نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. خرداد 1400 - 10:23
حال آنکه در ایام بررسی اعتبارنامه "تاجگردون" ، حامیان جعفری تحرکات زیادی داشتند و نیز تلاش های محکمی انجام دادند تا نسخه "غلامرضا تاجگردون" را همانند "حاج بهرام" بپیچند، چرا که "جریان دیل" پیروزی های خود را در انتخاباتی به دست آورده اند که تاجگردون ها حضور نداشتند؟!!!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حمید محمدی_این روزها انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت هر لحظه دچار تغییرات اساسی می شود، در ابتدا و هنگام ثبت نام نامزدها، رقابت اصلی بین "ساسان تاجگردون" و "سید قدرت الله حسینی بحرینی" متصور بود واینگونه تصور می شد که فضای انتخاباتی شهرستان های گچساران و باشت به یک دو قطبی بزرگ تبدیل شده که به گفته بسیاری از تحلیل گران نیز کفه ترازو کم و بیش به نفع "سید قدرت" سنگینی می کرد.

آرای "غلامرضا تاجگردون" نیز به خاطر ویژگی های شخصی برادرش "ساسان" از جمله عدم حضور چندین ساله در منطقه و مقایسه اش با غلامرضا مرتبا ریزش می کرد و "سید قدرت" نیز با ورود به جبهه های جدید از جمله قشقایی ها و جامعه شهری گچساران از رشد مطلوبی در یارگیری انتخاباتی اش برخوردار بود.

"هومان عسکری" و "عبدالرحیم رحیمی" اما چندان تحرک خاصی نداشتند و به نظر می رسید خود را در دو قطبی "حسینی و تاجگردون" از پیش باخته می دانستند.با این وجود قصه "علیمراد جعفری" اما اندکی متفاوت بود ، او در این مدت جز بیعت با هواداران قدیمی خود نتوانسته بود رویش قابل توجهی ایجاد کند از جلسات خاص و خصوصی وی گاها خبرهایی بر رد قطعی "سید قدرت" و "ساسان تاجگردون" نیز به بیرون درج می شد.

موضوعی که حداقل درباره "سید قدرت" قابل باور نبود،اما پس از اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت ها شوکه کننده ترین اتفاق ممکن رخ داد و «سید قدرت حسینی ، ساسان تاجگردون ، هومان عسکری و عبدالرحیم رحیمی» با عدم تایید و بعضا عدم احراز صلاحیت مواجه شدند.

هرچقدر رد صلاحیت "رحیمی و تاجگردون" نیز دور از ذهن نبود، اما رد صلاحیت سید قدرت حتی باورکردنی نبود و هوادارانش را در شوک بزرگی فرو برد، اما از همان لحظات اولیه تلاش های رد صلاحیت شدگان برای تاییدیه گرفتن از شورای نگهبان آغاز و طبعا جلسات و نشست های انتخاباتی شان نیز تعطیل شد.

 اما در این گذرگاه نه "علیمراد جعفری" و نه "ریحان محمدپور" نتوانستند از این فرصت بادآورده به نحو مطلوب استفاده کنند و انگار همه منتظر بودند که "سید قدرت و ساسان" یا تایید صلاحیت بگیرند و یا منتظر اتفاقات دیگری در کارزار انتخاباتی گچساران و باشت باشند.

بنابراین، برخی تحلیل های سیاسی حکایت از این موضوع دارد که جعفری نیز مجبور به تغییر روش بازی اش در انتخابات شده است و نزدیک شدن با شخص "تاجگردون" را در سر می پروراند، رسانه های وی و برخی نزدیکانشان که بعد از رد اعتبارنامه (نماینده سابق) ، در کنار رسانه های "تاجگردون" خط آتش تندی علیه "سید قدرت" و اطرافیانش گشوده بودند پا را نیز فراتر نهاده و اما "جعفری" را منتقد رد اعتبارنامه توصیف کردند!.

حال آنکه در ایام بررسی اعتبارنامه "تاجگردون" ، حامیان جعفری تحرکات زیادی داشتند و نیز تلاش های محکمی انجام دادند تا نسخه "غلامرضا تاجگردون" را همانند "حاج بهرام" بپیچند، چرا که "جریان دیل" پیروزی های خود را در انتخاباتی به دست آورده اند که تاجگردون ها حضور نداشتند؟!!!.

به دلایل عدم استقبال از "جعفری" وعدم حمایت وی از "مهندس زینل زاده" در انتخابات گذشته و حملات بی پایان رسانه ها و اطرافیانشان به "غلامرضا پاکدل" را اضافه کنید تا دلیل ریزش شدید او در بویراحمد گرمسیر بهتر قابل درک باشد!.

به هر نحو مسیر انتخابات به اینجا منجر شد که "عسکری" توانست تایید صلاحیت شود ولی آنقدر خبر رد صلاحیت نهایی "سید قدرت" و "ساسان" مهم بود که عسکری هم دیده نشد. او که به نوعی غیر بومی فرض می شود و قشقایی های گچساران همانند "زهره فولادی وندا" خیلی او را خودی نمی دانند همان اول ماجرا فهمید تلاش برای نفوذ به حوزه لری "حسینی و تاجگردون" بی فایده است و سعی کرد قشقایی ها را گرد خود جمع کند ، کاری که تاکنون جز تعدادی معدود در آن ناکام بوده است.

عسکری جوان البته جدیدا در مصاحبه ای چنان از "غلامرضا تاجگردون" تعریف می کند که انسان فکر می کند یک هومان دیگر در سال ۹۸ رقیب تاجگردون بوده!!! که آنطور درباره وی حرف به میان آورده است. با این وجود نیز اکثریت جریان راست و اصولگرا که "جعفری" را ابزار مسیر پیش روی خود نمی دانند و او را بعد از ماجراهای ۹۴ کنار گذاشته اند به فکر تنها فرصت خود یعنی انتقال "سید ناصر حسینی" از تهران به گچساران افتادند.

کاری که بسیار سخت انجام گرفت و "سید ناصر" با تلاش های زیاد و واسطه گری های فراوان راضی به انجامش شد.او هنوز به صورت فیزیکی وارد منطقه نشده است ولی در فضای مجازی و رسانه ها استقبال از وی همچنان خوب است و احتمالا بیش از ۹۰ درصد یاران سید قدرت و بخش زیادی از سبد تاجگردون را از آن خود خواهد کرد.

سید ناصر بواسطه سال ها حضور در رسانه ها ، تلویزیون و ارتباطات با چهره های خاص و مطرح کشور توانسته در سطح کلان جایگاه خوبی برای خود پیدا کند و اکنون می تواند با پیروزی در انتخابات و هم افزایی با دولت همفکر پیش رو یک مسیر تازه و یک نگرش جدید وارد فضای سیاسی جامعه گچساران و باشت کند و پس از پایان رسمی مثلث "غلامرضا تاجگردون ، سید قدرت الله حسینی و علیمراد جعفری ، پیش و بیش از همه قطب جدیدی تشکیل دهد ،موضوعی که این روزها جریان راست بیش ازهر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها