نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. شهريور 1401 - 18:05
امام جمعه موقت گچساران مطرح کرد؛
پیاده‌روی اربعین نماد بصیرت و دشمن‌شناسی است
امام جمعه موقت گچساران گفت:حقیقتا اتحاد مسلمانان، ظلم ستیزی و عدالت طلبی از پیام های مهم راهپیمایی اربعین است که به نوعی استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛در خصوص جایگاه و اهمیت اربعین گفت:باید توجه داشت که اربعین در واقع حادثه ای بزرگ در عالم ایجاد می کند و ما معتقدیم که زیارت امام حسین علیه السلام  و نیز اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

وی افزود:بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشوراست و حضرت امام خمینی(ره) انقلاب 57 را به نام امام حسین علیه السلام آغاز کردند و بارها هم فرمودند که هرچه داریم از محرم و صفر است.

حجت الاسلام صفایی ادامه داد:در زیارت اربعین می خوانیم که خدایا امام حسین علیه السلام خون قلبش را در راه تو داد تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. و صد البته فلسفه وجود ائمه اطهارعلیهم السلام همین امر مهم است که انسان ها را به راه مستقیم هدایت و آنها را از گمراهی نجات دهند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد:متاسفانه بشر امروزی به نوعی خودش را بی نیاز از هدایت های امام و پیامبران می داند و جسارت ها نیز به مقدسات و ادیان آسمانی می کنند،اگرچه انسان در هر عصری که باشد به هدایت های پیامبران و امامان نیازمند است و بشر به تنهایی نمی تواند راه درست را تشخیص دهد.

وی افزود:بنابراین امام زمان(عج) هنگامی که ظهور می کنند خودشان را با نام امام حسین علیه السلام معرفی می کنند و می فرمایند که ای مردم عالم بدانید که جد مظلوم مرا با لب تشنه به شهادت رساندند.با این وجود نیز هرکسی باید به نوعی به این مکتب اربعین خدمت کند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:در این چند روز گذشته برخی دشمنان در عراق فتنه ای برای اخلال در جریان اربعین کردند که زود هم خاموش شد در حالی که پیاده روی اربعین نماد بصیرت و دشمن شناسی است و ملت های آزاده می دانند که جایگاه اربعین چقدر والا و ارزشمند است .

امام جمعه موقت گچساران درادامه هم گفت:حقیقتا انسجام مسلمانان، ظلم ستیزی و عدالت طلبی از پیام های راهپیمایی اربعین حسینی است که به نوعی استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها