نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1398 - 18:30
کاندیدای انتخابات مجلس گفت:لابی گری و دلالی در مجلس باعث شده است که بدترین و ضعیف ترین مجلس تاریخ مجلس دهم باشد که نمره 12را هم به زور داده اند که گفتند اگر نمره پایین تر بدهیم این مجلس در تراز نظام محسوب نمی شود و چرا باید هزینه این رفتارهای زشت و دلالی ها را مجموع نظام بپزدازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هومان عسکری،کاندیدای انتخابات مجلس 98در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در جمع اهالی روستای بی بی جان آباد گچساران گفت:کشور ما در کمند بسیاری از مشکلات در دهه اخیر گرفتار شده شده است از بحث سیل،آب،زلزله،افزایش طلاق،کاهش ازدواج گرفته تا بحث از رفتن سرمایه عمومی که همان مردم هستند که بی انگیزه شده اند.

 سوء مدیریت و بی تدبیری 

وی افزود:اما بالاتر از همه مشکلات موضوعی که دل مردم را به درد می آورد سوء مدیریت و بی تدبیری است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه مشکلات از بیرون کشور نیست در حالی که در جنگ هشت ساله تمام دنیا علیه ما بودند، اما وقتی نگاه به داخل باشد و همه با هم باشیم، پس مطمئن باشید که اگر تدبیر و مدیریت صحیح صورت بگیرد مشکلات هم بوجود نمی آید.

 چه لزومی است که این مجلس باشد

عسکری اظهارکرد:حرف ما مردم این است که اگر قرار است قانون مصوب کرده باشد که قیمت های اجناس اساسی که باعث تاثیر در قیمت های دیگر می شود که از جمله حامل های انرژی که این موارد باید مجلس مصوب کند ،ما می گوییم مجلسی که توانایی این را ندارد که جلوی افزایش قیمت هزارتومان به 3هزار تومان را بگیرد ،جلوی افزایش ارزاق و مایجتاج  را بگیرد ، مجلسی که نظارت بر کار خودرو سازان نداشته باشد پس این مجلس وقتی توانایی ندارد یارانه 45هزارتومان را افزایش بدهد،پس به چه دردی می خورد و چه لزومی است این مجلس باشد؟!.

کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد:بنابراین آیا اشکال از وجود مجلس است ،هرچند تاریخ قانون گذاری در این 40ساله نشان داده که مجلس در بزنگاه ها و نظارت ها جزو قوی ترین قوای کشور بوده و اما در این چند ساله اخیر مجلس به جای اینکه وکیل مردم و دلسوز باشد و منافع ملی را در نظر بگیرد به سمت دلالی و درآمد زایی سوق پیدا کرده است.

70نماینده کارمند رسمی شرکت نفت

وی اظهارکرد:چگونه از حدود 280نماینده مجلس حدود 70نفر از آنها کارمند رسمی شرکت ملی نفت ایران شده اند و آیا این نماینده عزت و شجاعت را می تواند تشخیص بدهد که جلوی وزیر محکم بایستد که آقای وزیر شما اشتباه می کنید،پس قاعدتا معلوم است که منافع شخصی خودش را در نظر می گیرد پس معلوم است که چنین نماینده ای نمی تواند توانمند و موثر برای مردم باشد.

عسکری گفت:نماینده ای که معلم است و به مجلس می رود و بعد از دوران نمایندگی اش سر از تهران در می آورد و می شود کارمند رسمی نفت،که برای دادن چنین امتیازی به یک کارمند چقدر ما الان در سطح گچساران داریم که چندین سال منتظر هستند که رسمی نفت بشوند و اینجا قول و قرار می دهند که رسمی می کنیم اما برای اینکه خودشان را از معلمی به رسمی نفت در بیاوردند منافع خودشان را در نظر می گیرند و با دروغ ها و فریب ها نیز قول و قرارهایی که داده اند را فراموش می کنند .

مجلس در تراز انقلاب

کاندیدای انتخابات مجلس افزود:مجلس باید در تراز انقلاب باشد که در گام دوم انقلاب، مجلس باید کسانی باشد که درد مردم را بفهمند،انسان های شجاع، باسواد و دلسوز و افرادی که اگر کسی برای مسائل شخصی زنگ بزند عذر خواهی بکند و بگوید بگذارید که من وظیفه نمایندگی ام را انجام دهم.

عسکری تصریح کرد:اگر مجلس قوی بود یارانه ای که سال 89حدود 45هزارتومان بود الان حداقل باید 250هزارتومان می شد و اگر مجلس قوی بود پراید این همه افزایش قیمت پیدا نمی کرد و اگر مجلس قوی بود اجناس چند برابر نمی شدند و جلوی فساد هم گرفته می شد.

تفکر کمونیستی درمجلس

وی تصریح کرد:زمانی مقام معظم رهبری بحث مبارزه با فساد را مطرح کردند و اما در اجرا همین مجلس یکی از بانیان اساسی فساد بود و بحث این است که مردم را بین تورم و مالیات قرار ندهید و اگر از مردمی که درآمدشان از قدرت خریدشان کمتر است همزمان مالیات سنگین بگیرید این تفکر کمونیستی است و تفکر بلوک شرق است که از بین رفته است.

وی درادامه اظهارکرد: در این حالت ما دیگر طبقه متوسط و یا روستانشین نداریم و یا طبقه بالا شهر تهران را داریم که در منزل های چندین میلیاردی می نشیند و سفرهای چند صد میلیونی خارج کشور را دارند ،یا یک طبقه داریم که گرفتار این هستند که در نانوایی ها یا قرض بگیرند و یا محتاج حقوق اندک سر برج شان بشوند.

معمای افزایش بنزین؟

کاندیدای انتخابات مجلس  گفت:در همین کشور منابع بسیار سنگین و قوی وجود دارد که این منابع را اگر کارشناسان زبده مصوب بکنند ،کسری بوجه کشور حل می شود ودیگر نیاز نیست دست بروی سفره مردم ببرند و 30هزار میلیارد کسری بودجه را از افزایش قیمت بنزین تامین کنند.

عسکری تصریح کرد:به جای اینکه قیمت ها را بالا ببرید،بروید مالیات را از آنهایی که 10هزار خانه در بالای شهر تهران دارند و فقط مالیاتشان 600هزار میلیارد تومان است از این افراد بگیرید و چرا برای دادن وام به یک جوان چندین بهانه می آورید ،اگر قرار است رفاه باشد باید برای همه باشد و اگر قرار است مالیات بدهند پس باید همه مالیات بدهند.

وی افزود:چرا پزشکان 6هزار میلیارد مالیاتی را که باید بدهند پرداخت نمی کنند ،چرا که مردم عادی دست شان به مجلس نمی رسد و گرفتار مشکلات خودشان هستند و آن پزشکی که برای یک عمل جراحی 120میلیون تومان می گیرد دلالی در مجلس می کند و مالیات هم نمی دهد.

دلالی درمجلس

عسکری بیان کرد:چرا بسیاری از موسسات که باید مالیات بدهند که درآمدهای سنگین هم دارند مالیات اخذ نمی شود،چرا تنها راه کسری بودجه این بود که قیمت بنزین را افزایش دادید؟،و اگر شما مدیریت می کنید بیاید از روغن پالمی که یک عده وارد کشور می کنند و 20هزار میلیارد تومان باید مالیات بدهند پس بروید از این ها بگیرید و چرا قیمت بنزین را افزایش می دهید.

کاندیدای انتخابات مجلس اظهارکرد:چند دلیل دارد و یک مورد دلالی است و عاقبت این می شود که 90نماینده مجلس رد صلاحیت می شود و حرفمان این است که اگر دلالی در مجلس باشد بروی انسان های شجاع،باسواد و دلسوز هیچ اثری ندارد و در بحث مصوباتی که به نفع مردم است، چرا اقدامی نمی کنید؟.

خانه تکانی فساد از مجلس

وی اظهارکرد:چرا مسائلی که مربوط به مردم است را نادیده می گیرند و حرفمان این است اگر قرار است تورم به روی قشر فقیر تاثیر بگذارد باید جلوی فرار مالیاتی آن شکم پرستان و کسانی که بی وجدان هستند نیز باید گرفته شود و باید از فسادی که از دورن مجلس بلند شده،خانه تکانی باید از آنجا صورت بگیرد.

ضعیف ترین مجلس تاریخ مجلس

کاندیدای انتخابات مجلس گفت:لابی گری و دلالی در مجلس باعث شده است که بدترین و ضعیف ترین مجلس تاریخ مجلس دهم باشد که نمره 12را هم به زور داده اند که گفتند اگر نمره پایین تر بدهیم این مجلس در تراز نظام محسوب نمی شود و چرا باید هزینه این رفتارهای زشت و دلالی ها را مجموع نظام بپزدازد.

عسکری تصریح کرد:اگر بنده در این حوزه ورود کرده ام فقط بخاطر این موضوع است و نه نیاز به شغل دارم و نه فرماندار و ...بشوم ، من از 24سالگی وکیل پایه یک هستم و نیاز شغلی نیز ندارم و من اگر به این عرصه وارد شده ام به دو دلیل بوده که یکی این است که از جنس همین مردم هستم و با همین دردها آشنا هستم و درمانش را هم می دانم.

کاش محک تجربه به میان آید

وی افزود:دوم اینکه  برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب است و ما جوانان انقلابی نمی گذاریم که حرف های مقام معظم رهبری روی زمین بماند و به کسانی که به قدرت چسبیده اند اعلام می کنیم که ما جوانان در نسل جدید و در گام دوم انقلاب مطمئن باشید در تراز این مملکت عمل خواهیم کرد و ای کاش محک تجربه به میان آید تا سیه روی شود آنکه در کارش غش باشد.

عسکری بیان کرد:مگر این شهرستان پول و ثروت ندارد؟ و بروید همین روستاهای شهرستان های اطراف را ببینید نورآباد ،بهبهان و ... را ببینید همین نورآبادی که نفت هم ندارد جدول کشی های شان از روستاهای ما هم بهتر است ،گاز هم زدوتر رفته و جاده هایشان هم بهترند و نماینده هایشان هم رئیس هیچ کمیسیونی هم نیست.

برخی ها بین مان اختلاف انداخته اند

وی درادامه به زبان ترکی جملاتی را خطاب به قشقایی ها گفت:بدانید که رای قشقایی ها این دفعه باید یکی شود و نه برای منِ عسکری، بلکه برای خود قشقایی ها، عزیزان بیدار شوید که موقع بیدار ماندن است در حالی که چهل سال است برخی ها بین مان اختلاف انداخته اند.

از پشت خنجر زدند

عسکری گفت:بروید تاریخ را خوب بخوانید که کسانی هم بودند که از خود ما بودند و اما از پشت خنجر زدند و در این دوره هم دیدیم که برادرشان را از پشت خنجر زدند،من کلاه ترک قشقایی را با هزار پُست ،مال و منصب عوض نمی کنم که این کلاه ها و صداقت ها پیش ما امانت است و دلمان نیز مثل آینه است.

وی افزود:یک زمانی قشقایی ها با هم اتحاد داشتند،اما متاسفانه برخی ها الان دارند اختلاف می اندارند و می گویند که شما رای و جایگاه ندارید ،اما شما کاری به جایگاه من نداشته باشید چرا که من اول انسان و مسلمان هستم و بعد قشقایی.

من رای می آورم و شک نکنید

عسکری تصریح کرد:صیانت از فرهنگ قشقایی وظیفه ماست و تکلیف من این است که من باید به قشقایی ادا کنم که اگر صد نفر مثل من بسوزند اما قشقایی باید زنده بماند چرا که قشقایی زنده است و ماندگار و این را نیز بدانید که بحث رای آوردن من نیست من رای می آورم و شک نکنید ،اما برادری تان را حفظ کنید.

در ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها