نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. مرداد 1400 - 21:11
واحد بهره‌برداری شمارهٔ یک صنعت نفت گچساران در منطقه‌ای به نام سقلاتون واقع شده که در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ابوالحسن غلامی،جانباز گچسارانی در مطلبی نوشت:در هفته فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در "تالار وحدت تهران" در ابتدای دهه نود با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب "سید محمدحسینی"، از گچساران به عنوان"بام نفت ایران"در سطح ملی رونمایی شد.

گچساران را به دلیل وجود تاسیسات نفتی بر بلندای سقلاتون که صدها متر ازسطح  دریا بالاتر بوده و درکنار روستای قدیمی آبشیرین قرارگرفته، لذا به دلیل ارتفاع بسیارخاص، نفت را بدون استفاده از پمپ به مسافتی حدود نود کیلومتر به تلمبه خانه گوره انتقال می دهد،به نام بام نفت ایران نامگذاری کردیم.

حتی می توانستیم به نام "بام نفت خاورمیانه"نام گذاری کنیم ولی مستندات را بدست نیاوردیم،احتمالا در خاورمیانه چنین کارخانهُ نفتی در بلندی به این ارتفاع وجودندارد.

عکس معروف را از بالا نیز همکارانم با استفاده از هلی کوپتر به تصویر کشیدند و در ادامه توسط هنرمندان برجسته روابط عمومی تبدیل به نقاشی و تابلو گردید که قاب نقاشی اصلی را با همکاری و همراهی مدیرعامل وقت جناب آقای پاکدل برپیشانی  اتاق کار وزیر نفت نیز نقش بست.

در بیست و نه اسفند سال نود نیز در محفلی که شهردار محترم وقت باحضور نماینده محترم وقت مردم در مجلس و اعضاء شوری و سایر مسئولین شهرستان گچساران به مناسبت روزملی صنعت نفت و تقدیر از مجموعه نفت تدارک دیده بودند نیز بصورت منطقه ای از این عنوان درسطح منطقه رونمایی شد.

فرصت را مغتنم شمرده و از همه دوستان عزیزم در روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران "بخصوص جناب شیرزادی عزیز که بازنشسته شدن" و طی سالهای 89 تا 92 همگی با سرسختی و هنرمندی با پشتیبانی مدیرعامل دلسوز وقت، کمک دادن تا این عنوان برای گچساران تثبیت شود، تشکرمی کنم.

این نامگذاری در برهه ای از زمان برای بنده نامهربانی هایی را بدنبال داشت تاجایی که دستور دادند تا اکثر آثار موجود در این خصوص را از سیستم خارج کنند، ولی به دوستان عرض می کردم که ایده های کارشناسی شده و مستند فرهنگی و اجتماعی مسیرخود را پیدامی کند وبه پیش می رود و کسی وچیزی جلودار آن نخواهدشد.

به هرحال اخیراً جناب آقای رئیسی آقای سید محمدحسینی را به سمت معاون امور مجلس رئیس جمهور منصوب کردند،بایادآوری آن روزها امیدوارم ایشان ضمن همکاری بانماینده محترم دیارمان  درمجلس، یاری رسان این دیار زرخیز باشند.

واحد بهره‌برداری شمارهٔ یک گچساران در جنوب شرقی و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان گچساران در منطقه‌ای به نام سقلاتون واقع شده که در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به بهره‌برداری رسیده است و در ارتفاع سه هزار و ۲۲۱ پایی از سطح دریا قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها