نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. اسفند 1401 - 14:16
تیغ مشکلات ماهی‌فروشان در بازار کپری‌های گچساران همچنان در گلوی مردمان این شهر مانده و طرح‌های جابجایی این مغازه‌ها هنوز راه به‌جایی نبرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سال‌هاست وضعیت نامناسب نگهداری و فروش آبزیان در حاشیه بازار کپری‌ها، موجب نگرانی و تهدید سلامت شهروندان گچسارانی شده است و متأسفانه اقدامات انجام‌گرفته توسط مسئولین با توجه به  رشد بازار و جمعیت متقاضی به نظر کافی نمی‌آید و حل این مسئله نیازمند تدابیر زیربنایی است.

بسیاری از فروشندگان خواستار رسیدگی به وضعیت این بازار شدند و مراتب نارضایتی خود را از مسئولان شهری بیان می‌کنند که به‌جز وعده دادن تابه‌حال اقدام عملی مثبتی برای سروسامان دادن وضعیت موجود انجام نداده‌اند، درحالی‌که  سال‌ها است که شهروندان گچسارانی چشم‌انتظار احداث بازار الگویی ماهی در این شهر هستند.

عرضه ماهی بر روی زمین، شرایط نامناسب و غیربهداشتی، وضعیت نامناسب فروش ازجمله دغدغه‌های موجود در این نقطه از بازار گچساران است ، وضعیت فعلی ماهی‌فروشان به لحاظ حجم گستردگی باعث ایجاد ترافیک و نیز از حیث بهداشتی و تمیزی مشکلات فراوانی را برای شهروندان گچسارانی ایجاد کرده که اجرای طرح ساماندهی این بازار از سوی مسئولان در گام نخست برای رفاه حال مردم و ماهی‌فروشان به مبحث بهداشت و پاکیزگی آن بااهمیت است. 

«پوشیده» از ماهی‌فروشانی است که سال‌هاست در این نقطه از بازار مشغول به فعالیت است. وی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی دراین‌باره می‌گوید: ساماندهی کسبه ماهی‌فروشان ازجمله اولویت‌هایی است که باید موردتوجه مسئولین شهرستان قرار بگیرد اگرچه معتقدم این وضعیت علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی، چهره نازیبایی هم به این نقطه از شهر داده است.

وی می‌افزاید: همواره بازدیدهای مختلفی از سوی مسئولین و فرمانداران وقت طی چند سال گذشته از این نقطه از بازار صورت گرفت که هرکدام به‌نوبه خود وعده‌هایی را برای ساماندهی و تغییر مکان کسبه ماهی‌فروش داده‌اند که متأسفانه هیچ‌کدام از این قول‌ها هم تا به امروز محقق نشده است.

«گودرزی» در ادامه می‌افزاید: از اینکه ماهی‌فروشان بازار کپری‌ها باید در مکان دیگری ساماندهی شود هیچ‌گونه شکی نیست اما مهم‌تر این است که برای ماهی‌فروشان نیز مکان‌یابی مناسبی صورت گیرد و شرایط برای خرید مردم هم سنجیده شود.

این کسبه ماهی‌فروش ادامه داد: به‌هرحال ما هم جزئی از مردم هستیم و این موضوعات به‌عنوان یک مطالبه مردمی مطرح می‌شود، برخی کاسبان مجاور نیز به‌طور مکرر از ورود آب‌های مغازه‌های ماهی‌فروشی به پیاده‌روها و بروز بوی نامطبوع در این نقطه از بازار گلایه‌ها دارند و ما هم قبول داریم اما این حل این مشکل توجه جدی مسئولین را می‌طلبد.

براین اساس لزوم وجود یک بازار الگویی و عرضه ماهی در یک سیستم تعریف‌شده در گچساران ضرورتی انکارناپذیر است و احداث یک بازار مدرن ماهی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم این شهر در سالیان اخیر بوده است.

تصاویر را مشاهده کنید.

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها