نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. خرداد 1398 - 8:59
جهادگران بسیج دانشجویی گچساران و باشت ،همپای دیگرنهادهای حمایتی با سرکشی به نیازمندان در جهت شناسایی مشکلات آنان و رفع نیازهایشان تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دانشجویان جهادگران در سایه تربیت انقلابی داوطلبانه در قالب تیم های  مختلف به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند وفارغ از سطح تحصیلات و یا مقام خانوادگی در مناطق کم برخوردار برای کمک به مردم بویژه محرومان هر کار کوچک و بزرگی را با جان دل انجام می دهند، مهندسی که کارگر می شود، طلبه ای که بنا می شود تنهابخشی از کارهای جهادگران در اردوهای جهادی است.

 کلاس های تفسیر قرآن، احکام، کلاس های کمک تحصیلی برای فرزندان مناطق محروم، تلاش برای بررسی مشکلات و کمبودهای موجود در مناطق محروم و دوندگی برای جذب حمایت و توجه مسئولان جهت رفع این مشکلات از دیگر برنامه های دانشجویان جهادگر گچسارانی است.

 در روزهای اخیر نیز گروه هایی از جهادگران بسیج دانشجویی گچساران و باشت راهی مناطق محروم این دیار نفتخیز شده اند و این گروه های جهادی سرکشی از نیازمندان را در سرلوحه کار خود قرار داده و با شناسایی مشکلات نیازمندان در راستای رفع این مشکلات تلاش می کند.

در این بین و در قالب یک طرح هر روز تعداد30 بسته حمایت غذایی از روز آغاز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام تا پایان ماه مبارک رمضان توسط جهادگران بسیج دانشجویی گچساران و باشت نیز تحویل خانواده‌های نیازمند خواهد شد.

ارزش ریالی سبدهای حمایت غذایی برای خانوارهای مشمول 870 هزار ریال است که شامل برنج ، روغن، رب گوجه،ماکارونی وسویا است و طبق برنامه به خانوارهای نیازمند و محروم در محلات و روستاهای محروم این شهرستان ها توزیع خواهد شد.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت در گفت و گو با آفتاب جنوب در این خصوص گفت:بسیج متعلق به نظام و همه آحاد ملت بزرگ ایران است و به نوعی همان نماد خدمت به مردم به شمار می رود که باید برای توسعه و پیشرفت و نیز رفع محرومیت در جامعه هرچه در توان داریم به کار ببندیم.

وی افزود:فلسفه حضور جهادگران بسیج دانشجویی در مناطق کم برخوردار، گره گشایی در حل مشکلات محرومین است و ارزش خدمات جهادگران زمانی افزون تر خواهد شد تا با کار جهادی بتوانیم عرصه خدمت به نیازمندان را بیش از پیش گسترش داده و از محرومیت‌ها در این مناطق بکاهیم.

سلیمانی در ادامه با اشاره به توزیع سبد کالا در مناطق محروم این شهرستان ها، اظهار کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته بسیج دانشجویی گچساران و باشت با مشارکت گروه های جهادگر اقدام به پخش بسته های حمایتی در بین محرومین و نیازمندان این شهرستان ها در ماه مبارک رمضان کرده است.

وی ابراز کرد: بسته‌های حمایتی یاد شده با مشارکت برخی نهادها و خیران تهیه و درقالب برنامه های جهادی در مناطق محروم بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود و باید به این نکته هم توجه کرد که یاری به محرومان تنها در پرداخت‌ هزینه های کلان نیست؛ بلکه هر فردی به میزان توانایی خود می‌تواند در رفع محرومیت در جامعه نیز همت کند.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت درادامه اظهارکرد:طرح کریمانه های حسنی به مدت 14 روز از میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام تا پایان ماه مبارک رمضان توسط گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران و باشت برگزار خواهد شد.

وی افزود:در این طرح گروه های جهادی هر شب به صورت مخفیانه در محلات فقیرنشین گچساران(لبنان، سادات، رادک، کیامرثی، سعدی، پربالی،و...) و نیز روستاهای چهاربیشه، آبشیرین، سربیشه و روستاهای شهرستان باشت از جمله بهره عنا، چاه تلخ، و ...؛افراد نیازمند را شناسایی و به صورت ناشناس کمک رسانی می کنند.

سلیمانی بیان کرد: طرح افطاری ساده برای کارکنان شاغل این شهرستان ها در لحظه افطار هم دربرنامه قرار دارد و همچنین مراسم جشن لذت بندگی برای کودکان بی سرپرست ،بد سرپرست و کودکان کار هم بعد از لیالی قدر در محلات فقیر نشین با صرف افطار و برنامه های ویژه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها