نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آبان 1400 - 8:23
کارشناس علوم ارتباطات گفت:دولت آیت الله رئیسی می تواند با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و جوانان توانمند و با تکیه برتوان داخلی اعتماد عمومی را به جامعه بازگرداندو امیدها را برای بهبود وضع اقتصاد احیا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،موسی زارعی پور، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص اصل اعتماد سازی در دولت آیت الله رئیسی گفت:باید توجه داشت که بخش زیادی از وضع اقتصادی موجود نتیجه سیاست های نادرست برخی از دولت های گذشته است،بنابراین یادکردن از ظرفیت‌ها ،استعدادهای بالقوه و نیز فعال نشده در کشور ،می تواند ما را در رسیدن به پاسخ سوال و نهایتا راه حل های برون رفت از مشکلات اقتصادی یاری کند.

وی افزود:ایران اسلامی از لحاظ منابع زیر زمینی و معدنی همچون نفت و گاز، سنگ های معدنی، ،خاک مستعد و حاصلخیزکشاورزی، منابع دریایی و...در زمره کشورهای معدنی غنی قرار گرفته است و از طرف دیگر نیز توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی کارآمد آنهم با زیربنای اصیل ایمانی و دینی به عنوان پیشرانان توسعه در کشور هم بسیار حائز اهمیت است.

زارعی پور ادامه داد:بنابراین با در نظر گرفتن ظرفیت های کشورمان یک عامل اساسی که می تواند در به ثمر نشاندن و بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه مؤثر باشد،اصل مدیریت جهادی وانقلابی است،همان موضوعی که بارهای بار رهبر معظم انقلاب در سخنانشان با مسئولین وکارگزاران نظام ایراد فرمودند.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد:این درحالی است که ازسرمایه انسانی و نیروی کار در هر کشوری به عنوان مهمترین عنصر پیشرفت یاد می شود،و بسیاری از کارشناسان هم معتقدند که بهره گیری از نیروی انسانی مستعد فرصتی طلایی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه است که برای رسیدن به این مهم نیز ارائه سیاست های صحیح و برنامه ریزی از سوی دولت ها را می طلبد.

وی درادامه بیان کرد:البته این نکته هم مورد توجه است که کارآمدی در هر دولتی نیز به میزان بکارگیری نخبگان توانمند بر می گردد ،بنابراین در بسیاری از جوامع نیز توسعه پایدار را به نخبه پروری گره زده اند و به جهت تحقق برنامه ها و اهداف شان جایگاه ویژه ای هم برای نخبگان قائل می شوند.

زارعی پور افزود:با این وجود موضوع دیگری که لازم است به آن پرداخته شود،سیاست ها و روش مدیریتی دولت ها است و اگر بخواهیم نگاهی اجمالی در خصوص عملکرد 100روزه دولت آیت الله رئیسی داشته باشیم اقدامات ارزشمندی انجام گرفته که می توان به افزایش صادرات نفت ،عضویت در سازمان شانگهای ،آزاد کردن بخش مهمی از پول های بلوکه شده ،تامین واکسن کرونا،سفرهای استانی  و ...اشاره کرد که نتیجه هم بیانگر مدیرت جهادی و انقلابی در دولت آیت الله رئیسی است.

وی درادامه نیز تصریح کرد:با این حال اقدامات آیت الله رئیسی در چندماه اخیر شروع بسیار خوبی برای ترمیم شکاف هاست، متاسفانه در دولت قبل فرصت سوزی بسیاری در کشور شکل گرفت و دولت روحانی هشت سال مشکلات مملکت را به برجام گره زدند،که نتیجه اعتماد به غرب هم ایجاد فاصله بیشتر طبقاتی بین مردم ،رواج اشرافی گری،رانت خواری،ایجاد مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز تبعیض و بی عدالتی در جامعه بود.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد:بنابراین نمی تواند همه مشکلات اقتصادی موجود را به دولت جدید تحمیل کرد، هرچند رفع مشکلات در دولت جدید حوصله و صبر روزافزون مردم را می طلبد اما بایستی با تصمیمات کارشناسانه در دولت آیت الله رئیسی نیز وضع موجود اقتصادی هرچه زودتر هم تغییر کند.

زارعی پور در پایان گفت:بدون شک نقش ارزشمند نخبگان و جوانان مستعد در برداشتن گام های بزرگ توسعه و پیشرفت برکسی هم پوشیده نیست و دولت آیت الله رئیسی می تواند با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و جوانان توانمند این سرزمین و با تکیه برتوان داخلی اعتماد عمومی را به جامعه بازگرداند و امیدها را برای بهبود وضع اقتصادی احیا کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها