت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به لزوم توجه به محرومین و گسترش فعالیت های جهادی در این شهرستان اظهارکرد: مهم ترین هدف بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران نیزبرپایی اردوهای جهادی، تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری و رفع محرومیت ها در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان است.

همت بلند گروهای جهادی گچساران

وی افزود:در این راستا نیز گروه های جهادی گچساران به منظور خدمت رسانی و کمک به محرومین به روستاهای محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام می شوند که عمده فعالیت این جهادگران با توجه به نیاز منطقه مورد هدف ، احداث 15 واحد مسکونی مددجویی در این روستاها بوده است.

پسنده درادامه تصریح کرد:این واحدهای مسکونی مددجویان با اقدام جهادی بسیج سازندگی در راستای تفاهمنامه کمیته امداد حضرت امام(ره) با سپاه پاسداران در قالب واحدهای 60 متری شامل پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی احداث شده است.

احداث 15واحد مسکونی مدد جویی

فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه اظهارکرد:راه اندازی و ساخت 8 واحد مسکونی درمناطقی همچون روستای دیل (دو واحد)،روستای آرو(دو واحد)،روستای اسپر(سه واحد) و نیز روستای سید جمال الدین هم (یک واحد) در دستور کار قرار دارد که به همراه هفت واحد روستاهای باباکلان(سه واحد) و بن پیر(چهارواحد) ان شاء الله نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد:اجرای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)گچساران برای خانه دار شدن محرومین از جمله اقدامات بسیج سازندگی این شهرستان است که با استفاده از توان و امکانات بالای گروه های جهادی این شهرستان و نیز با احساس وظیفه در یاری رساندن به نیازمندان، محرومان و مستضعفین مصمم است تا این پروژه های مسکونی را در سریعترین زمان ممکن به مرحله بهره برداری برساند.

ایجاد امنیت و آرامش جامعه 

وی درادامه تصریح کرد:باید توجه داشت که خدمت به محرومین مهم‌ترین مسئله در بسیج سازندگی به شمار می رود در حالی که ناحیه مقاومت بسیج گچساران این گونه اقدامات را انجام وظیفه و احساس تکلیف برای خود می‌داند و این موضوع را از عوامل تاثیرگذار در ایجاد امنیت و آرامش جامعه بر می شمرد.

پسنده در ادامه گفت:بنابراین امروز به مناسبت گرامیداشت دهه پرفروغ فجرنیز اولین مسکن مددجویان در این شهرستان(روستای آرو) با حضور جمعی از مسئولین محترم افتتاح شد که ان شاءلله هم تا پایان سال 14واحد دیگر را هم تحویل عزیزان خواهیم داد،هر واحد مسکونی با 42 میلیون و 500هزار تومان اعتبار احداث شده است.

براین اساس، هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام اسلامی، اثبات كارآمدی نظام ، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابی ها و آبادانی مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف برای پاسداری از نظام و جلوگيری از كاهش شور و شوق و حل مشكلات مردم مناطق محروم است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها