نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. بهمن 1398 - 9:38
کاندیدای انتخابات مجلس:برخی ها تنها بلد بودند که با "حاج قاسم" عکس بگیرند،اما موقع انتخابات که می شود بین مردم قند و شکر توزیع می کنندکه مردم اینها را نمی خواهند، ق این مردم نیست که زیر پای اقتصاد ضعیف کشور که برخی ها مسببش هستند،اینگونه له شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هومان عسکری،کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در جمع طایفه "ددکه ای" ایل قشقایی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها و تبریک روز مادر گفت:  ما چند حرف برای گفتن داریم و عرایض ما منطقه ای ، کاربردی و عملیاتی است،پس توجه داشته باشید که چند چالش در کشور وجود دارد که اگر این چالش ها حل بشود کشور همچون عرصه نظامی در عرصه های دیگر هم قدرتمند خواهد شد.

وی افزود:امروز کشورمان در بُعد اقتصادی ضعف هایی دارد،اکنون دولت به 2 و نیم میلیون کارمند در کشور حقوق پرداخت می کند که معادل آن بیش از ۱۲هزار میلیارد نیزبانک ها سود پرداخت می کنند،بنابراین 52درصد این پول ها به چند هزار نفر پرداخت می شود؟.

حل مشکلات اقتصادی

عسکری تصریح کرد:این عده ای که وارد بازار مسکن، خودرو و دلار می شوند،ما حرفمان این است که این اشخاص چه کسانی هستند؟،ما می گوییم بازار باید حل شود و تا زمانی که این دلال ها در بازار وجود دارد مشکل اقتصاد کشور هم به قوت خود باقی است.

عدم پرداخت مالیات

 کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد:مقام معظم رهبری چندین بار بیان کردند که مشکل اقتصاد کشور به دلیل بی مسئولیتی و بی تدبری مسئولان است،ما که نفت داریم و درست است که نمی توانیم بفروشیم و همچنان تحریم هستیم،اما باید توجه داشت که ۷۴درصد پول کشور تنها در دست عده ای چندهزار نفری هستند که مالیات پرداخت نمی کنند.

وی اظهارکرد:مالیات از ۱۰الی ۳۵درصد از کارمندان دولت و دیگر اقشار جامعه گرفته می شود،که ما باید به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری درگام دوم انقلاب،اجازه ندهیم بیانات رهبری بر زمین بماند،بلکه باید عملیاتی شوند.

عسکری افزود:حرف مان این است که اگر مالیات گرفته می شود بایستی از همه اقشار گرفته شود،ما از آنهایی که ۱۰۰میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند و نیز خودرو های لوکس فروختند؛ پس چرا از آنها مالیات گرفته نمی شود؟.

فرار مالیاتی

این کاندیدای انتخابات تصریح کرد:عده ای هستند که روغن پالم خوراکی را وارد کشور می کنند که باید20هزار میلیارد مالیات پرداخت کنند، اما اکنون در حال فرار مالیاتی هستند.

وی گفت:امسال کشور 30هزار میلیاردتومان کسری بودجه داشت که این مبلغ را با افزایش قیمت بنزین از یک هزارتومان به ۳هزار تومان عملیاتی کرد که عملا هم دست در سفره های مردم کرده است.

 کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد:ما می گوییم که قاچاق کالا را چه کسانی انجام می دهند؟ و در این زمینه چند نفر قاچاق سنگین می کنند که موجب شده بیش از دو میلیون نفر بیکار و بیش از ۱۵هزار کارگاه نیز تعطیل شود،ما حرفمان آین است که چرا معوقات مالیاتی از این گونه افراد گرفته نمی شود.

اصلاح ساختار پولی

عسکری اظهارکرد:ما می گوییم جلوی فرار مالیاتی باید گرفته شود و اگر گرفته نشود ما در مجلس جدید خواهیم گرفت،باید توجه داشت که برخی از موسسات آموزشی هم مالیات پرداخت نمی کنندکه ما نیاز داریم نظام و ساختار پولی و اقتصادی کشور اصلاح شود.

دست در سفره های مردم

وی افزود:حرف ما این است که جلوی فرار مالیاتی گرفته و مالیات از افراد ضعیف جامعه گرفته نشود،برنامه آینده دولت این است که باز هم مالیات از افراد پولدار گرفته نشود و برای کسری بودجه که در سال آینده ۱۵۰هزار میلیارد تومان است باز هم دست در سفره های مردم ببرند.

عسکری تصریح کرد:بخشی از کسری بودجه قرار است از پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی جبران شود،یعنی اینکه هر فرد ۲۲۰هزار تومان جریمه خواهد شد،با این اوصاف چرا اخذ مالیات از ثروتمندان را اجرایی نمی کنید؟.

 کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد:معتقدیم که در سال آینده باید از آنهایی که خانه های میلیاردی دارند،مالیات اخذ شود،در حالی که مالیات از افراد متوسط و ضعیف گرفته شده است ،چرا زورتان تنها به مردم فقیر و مستضعف رسیده است،آیا دستان شما نمایندگان با دولت در یک کاسه است؟.

نمایندگان جهادی

وی افزود:چرا مردم را بین تورم و مالیات قرار می دهید و جریان آبان ماه را به راه بیندازید تا دشمنان به مقصود خود برسند،معتقدم که در مجلس جدید باید نمایندگان به صورت جهادی پای کار بیایند،ما سوال مان این  است که چرا ۷۰ معلم وارد مجلس شده،باید کارمند نفت شوند؟.

عسکری گفت:عملکرد مجلس باید همانند شیشه شفاف باشد که مردم آنها را مشاهده کنند،مجلس جدید بایستی در راستای گام دوم انقلاب باشد و مجلس جدید باید با مردم شفاف و صادق باشد و پشت درهای بسته رای گیری صورت نگیرد.

فشار اقتصادی

این کاندیدای انتخابات تصریح کرد:برخی ها تنها بلد بودندکه با "حاج قاسم" عکس بگیرند،اما موقع انتخابات که می شود بین مردم قند و شکر توزیع می کنندکه مردم اینها را نمی خواهند، بدانید که در هیچ جای دنیا اینچنین مردمی وجود ندارد که شهید داده اند، در جنگ بوده اند و اسارت ها نیز کشیده اند ،بنابراین حق این مردم نیست که زیر پای اقتصاد ضعیف کشور که برخی ها مسببش هستند اینگونه له شوند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها