نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. فروردين 1401 - 14:14
سرهنگ پسنده گفت: اگر روحیه و تفکر بسیجی در بین مسئولین نیز نفوذ کنند، پس یقین بدانید که شاهد برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ باقر پسنده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در اجتماع جهادگران بسیجی در این شهرستان گفت:رهبرمعظم انقلاب شعارامسال را برمبنای تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند،که تحقق این شعار نیز نیازمند روحیه جهادی ،انقلابی و عزم راسخ همه مسئولین و متولیان امر در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود:همانگونه که همه می دانیم گروه های جهادی بسیج در رزمایش مواسات و کمک مومنانه حماسه ها خلق کردند.اما اگر بخواهیم نگاهی به فعالیت های گروه های جهادی در کشورمان داشته باشیم اولین استارت گروه های جهادی توسط دانشجویان در ابتدای انقلاب اسلامی زده شد.

سرهنگ پسنده ادامه داد:با این حال در سال 58 توسط شهید "آیت الله بهشتی" این طرح گروه های جهادی با هدف محرومیت زدایی به حضرت امام(ره) پیشنهاد می شود که در ادامه نیز حضرت امام راحل به طور رسما بر تشکیل و ساماندهی گروه های جهادی تاکید می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود:بنابراین گروه های جهادی بسیج همان اوایل انقلاب برای جبران خسارات دوران رژیم منحوس پهلوی سازماندهی شدند، هرچند گروه های جهادی بسیج سازندگی در دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی ها کردند که به جهادگران جبهه معروف شدند.

وی تصریح کرد:اما در سال 62 بود که وزارت جهاد سازندگی در کشورمان تاسیس شد،که متشکل از گروه های جهادی نیز بودند، و تمامی اقدامات محرومیت زدایی توسط جهاد سازندگی پیگیری و دنبال می شد که در دوران دفاع مقدس جانفشانی ها کردند و با عنوان سنگرسازان بی سنگر از آن ها یاد می کردند.

سرهنگ پسنده گفت:با این وجود نیز جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس یک قرارگاه مرکزی داشت که در تهران مستقر بودند و پنج قرارگاه دیگر در مناطق عملیاتی جنوب کشورمان که قرارگاه های عملیاتی کربلا، حمزه سید الشهداء، نجف و ...از این نوع بودند، بنابراین نقش جهادگران بسیجی در عملیات های دفاع مقدس همچون والفجر هشت با احداث پل بعثت جهانیان را به حیرت واداشت چرا که درادامه این اقدامات، سایت موشکی رژیم بعث در فاو به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.    

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:در همان اوایل انقلاب تحریم های ظالمانه دشمن را از هر سو شاهد بودیم در حالی که فعالیت جهادگران در عرصه های عمرانی، کشاورزی، آبادانی و...همچنان در دستور کار گروه های جهادی قرار داشت البته پس از پایان جنگ تحمیلی این مشعل نورانی هیچگاه خاموش نشد و در عرصه سازندگی تا به امروز نقش آفرینی های ارزشمندی در بازسازی کشورمان و رفع محرومیت ها انجام گرفته است.

وی افزود:بنابراین تفکر بسیجی درهم کوبنده هر تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است هرگاه روحیه و تفکر بسیجی حاکم شد کشورمان از بحران ها هم به شایستگی عبور کرده است و معتقدم که اگر نگاه و تفکر بسیجی در بین مسئولین نیز نفوذ کنند پس یقین بدانید که شاهد برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی خواهیم بود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:امروز ثمره بسیج سازندگی را در اقصی نقاط کشورمان به وضوع شاهد هستیم و می بینیم که در بحران های مختلف کشورمان از قبیل سیل،زلزله،بیماری کرونا و ...این گروه های جهادی بسیج هستند که در همان ساعات اولیه به حوادث ورود می کنند و گره ها را باز و خدمت رسانی به مردم را آغاز می کنند.

سرهنگ پسنده تصریح کرد:بنابراین اگر این نقش آفرینی های بسیجیان جهادی نبود خدمت رسانی سایر دستگاه ها و نهادها به مردم با سختی و مشکلات بسیاری نیز مواجه می شد.در جریان سیل خوزستان بیش از 5 هزارو 300گروه جهادی حضور یافتند و تا سیل خوزستان را مهار و مشکلات مردم را مرتفع نکردند از خوزستان  هم بیرون نرفتند.

وی ادامه داد:به برکت انقلاب اسلامی امروز ۳۵هزارگروه جهادی ثبت شده در کشورمان داریم، اگرچه قرار است در سال جدید نیز حمایت ها و پشتیبانی های ویژه ای از گروه های جهادی در راستای هرچه بهترشدن  خدمت رسانی ها انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران بیان کرد:امروز گروه های جهادی بسیج در عرصه های مختلف بهداشت و درمان، سازندگی، عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، مذهبی و ...به فعالیت می پردازند، بنابراین موتور محرکه اقتصاد کشورمان تفکر جهادی و انقلابی است و این تفکر بسیجی است که لازمه پیشرفت و توسعه اقتصادی است.

وی تصریح کرد:یک گروه جهادی بایستی متشکل از جوانان متخصص و کاربلد باشد که در هر زمینه ای گره گشای مشکلات مردم باشند، در برخی مناطق شهرستان گچساران واقعا می توان عمق محرومیت ها را لمس کرد هرچند اقدامات شایسته ای تاکنون در این 43سال از عمر انقلاب انجام شده است اما همچنان مناطق محرومی وجود دارد که نیازمند یاری و کمک رسانی هستند که بایستی نوع محرومیت ها در مرحله اول توسط گروه های جهادی شناسایی تا خدمات بهتری نیز در ادامه انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در پایان  هم گفت:امروز چشم و امید مردم به بسیج و سپاه است و گروه های جهادی بسیج بایستی با انگیزه مضاعف و با تدوین برنامه های ارزشمند به نبرد با محرومیت ها برود و در راستای خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی نیز دریغ نورزند.

گفتنی است جلسه شورای جهادی ناحیه مقاومت بسیج گچساران با حضور گروه های جهادی بسیج سازندگی  در نماز خانه این ناحیه مقاومت برگزار شد.

ادامه نیز تصاویری از این جلسه را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها