نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. دى 1399 - 13:44
سردار شهابی فر:یک روز در عراق و در تکریت بودیم که از حاج قاسم دستوراتی بگیرم و بعد سردار با یک موتور آمد و خیلی هم لباس ها و سر و صورتشان خاکی بودند و به ایشان عرض کردم که سردار تو می دانی که اگر شهید بشوی تمام جهان اسلام به عزا می نشینند... وقتی که شنیدند فقط لبخندی زدند و سکوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرماندهی "حاج قاسم" در جبهه های دفاع مقدس و جبهه مقاومت دوران پرافتخاری برای رزمندگان و مدافعان حرم کهگیلویه و بویراحمدی بوده است و این صمیمت و احساس برادری در کلام بسیاری از رزمندگان این استان موج می‌زند،طلوع جمعه ۱۳ دی‌ماه ۹۸ وقتی همه خواب بودند و او بیدار، با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر ایران، فرمانده محور مقاومت و علمدار جبهه اسلام یک ایران دردناک شد و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام در رثایش گریستند، آن‌ها که دل‌هایشان از مردانگی سردار مردمی و باصلابت فتح شده بود.

شهید زنده

اما مدافعان حرم و سربازان او در جبهه‌های نبرد با استکبار غم‌انگیزتر شدند،آنهایی که از "حاج قاسم" خاطره‌ها دارند؛چراکه شهید زنده‌ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدانش در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم گذشت و در این مبارزه سربازانش بیشتر از همه فرمانده خود را مردی پرمعنویت و خستگی‌ناپذیر دیده‌اند. 

به محض شنیدن خبر شهادت سردار دل‌ها، رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم نیز اولین کسانی بودند که به یاد فرمانده‌ شهیدشان در مراسمات و محافل مختلف خاطره ها بیان کردند.

درادامه نیز به بهانه یکمین سالگرد شهادت سردار دلها،"حاج قاسم سلیمانی" به مرور بخشی از خاطرات رزمندگان و مدافعان حرم کهگیلویه و بویراحمد در وصف شهید سلیمانی پرداخته ایم.

سردار عوض شهابی‌فر،از فرماندهان جبهه مقاومت و همرزم شهید سلیمانی

خدا به ما توفیق داد بعد از جنگ تحمیلی چند سالی از وجود این شخصیت بزرگوار بهره بردیم. شهید سلیمانی در دل همه از کوچک تا پیرزن و پیرمرد جای داشت.این شهید والا مقام به دنبال امنیت برای همه بود ۴۰ سال عمر خود را در جنگ دفاع مقدس، مبارزه با اشرار در شرق کشور بود و چند سالی از فرماندهی ایشان در سپاه قدس نگذشته که اوضاع منطقه ناآرام شد.

حق ماموریت

وقتی نام حاج قاسم بر سر زبان‌ها می‌افتاد همه نیروهای جبهه مقاومت جان تازه‌ای می‌گرفتند،سردار سلیمانی در این مدت و جنگ هشت ساله هیچ گاه حق ماموریت نگرفتند در حالی که وضع مالی مناسبی هم نداشت.شهید ابومهدی المهندس نیز فرزند رشید و شجاع اسلام مسلط به زبان فارسی بود و یکی از مخلص‌ترین چهره‌های انقلاب بود. آمریکایی‌ها سالیان طولانی به دنبال این سرباز اسلام بودند تا او را از بین ببرد.

یک ماه پیش رفتم سپاه قدس(قبل از شهادت حاج قاسم) که خدمت این بزرگوار برسم وقتی که رفتم ایشان صورت گذاشته بود بر روی تمثال یک شهید و گریه می‌کرد‌،سلیمانی یک روز باید می‌رفت اما اگر مرگ ایشان چیزی به غیر از شهادت بود در حقش ظلم شده بود. راه حاج قاسم ادامه دارد...

******

 داعش وارد سوریه شد، در‌ جلسه با حاج قاسم از ۱۲ نفر سه نفر به سوریه اعزام شدیم که هواپیما با چراغ خاموش وارد فرودگاه سوریه شدیم، وقتی در شهر رفت و آمد می کردیم مشاهده می کردیم که شهر دچار آسیب های حاصل از جنگ است، گنبد حضرت زینب(س) ترکش خورده بود.

مجاهدت سردار سلیمانی

اوایل کار سوریه بسیج نداشت و سردار سلیمانی با آوردن شهید همدانی نیروهای بسیج را تشکیل داد، ارتش سوریه قبول نداشتند این افراد که جان خود را از دست می دهند شهید نیستند اما با مجاهدت سردار سلیمانی به آنها فهماند که رزمنده و شهید هستند، این نیرو ها شامل حزب الله، دفاع وطنی، گروه های ارتشی بودند، برخی از این نیرو ها جنگ شهری ندیده بودند که زحمت و تلاش های حاج قاسم و نیروهای تحت امر او این شیوه جنگ را به آنها یاد داد.

 تدابیر شهید سلیمانی

در سوریه کل شهر ها سقوط کرد و مرزها با ترکیه و عراق و فلسطین دست دولت سوریه نبود و بخشی از مرکز روستای ملی محاصره بود و فقط در مرکز شهر و فرودگاه دست دولتی ها بود که نهایتا تدابیر شهید سلیمانی باعث شد رقه در شرق و ادلب در جنوب آزاد شود.

بیش از ۳۰۰ گروه تدمر، المیدان و بوکمال تا شرق سوریه تقسیم بندی شده و جنگ می کردند، بنابراین زحمت های زیادی با تدبیر شهید سلیمانی انجام شد و در تمام عملیات ها حضور داشت و فرماندهی می کرد و اگر فرماندهی او نبود کوچکترین پیروزی حاصل نمی شد وقتی نام او می آمد همه توان تازه گرفته و نیروهای دشمن سست و ضعیف می شدند، همه اینها ناشی از اخلاص و از خودگذشتگی و ایثار و فداکاری اوست و با همه پول و امکانات که از دولت های منطقه برای سوریه جمع آوری می شد هیچگاه حق ماموریت نگرفت.

مانع سقوط بغداد

در جبهه عراق و هنگام تصرف بغداد و کرکوک تلاش شهید سلیمانی بود که مانع سقوط بغداد شد، ابو مهدی المهندس یکی از فرزندان شیعه و نیرو های بدر در ایران بود، آمریکا به دنبال ترور او بود، او به واسطه قاسم سلیمانی و تدابیر وی توانست سبب اقتدار و شکست دشمنان منطقه شود.

با شهادت سردار بوی عطر و برکت ایران را سرشار کرد و این موضوع نشانه مجاهدت شهید سلیمانی بود، بارها گفتم سردار اگر اتفاقی برای شما بیفتد همه دشمنان شما خوشحال می شوند و دوستان ناراحت می شوند کمتر در مقابل توپ و گلوله قرار بگیر که نهایتا به آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

*******

آن عواملی که سردار سلیمانی را به آن عظمت رسانید حاصل زحمت هایی بود که سردار سلیمانی در جهت رضای خداوند انجام داد و درمیدان عمل مجاهدت کرد و نیز تبعیت محض از امر ولایت داشت .اعمال نیک ، خدا پرستی ، توسل به ائمه اطهارعلیهم السلام ، خدمت به مردم و درکنار مردم بودن از ویژگی های حاج قاسم بود که  باعث می شود تا ملت ایران و همه مجاهدین در سراسر عالم به طور منسجم علیه استکبار جهانی شعار بدهند و درادامه نیزاین پیروزی های بزرگ هم بوجود می آید.

خدمتگذار صدیق

سردار سلیمانی یک سرمایه ملی و یک خدمتگزار بود،یک روز در جبهه های غرب ،جنوب و دفاع مقدس ایستادگی کرد و یک روز هم در مقابل همه تکفیری های عالم در بیرون از مرزهای ایران اسلامی ایستادگی و سردار سلیمانی نه فقط یک چهره نظامی بودبلکه یک دیپلمات تاثیر گذار برای کل جهان اسلام بود.

قدرت و هیمنه روسیه در نبرد با داعش هم به پشتوانه وجود سردار سلیمانی بود و امروز برکت خون سردار سلیمانی همه مرزبندی ها را در هم شکست، برخی ها در آن زمان به بنده زخم زبان می زدند که چرا به سوریه و عراق می روید؟،اما امروز خون پاک شهید سلیمانی همه را بیدار کرد .

ولایتمدار

سردار سلیمانی در جهان اسلام کارهای بزرگی کردند و به همین خاطر بود که دشمن از ایشان این همه کینه به دل داشت که این سردار عزیز را اینگونه ترور کردند،داعشی که بیشتر مناطق حساس سوریه و عراق را به تصرفشان درآورده بودند و حتی کاخ ریاست جمهوری اسد زیر آتش خمپاره 80قرار داشت و زمانی که سران سوریه به پایان خط رسیده بودند سردار سلیمانی پیرو دستورات حضرت آقا به سوری ها پیشنهاد مقاومت و ایستادگی با تشکیل بسیج مردمی را دادند که کارساز شد.

خاکریز اول

سردار سلیمانی به نوعی همه عملیات ها در سوریه و عراق را فرماندهی می کردند و بنده نیز در کنار این شهید والا مقام در بسیاری از عملیات ها هم حضور داشتم و در همان شب ها و روزهای سخت ،سردار سلیمانی خود شخصا در خاک ریز اول و سنگر اول می ایستاد و دشمن را نظاره می کرد و آتش توپخانه و ادوات و نیروها را هدایت می کردند.

یک روز در عراق  و در تکریت بودیم که از سردار دستوراتی بگیرم و بعد سردار با یک موتور آمد و خیلی هم لباس ها و سر و صورتشان خاکی بودند و به ایشان عرض کردم که سردار تو می دانی که اگر شهید بشوی تمام جهان اسلام به عزا می نشینند و حیف است که توسط این اشرار پلید به شهادت برسی که درادامه وقتی که شنیدند فقط لبخندی زدند و سکوت کردند.

هواپیمای آواکس

بعضا سردار بیان می کردند که هواپیمای آواکس دشمن مرتبا وی را درمنطقه رصد می کنند، دشمن در طول این چندین سال بدنبال این بودند که سردار سلیمانی را از سر راه اهداف شومشان بردارنداما امروز می بینیم که خون سردار سلیمانی باز دشمن را مستاصل و گیج کرده است.

سردار سلیمانی از جنس مردم بود ، تا زمانی که مطیع امر ولایت باشیم می توانیم در مقابل مشکلات و تهاجم دشمنان به خوبی مقاومت و ایستادگی کنیم، در طول 8سال دفاع مقدس دشمن دست پر آمد و دست خالی برگشت و دشمن نیز در سوریه ،لبنان و غزه دست پر آمد و باز هم خالی برگشت.

سید ناصر حسینی پور ،نویسنده "کتاب پایی که جا ماند"

سردار سلیمانی اسطوره مقاومت و پایداری بودند و از روز جمعه ای که گذشت(13دیماه 98) تاریخ به دو بخش تقسیم شد،دوره قبل از شهادت حاج قاسم و بعد از شهادت حاج قاسم.

فراتر از مرزها

قبل از شهادت حاج قاسم می شود حرف های زیادی داشت اینکه جبهه مقاومت و جریان مقاومت به این شکلی که امروز در دنیا وجود دارد ،نبود اینکه کسی راهبرد مقاومت را فراتر از مرزها می برد و هم یک فرمانده میدانی است در مقابل داعش و هم یک دیپلمات برجسته ای است که می تواند در مذاکره با بالاترین مقام سیاسی یک کشور مثل "ولادمیر پوتین" برای اقناع سازی و همراه سازی و نهایتا حتی آن کسی که کمونیست است را به میدان بیاورد و هم سو با جبهه مقاومت بتواند عمل کند.

حاج قاسم یک دیپلمات برجسته بودند،خیلی ویژگی ها و شاخصه هایی می توان از حاج قاسم بیان کرد و حاج قاسم که ریشه لر دارد به شما لرها هم اعتقاد عجیبی دارد .کاش می شد از آن هفت سالی که یک پای ثابت حاج قاسم سلیمانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود یک حرف های طبقه بندی شده نبود و در سینه با ما خاک نمی شد و می شود گفت که من معذورم از گفتن آنها.

شاید در طول این هفت سالی که گذشت من سه سال از این هفت سال در دبیرخانه شب تا صبح بیدار بودم ، سه سال مسئولیت دفتر شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشتم تاصبح و تماس های حاج قاسم با این دفتر از سوریه و عراق و یا هر جایی بیشتر از هزار تماس بوده است.

 ترس از شمخانی

فلان وزیر دفاع را بیدار کن،رئیس ستاد کل را بیدار کن ، آقای شمخانی را پیدا کن و آقای دکتر جلیلی را پیدا کن؛یک شب تماس گرفت که آقای شمخانی را بیدار کنید که گفتم حاجی اگر می شود من شمخانی را امشب بیدارش نکنم.

گفت کارم واجب است و بیدارش کن و در جواب باز گفتم اگر آن ور هستی تا بیدارش کنم و اگر این ور هستی تا بیدارش نکنم،فردا صبح آسانسور که باز شد آمدند داخل دست من را گرفت و از پشت میز بلندم کرد و بردم داخل اتاق دریادار شمخانی و گفت آقای شمخانی چرا سید ناصر از شما می ترسد؟.

فاتحه انقلاب

شمخانی گفت نمی دانم از خودش بپرسو گفت که چرا شما از آقای شمخانی می ترسید و گفتم اگر آقای شمخانی را نصف شب بیدارش کنم به من فحش می دهد و من هم باید جوابش را بدهم و برگشت گفت" حاج علی هر وقت دیدی یک لر ترسید همان روز فاتحه انقلاب اسلامی را بخوانید" و این نگاه حاج قاسم به لرها بود.

حاج قاسم قبل از شهادت جبهه مقاومت را نهادینه کرد و فرماندهان را پرورش داد و توانست تئوری مقاومت را در دل انسان ها ببرد که بنده معتقدم که خون سردار سلیمانی به اندازه 62سال عمری که از خدا گرفت و نیز چهل و چندسالی که در دفاع مقدس و جبهه مقاومت با بعثی دیروز و داعش امروز جنگید برای نظام اسلامی و جبهه مقاومت دستاورد دارد.

جلال محمد پور،از رزمندگان جبهه مقاومت

سردارسلیمانی حتی یک ریال حق ماموریت و اضافه کاری نگرفتند و در حقیقت یک مجاهد فی سبیل الله بودند و همیشه در صف رزمندگان خط مقدم بودند.دولت سوریه از ایران اسلامی خواستند که کمک کارشان شود،وقتی که دولت بشار اسد در حال سقوط بود ،حاج قاسم‌ هم به امر رهبر انقلاب پیشنهاد دادند که بایستید و تا لحظه آخر مقاومت کنید.

توجیه پوتین

سردار سلیمانی رئیس جمهور روسیه(پوتین) را توجیه می کند که وارد کارزار جنگ با داعش شوند و خیلی از نقشه های نابودی داعش با طراحی سردار سلیمانی انجام شد.دشمن 189گروه عشیره ای را علیه مردم سوریه علم کرد و با داعش نیز مرکز خلافت تشکیل دادند و مفتی ها سعودی هم فتوای جهادنکاح دادند و فضایی مفتضحانه همراه با جنایت ها انجام دادند.

جنایات هیتلری داعش

تکفیری ها جنایت هایی کردند که روی هیتلر را هم سفید کرده بودند و اسلحه در دست بچه سه ساله می دادند که اقوامشان را به رگبار می بست و در این اوضاع  سردار سلیمانی یکی پس از دیگری نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

محبوب قلبها

حاج قاسم اینچنین اقدامات ارزشمندی را انجام دادند که محبوب قلب های دنیا شدند و این گونه هم دشمنان را به خشم آورده بود،سردار سلیمانی با زکاوت و تدبیر توطئه ها را خنثی کرد و در حقیقت آزادی خواهان عالم را نجات داد.حاج قاسم تفرقه و نفاقی که در عراق شکل گرفته بود را به وحدت و انسجام تبدیل کرد و با تشکیل نیروهای بسیج مردمی در عراق آنها را بیدار کرد که باید خودشان در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

آخرین ماموریت سردار سلیمانی درمنطقه

دشمنی که هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده بود شبانه و مخفیانه به عراق وارد می شود و این نشان داد که دشمن چقدر خوار و ذلیل شده است،آخرین ماموریت سردار سلیمانی ایجاد اتحاد و انسجام بین گروه ها و مردم در عراق بود و در حقیقت حاج قاسم منجی وحدت در عراق بودند.

تابع محض امر ولایت

خط مشی سردار سلیمانی این است که در تمامی شرایط و عرصه ها تابع محض امر ولایت باشیم و همیشه وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم و از هرگونه دو دستگی و تفرقه در کشور پرهیز کنیم.

همه مسئولین انقلاب اسلامی هم آماده هستند تا انتقام سردار سلیمانی از دشمنان گرفته شود و جبهه مقاومت نیز هیچگاه بیکار نخواهد نشست و هرجا فرصتی شد انتقام های سختی خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها