نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آبان 1402 - 13:51
گروه‌های جهادی گچساران در بخش‌های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ترمیم مسکن محرومان، ویزیت و خدمات رایگان پزشکی نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سومین همایش بزرگ جهادگران فاطمی ناحیه مقاومت بسیج گچساران به‌منظور اعزام گروه‌های جهادی خدمات رسان به مناطق محروم این شهرستان آغاز شد.

سرهنگ اسلام انصاری، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج به بیان و تشریح گزارش عملکرد سال گذشته و امسال بسیج سازندگی این ناحیه مقاومت پرداخت.

حجت‌الاسلام عرفانی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج گچساران در بخشی از سخنانش در این آیین ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج منشأ خیرات و ثمرات زیادی برای نظام اسلامی بوده و این نقش‌آفرینی را می‌توان در تمامی عرصه‌های علمی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان به‌وضوح نظاره‌گر بود.

وی افزود: امروز نقش بسیج در تمامی عرصه‌ها انکارناپذیر است، بسیج چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های بعدازآن تا به امروز، همواره تأثیرگذار واقع‌شده و در خط مقدم صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی دستاوردهای فراوانی برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

حجت‌الاسلام عرفانی ادامه داد: به برکت خون شهدا، رهنمود‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امروز تفکر و فرهنگ بسیجی مرزها را درنوردیده و دشمنان را در بسیاری از میدان‌ها زمین‌گیر کرده بنابراین هر جا تفکر و اندیشه بسیجی وارد میدان شد درنتیجه موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیار چشمگیری نیز به همراه داشته است.

سرهنگ ناصر صالحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه هم گفت: از حضور حماسی و انقلابی مردم گچساران در راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تشکر و قدردانی می‌کنم. باید توجه کرد که جنایات علیه مردم غزه به هفت دهه گذشته بازمی گرد جایی که استکبار جهانی، رژیم منحوس اسرائیل را پایه‌گذاری و برای اهداف استعماری‌شان از آن‌ها حمایت کرده و می‌کنند.

وی افزود: صهیونیست‌ها ضربه سختی از عملیات طوفان الاقصی خوردند و این عملیات غرورآفرین به‌هم‌ریختگی روحی سردمداران نظام سلطه را فراهم ساخت، اگرچه عملیات طوفان الاقصی حیرت نظریه‌پردازان و کارشناسان جهانی را برانگیخت. سردار سلیمانی جبهه مقاومت را تقویت و مستحکم کردند و امروز جبهه مقاومت حرف از موشک‌های نقطه زن می‌زند و باعزت و اقتدار مقابل دشمنان ایستاده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: امروز غزه بیش از ۱۲ هزار شهید تقدیم کرده و در مسیر الهی گام برداشته است درحالی‌که اکثر جوامع جهانی در حال اعتراض به وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها در غزه هستند.

سرهنگ صالحی گفت: حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب، بسیج را پایه‌ریزی کردند و امروز برکات بسیج را در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم. امروز مدیریت و کار جهادی راهگشای بسیاری از مشکلات و موانع جامعه است؛ بنابراین هرکسی توفیق پیدا نمی‌کند که برای رضای خدا قدمی بردارد و باید قدر مدیریت و فعالیت جهادی را بدانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد: باید توجه کرد که فلسفه اصلی فعالیت جهادی همان اخلاص در کارها است. بسیجیان به شایستگی تمام نشان دادند که در عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشرو هستند بنابراین این روزها هم جهادگران بسیجی به‌عنوان سفیران کار و خدمت‌رسانی به آحاد مختلف مردم به شمار می‌روند.

وی در ادامه گفت: امروز گروه‌های جهادی گچساران در بخش‌های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ترمیم مسکن محرومان، اجرای طرح‌های مربوط به آب و کشاورزی، ویزیت و خدمات رایگان پزشکی نقش‌آفرینی می‌کنند.

صالحی افزود: بنابراین در هفته بسیج نیز سومین همایش بزرگ جهادگران فاطمی با رویکرد انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی گروه‌های جهادی این شهرستان برگزار شد درحالی‌که امیدآفرینی در سطح جامعه از اهداف مهم بسیج سازندگی است که در این راستا نیز 90 گروه جهادی به استعداد 360 نفر در این هفته به جامعه هدف نیز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

 گفتنی است از 29 آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

ادامه نیز تصاویر این همایش را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها