نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. مهر 1398 - 9:02
قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی، مردم داری و مردم ياری را در مناطق کمتر برخوردار این شهرستان با جدیت دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به محرومین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است درحالی که توسعه،پیشرفت و  رشد چشمگیر کشور در طول 4دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، به گونه ای که نظام اسلامی دربسیاری از عرصه های مختلف در سطح بین المللی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بسیج میدان دار رفع محرومیت ها

این درحالی است که امروز با وجود تمام تحریم های اقتصادی به همت جوانان باصلابت انقلاب اسلامی و به لطف الهی این نظام هرلحظه شاهد رویش های انقلاب در تمام زمینه های علمی ، فناوری، کشاورزی، صنعتی، دفاعی و نظامی در سطح جهان است و بسیج به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و مدافع ولایت، رسالت انقلابی دارد که در هر عرصه انقلاب که لازم باشد وارد عمل شود.

هرچند بسیج سازندگی با هدف سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تاکنون در حوزه های مختلف اقدامات بسیارمهمی را انجام داده است که  یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام جهادگران به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی است که بسیجیان با حضور در این برنامه به انجام فعالیت های عمرانی(احداث، بازسازی و بهسازی) فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می پردازند.

شجاعت و مسئولیت پذیری بسیج

با این تفاسیر امروز بسیج با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایفا کند،هرچند مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند که مسئولیت پذیری سپاه پاسداران در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.

جدیدت سپاه در محرومیت زدایی

این درحالی است که قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی ، محروم نوازی ، مردم داری ، مردم ياری و مردم دوستی را در مناطق کمتر برخوردار با جدیت دنبال می کند.

اگرچه در مناطق محروم گچساران به جهت عمق بخشی و ايجاد امنيت پايدار پروژه های محرومیت زدایی ارزشمندی توسط ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اجرایی شده است و بسیج سازندگی در عرصه های فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... حضوری چشمگیر داشته است.

شاخص ترین برنامه های بسیج؟

باید توجه داشت که اجرای طرح ها و برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی، یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان گچساران است که سپاه ناحیه این شهرستان با عزم جهادی در این راستا قدم هایی برداشته است.

سرهنگ دوم فردین خلیلی،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به لزوم توجه به محرومین و گسترش فعالیت های جهادی در این شهرستان اظهارکرد: مهم ترین هدف بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران از برپایی اردوهای جهادی، تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری و رفع  محرومیت ها در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان است.

همت بلند گروهای جهادی گچساران

وی افزود:در این راستا و در این ایام نیز بسیجیان گروه جهادی شهید پردال گچساران به منظور خدمت رسانی و کمک به محرومین به روستاهای محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام می شوندکه عمده فعالیت این جهادگران با توجه به نیاز منطقه مورد هدف ،احداث 15 واحد مسکونی در این روستاها خواهد بود.

خلیلی تصریح کرد:این واحدهای مسکونی نیازمندان با اقدام جهادی بسیج سازندگی و همکاری کمیته امداد امام (ره) شهرستان در قالب واحدهای 50 متری شامل پذیرایی،اتاق خواب،آشپزخانه و سرویس های بهداشتی احداث خواهد شد.

احداث 15واحد مسکونی

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران درادامه اظهارکرد:راه اندازی و ساخت 8 واحد مسکونی درمناطق گچساران همچون روستای دیل (2واحد)،روستای آرو(2واحد)،روستای اسپر(3واحد) و نیز روستای سید جمال الدین هم یک واحد در دستور کار قرار دارد که به همراه هفت واحد روستاهای باباکلان(3واحد) و بن پیر(4واحد) ان شاء الله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد:اجرای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)گچساران برای خانه دار شدن محرومین از جمله اقدامات بسیج سازندگی این شهرستان است که با استفاده از توان و امکانات بالای گروه جهادی شهید پردال این شهرستان و نیز با احساس وظیفه در یاری رساندن به نیازمندان، محرومان و مستضعفین مصمم است تا این پروژه های مسکونی را در سریعترین زمان ممکن به مرحله تکمیل برساند.

ایجاد امنیت و آرامش جامعه 

خلیلی درادامه گفت:باید توجه داشت که خدمت به محرومین مهم‌ترین مسئله در بسیج سازندگی به شمار می رود در حالی که ناحیه مقاومت بسیج گچساران این گونه اقدامات را انجام وظیفه و احساس تکلیف برای خود می‌داند و این موضوع را از عوامل تاثیرگذار در ایجاد امنیت و آرامش جامعه قلمداد می‌کند.

هرچند باید گفت که هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام اسلامی، اثبات كارآمدی نظام ، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابی ها و آبادانی مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف برای پاسداری از نظام و جلوگيری از كاهش شور و شوق و حل مشكلات مردم مناطق محروم است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها