نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مهر 1400 - 14:09
اقتصاددان گچسارانی گفت:قطعا هیچکس بهتر از خود مسئولین استان، مشکلات را نمی شناسند و چه بسا اگر راهکارهای ضروری و لازم را به هیات دولت پیشنهاد بدهیم خیلی زودتر هم می توانیم از این فرصت بهره ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سید یعقوب زراعت کیش، اقتصاددان گچسارانی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص سفر آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمدگفت:سفر ریاست محترم جمهور به استان مان از اولین سفرهای استانی ایشان به شمار می رود و این نکته را به ذهن متبادر می کند که برخلاف دولت قبل، آیت الله رئیسی نیز محرومیت زدایی و سفر به استان های محروم را در راس برنامه های دولت جدید قرار داده است.

وی افزود:بنابراین مسئولین استان باید بتواند از سفر "آیت الله رئیسی" حداکثر استفاده را به عمل آورند، به این منظور که مسئولین و دست اندرکاران استانی اتاق فکرهایی با حضور متخصصین اقتصادی و مدیریتی استان برگزار کنند که در این اتاق فکرها تصمیمات مفیدگرفته و چالش ها و مشکلات استان هم به تبع شناساسی شود و در واقع پیشنهاداتی را به هیات دولت بدهند که درادامه نیز خروجی خوبی نیز داشته باشند.

زراعت کیش ادامه داد: با این حال مسئولین استانی بایستی طرح ها و پیشنهاداتی برای توسعه استان داشته باشند که به هیات دولت نیز ارائه دهند،اگرچه این نکته بسیار مهم است که بدون وقفه استاندار ، نمایندگان استان و عقلای اقتصای استان اتاق فکری شکل بدهند که هم فرصت ها و هم تهدیدهای اقتصادی را شناسایی تا بهترین استفاه از این سفر هیات دولت را داشته باشیم.

اقتصاددان گچسارانی گفت:قطعا هیچکس بهتر از خود مسئولین استان، مشکلات را نمی شناسند و چه بسا اگر راهکارهای ضروری و لازم را به هیات دولت پیشنهاد بدهیم خیلی زودتر هم می توانیم از این فرصت پیش آمده نیز بهره کافی را ببریم.

وی تصریح کرد:با این وجود در سطح استان 6وضعیت نسبی و یا به تعبیری چند فرصت اقتصادی داریم که به نسبت دیگر استانها از وضعیت بهتری هم برخوردار هستیم در بخش آب،شیلات،صنایع پایین دستی( نفت و گاز و پتروشیمی)،صنایع تبدیلی، جنگل و نیز بخش گردشگری است که اگر سرمایه گذاری صورت بگیرد پیشرفت در این بخش ها می تواند موجب اشتغال زایی و تولید محصولاتی شودکه از مزیت نسبی برخوردار باشند.

زراعت کیش گفت:قطعا "سفر آیت الله رئیسی" به استان وقتی ثمر بخش خواهد بود که مسئولین ما بتوانند از این فرصت مطلوب نیز استفاده کنند، بنابراین در سه حوزه می توانیم برنامه ریزی کنیم اینکه تسهیل کسب وکار،دوم تسهیل ورود سرمایه گذار و محور سوم نیز طرح های پیشنهادی به دولت است که می تواند در بودجه سال آینده هم گنجانده شود و همچنین طرح های بزرگ زیربنایی و اقتصادی که می تواند در استان شکل بگیرد از جمله صنایع بزرگ نفت و گاز و سایر صنایع معدنی در دیگر نقاط استان.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها