نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. شهريور 1399 - 9:54
حال با توجه به شرایط فعلی و نیز با توجه به احتمال تعدد کاندیداها در منطقه بویراحمد گرمسیری و باوی و تقسیم شدن آرا، اجماع قشقایی ها روی یک گزینه قوی می تواند بهترین انتخاب و تصمیم آنها در انتخابات میان دوره ای باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یکی از مخاطبین این پایگاه خبری تحلیلی در مطلبی در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران نوشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت همیشه با حساسیت های بسیاری همراه بوده و همواره از یک سال قبل از انتخابات فضای این دو شهرستان انتخاباتی می شود و اکنون با رد اعتبارنامه "غلامرضا تاجگردون" که قرار است انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت در خرداد سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود مدتی است که فضای این دو شهرستان کاملا انتخاباتی شده است.

در روزهای اخیر برخی افراد کاندیداتوری خود در انتخابات میان دوره ای مجلس را به طور رسمی اعلام کرده اند و از برخی افراد هم به عنوان کاندیدای احتمالی یاد می شود که احتمالا به زودی آنها هم کاندیداتوری خود را اعلام می کنند و با توجه به شرایط و وضعیت فعلی به نظر می رسد در انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت شاهد حضور کاندیداهای بسیاری از جریان های سیاسی و قومیتی باشیم.

قشقایی ها همواره نقش مهم و تعیین کننده ای در انتخابات مجلس در گچساران و باشت داشته اند و آمار بالای رای دهندگان در بین قشقایی ها نقش آنها را در انتخابات مجلس مهم و تاثیرگزار کرده و حمایت آنها از هر کاندیدایی می تواند پیروزی او را تضمین کند.

قشقایی ها در دوره های گذشته با وجود داشتن کاندیدا، نتوانسته اند که به پیروزی برسند و عدم اتحاد در بین آنها سبب شد که کاندیدای آنها نتواند به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

در روزهای اخیر در بین قشقایی ها "زهره فولادی وندا" به طور رسمی کاندیداتوری خود در انتخابات میان دوره ای مجلس را اعلام کرد و از برخی افراد هم مانند یوسف باقری، هومان عسکری و علی فولادی وندا و... به عنوان کاندیداهای احتمالی یاد می شود که به نظر می رسد قشقایی ها در انتخابات میان دوره ای با چند کاندیدا حضور یابند.

تحلیلگران معتقد هستند که قشقایی ها در صورتی که در انتخابات با یک کاندیدای واحد شرکت کنند و با اتحاد از وی حمایت قاطع کنند این احتمال وجود دارد که به پیروزی برسند. در انتخابات پیش رو قشقایی ها اگر می خواهند پس از سال ها و دوره های مختلف کاندیدای خود را به مجلس شورای اسلامی بفرستند راهی جز اجماع بر روی یک کاندیدای قوی ندارند.

خیلی از تحلیلگران در حوزه انتخابات اعتقاد دارند در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت با توجه به عدم حضور غلامرضا تاجگردون، کاندیدای پیروز به احتمال زیاد ۲۵ تا ۳۰ هزار رای خواهد داشت و بر این اساس با توجه به آمار بالای رای دهندگان در میان قشقایی ها که حدود ۲۵ هزار رای بوده، در صورتی که قشقایی ها برای انتخابات میان دوره ای مجلس روی گزینه ای قوی و فراقومیتی اجماع کنند می توانند امیدواری و شانس زیادی برای پیروزی داشته باشند.

در میان گزینه های مطرح شده در بین قشقایی ها، بعضا از "یوسف باقری" به عنوان گزینه ای که هم در میان قشقایی و هم در میان سایر قومیت های منطقه شناخته شده و دارای محبوبیت و توانمندی است نیز نام برده می شود.

این احتمال نیز می رود در صورتی که وی کاندیدای واحد قشقایی های گچساران در انتخابات میان دوره ای مجلس باشد و قشقایی ها از وی حمایت قاطع کنند با توجه به اینکه در میان سایر اقوام نیز جایگاه بسیار خوبی برخوردار است،هم می تواند شانس اول انتخابات آینده باشد.

حال با توجه به شرایط فعلی و نیز با توجه به احتمال تعدد کاندیداها در منطقه بویراحمد گرمسیری و باوی و تقسیم شدن آرا، اجماع قشقایی ها روی یک گزینه قوی می تواند بهترین انتخاب و تصمیم آنها در انتخابات میان دوره ای باشد.

با تحلیل و بررسی برخی مسائل می توان پی برد که در این بین یوسف باقری گزینه مطلوبی نسبت به سایر کاندیداها برای قشقایی ها در انتخابات آینده است و در صورتی که قشقایی ها از او حمایت کنند با توجه به ویژگی های شخصیتی و مدیریتی اش و نگاه فراجناحی و فراقومیتی که دارد می تواند پیروز انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها