صر خبر: عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران، از عملکرد بیمه آتیه سازان حافظ در ارائه خدمات بیمه تکمیلی به کارگران بازنشسته انتقاد کرد.
رجبعلی سیفی در این زمینه به ایلنا گفت: بیمه آتیه سازان حافظ همانند بیمه دی نتوانسته خدمات مطلوبی به مستمریبگیران تامین اجتماعی ارائه بدهد و این شرکت در پرداخت هزینههای درمانی بازنشستگان به تعهدات خود پایبند نیست.
او با بیان اینکه کارگران با وجود بیمه تکمیلی تنها ۳۰ تا ۶۰ درصد از هزینههای درمانی خود را در درازمدت دریافت میکنند، افزود: کمیتههای تخصصی در استانها پیش از انعقاد قرارداد باید در خصوص سقف قرارداد و تعرفههای درمانی به بازنشستگان اطلاع رسانی میکردند.
سیفی درادامه اظهار داشت: به همین دلیل بازنشستگان به دلیل ناآگاهی از سقف قرارداد بیمه تکمیلی با مشکل روبرو شدهاند و در مراجعه به دفاتر بیمه آتیه سازان حافظ برای دریافت هزینههای درمانی خود نمیدانند سقف قرار داد پرداخت هزینه هایشان چقدر است و این موضوع باعث سردرگمیشان شده است.
به گفته وی، عمدهترین مشکلی که در پرداخت هزینههای درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران از سوی بیمه آتیه سازان حافظ مشاهده میشود تاخیر در پرداخت هزینه است که چندین ماه طول میکشد.
سیفی روند جاری را موجب نگرانی بازنشستگان دانست و گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ازرخدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رضایت ندارند و این مطالبات باید سریعا به حساب بازنشستگان واریز شود.
وی افزود: پرداختی سالیانه بازنشستگان تامین اجتماعی به بیمه آتیه سازان حافظ مبلغی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است این در حالیست که بازنشستگان در ازاء این مبلغ انتظار دریافت خدمات مطلوبی تری را دارند.
عضو هیئت مدیره کانون قائمشهر با انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب از سوی نمایندگان بیمه آتیهسازان دراستان مازندران گفت: انتظار میرود مسئولین بویژه کانون عالی بازنشستگان نسبت به بیتوجهی این بیمه به مطالبات به حق بازنشستگان و مستمریبگیران اقدامی فوری انجام دهند.
منبع: ایلنا
نظرات کاربران