نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. ارديبهشت 1401 - 9:38
طلاب جهادی به روستاهامی روند تا اقدامات شان اندک مرهمی باشد برای نیازمندان، مزد آنها دعای خیر مردمانی است که صدایشان تا آسمان می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، این روزها جوانان جهادگر در اقصی نقاط کشورمان هر کمکی که بتوانند برای کمک به مردم در قالب فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی انجام می‌دهند،چرا که خدمت به مردم و زدودن غبار غم و اندوه از دل و جان آن ها همواره شعار جهادگران بسیجی بوده است.

در روزگاری که مشکلات و دغدغه های بسیار، ذهن انسان را به سمت و سوی دیگری می کشاند، اما جوانان مومن و انقلابی راهی روستاهای محرومی می شوند تا بتوانند هرچه بیشتر و بهتربه محرومین خدمت کنند.اگرچه می توان از تک تک جهادگران درس ها گرفت، گویی این جهادگران در این دوره خدمت را بزرگترین افتخار خود می دانند.

جهادگران بسیجی با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار و ارائه خدمات ارزشمند به مردمان این مناطق،نور امید را در دل محرومین زنده می کنند و از اینکه در جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی موثر به مردم گام برمی دارند، لذت می برند.

با این تفاسیر،"آبریگون" یکی از این روستاهای محروم و کم برخوردار دیار بام نفت ایران است که فاصله اش تا مرکز شهر به 10کیلومتر هم نمی رسد،اما نه اینترنتی دارد و نه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی،بنابراین در شرایطی که کشور همچنان درگیر مقابله با ویروس منحوس کروناست بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان این دیار به واسطه ضعف پوشش اینترنت در این روستا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

بنابراین طلاب جهادی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گچساران همگام با گروه جهادی رهروان ولایت طولیان، پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان و روحانیان در اردوهای جهادی برای کمک به نیازمندان و محرومان پای کار آمدند و در راستای خدمت رسانی به اهالی روستای آبریگون گچساران برنامه های مفید و کاربردی برگزار و از هیچ نوع تلاشی نیز دریغ نکردند.

عمده فعالیت گروه طلاب جهادی در روستای آبریگون گچساران می توان به برگزاری کلاس های تقویتی ریاضی برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی،برگزاری کلاس های مشاوره توسط طلاب برای مردم روستا، دعوت از بخشدار مرکزی شهرستان و بزرگان روستا و مطالبه مشکلات مختلف روستا بویژه اینترنت ،پیگیری وسایل سرمایشی برای مدرسه روستا و نیز پیگیری مشکل آب شرب روستا،پیگیری وضعیت مسجد روستا اشاره کرد.

همچنین برگزاری برنامه ها و مسابقات متنوع فرهنگی برای نوجوانان روستا،پخت 110پرس غذا برای افطاری اهالی روستا، تکمیل یک حمام و سرویس بهداشتی، رفع مشکل برق مسجد روستا ،پیرایشگاه صلواتی برای اهالی روستا، برگزاری کلاس های اعتقادی، احکام و مذهبی برای نوجوانان روستا، و همچنین غبار روبی مسجد روستا از جمله اقدامات جهادگران بود.

اگرچه طلاب جهادی برای خدمت رسانی به مردم محروم آبریگون اعزام شدند اما حجم باورنکردنی از مشکلات و بی توجهی غیرقابل توجیه متولیان امر در این منطقه واقعا جای سوال دارد؟.با این وجود نیز  طی سالیان اخیر  بسیاری از گروه های جهادی در همین روستا اردوی جهادی برپا کردند و شناسنامه جامع روستا را برای مسئولان وقت شهرستان ارسال و خواستار رسیدگی و توجه آنان به مشکلات مردم این روستای محروم شده بودند و این درحالی است که این تجربه های جهادگران بسیجی در روستا گزینی و آنهم در سال‌های اخیر ،فرصت مغتنم و ارزشمندی در اختیار مسئولان قرار می دهد تا با شناسایی دقیق مشکلات روستاها و حل مشکلات آن‌ها، بتوانند خدمات بیشتری به روستاییان ارائه دهند.

هرچند باید توجه کرد که خدمات‌رسانی مطلوب به برخی روستاهاحقیقتاً پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد اما جهادگران هم سعی در تسهیل گری خدمات در این گونه روستاها را دارند.با این حال طلاب جهادی در اردوی سه روزه جهادی در روستای آبریگون با حجم مشکلات و محرومیت‌های باورنکردنی و دیگرمعضلات در حوزه‌های مختلفی نیز مواجه شدند.البته بی‌توجهی به تحصیل نوجوانان دختر و پسر در مقطع راهنمایی و نیز بالاتر و ضعف پوشش اینترنت و زیرساخت های مخابراتی قابل لمس بود و بایستی هر چه سریع تر در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

بنابراین جهادگران بسیجی معتقدند که وجود مسجدی که حدود 4سال است نیمه کاره رها شده ،بدون کم‌ترین اقدام فرهنگی و بی‌تفاوتی سازمان‌های و متولیان امر و همینطور نداشتن آب آشامیدنی و دیگر موارد را نمی‌توان با هیچ بیان و زبانی برای مردم و افکار عمومی توجیه کرد!.جهادگران بسیجی معتقدند که آبریگون همچون روستاهای دورافتاده ای نیست  که بهانه عدم دسترسی یا دیگر مشکلات را بیاورندچرا که آبریگون چسبیده به شهر گچساران و همسایه دیوار به‌ دیوار شرکت نفت است!.

اگر چه طلاب جهادی خود را موظف می‌دانند تا در روستاها روح امید و اراده مدیران برای آبادانی روستاها را تبیین و ترویج کنند، اما هیچ زبان توجیهی برای محرومیت‌های روستایی در چند کیلومتری شهری مثل گچساران وجود ندارد و وضعیت فعلی این روستا و نیز برخی محرومیت‌ها در شأن چهل و سه سالگی  انقلاب اسلامی نیست پس لازم است که مسئولان واقعا آبریگون را دریابند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها