نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مهر 1403 - 15:00
اگر قصد فروش اینترنتی محصولات خود را دارید، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می تواند برای کسب و کارتان بسیار مفید باشد. طراحی یک سایت فروشگاهی دارای یک سری مراحل است که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آنلاین شاپ در 5 مرحله)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

در سال های اخیر ظهور تکنولوژی، موبایل های هوشمند و دنیای هوش مصنوعی برخی از امور روزمره زندگی انسان ها را دچار تغییرات اساسی کرد. یکی از این تغییرات نحوه فروش و معرفی خدمات و کالا ها به مردم بود. راه اندازی وب سایت ها و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی با هیاهویی که دیجی کالا، آمازون و ... به پا کردند، فروش اینترنتی به یک نیاز ضروری تبدیل شد. تغییرات سال های گذشته باعث شده است تا حتی کسب و کارهایی که مایل به به حضور در اینترنت نبودند هم کم کم به معرفی اینترنتی محصولات و فروش آنلاین روی بیاورند.

شاید با خودتان بگویید من به قدر کافی فروش کافی از محصولاتم دارم و دیگر چه نیازی به راه اندازی سایت فروشگاهی است؟ در پاسخ باید بگوییم چه کسی از داشتن مشتری بیشتر بدش می آید؟ و آیا سهم خرید حضوری و سنتی تا همیشه بالا می ماند؟ حضور در اینترنت یک امر جدایی ناپذیر از کسب و کارها است. هر چقدر دیرتر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود اقدام کنید، پس گرفتن اولین نتایج جستجو از رقبا کار سخت تری می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید با صفر تا صد آنچه در خصوص راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

 

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی یک سایت فروشگاهی یا یک آنلاین شاپ به روش های گوناگونی امکان پذیر است. ما به شما آسان ترین روش یعنی راه اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز و سیستم های مدیریت محتوای آماده را آموزش می دهیم. چرا که فروشگاه ساز در کمترین زمان و هزینه ممکن راه اندازی می شود. تمام نیازهای یک فروشگاه اینترنتی در فروشگاه ساز گنجانده شده و علاوه بر آن مدیریت فروشگاه ساز بسیار آسان است و زمان کمتری از شما میگیرد.

از آنجا که فروشگاه ساز های بسیاری وجود دارند و انتخاب از میان آنها کمی دشوار است؛ ما با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها و امکانات یک فروشگاه ساز به شما فروشگاه ساز وب پویا و فروشگاه ساز پرتال را پیشنهاد می کنیم.

 

  1. راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه ساز وب پویا

برای انجام مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط شرکت وب پویا لازم است یکی از 3 پلن فروشگاه ساز که بر اساس امکاناتی که دارند دسته بندی شده است را انتخاب نمایید. سپس با کلیک روی دکمه ثبت سفارش هریک از آنها می توانید فرایند خرید را دنبال کنید:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وب پویا

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با سیستم های مدیریت محتوا

علاوه بر فروشگاه ساز ها، سیستم های دیگری نیز برای راه اندازی سایت فروشگاهی وجود دارند.

بعد از فروشگاه ساز آسان ترین روش راه اندازی آنلاین شاپ، سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها هستند. انواع گوناگونی از سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که از بهترین های آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وردپرس (ووکامرس)

  • مجنتو

  • پرستاشاپ

راه اندازی سایت فروشگاهی

این سیستم های مدیریت محتوا به صورت رایگان ارائه شده اند و شما می توانید با نصب آنها بر روی هاست و دامنه خود، یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید. اما پیکربندی تنظیمات و افزودن امکانات به آنها را باید خودتان انجام دهید که قدر ی نیاز به تجربه و تخصص دارد. فروشگاه ساز وب پویا بر پایه سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس راه اندازی شده و تمام چیزهایی که یک فروشگاه ساز نیاز دارد را در خود جای داده است. بنابراین اگر حوصله سرو کله زدن با افزونه ها و سیستم های مدیریت محتوای پیچیده را ندارید به کمک فروشگاه ساز هایی مانند پرتال و وب پویا می توانید بدون دردسر و بدون نیاز به آموزش قبلی وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی و مدیریت کنید.

 

  1. انتخاب قالب سایت فروشگاهی

قالب یا پوسته سایت فروشگاهی همان نمای ظاهری است که کاربران از سایت شما مشاهده می کنند. بنابراین بسیار مهم است که قالب سایت متناسب با حوزه کاری و محصولاتی که می فروشید باشد. قالب هاب گوناگونی برای وردپرس و سایر سایت ساز های فروشگاهی وجود دارد که می توانید آن را برای حوزه کاری خود شخصی سازی نمایید. همچنین برخی فروشگاه ساز ها مانند فروشگاه ساز وب پویا دارای صفحه ساز می باشد و تنها با کلیک کردن و رها کردن موس به راحتی امکان تغییرات ظاهری در آن وجود دارد. شما می توانید توسط المان های گوناگون و آماده به طراحی انواع پوسته مختلف با رنگ بندی ظاهر متفاوت بپردازید.

 

  1. بارگذاری محصولات در سایت فروشگاهی

اکنون که ظاهر سایت خود را متناسب با نوع کسب و کارتان تکمیل کردید، برای تکمیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود نوبت به وارد کردن محصولات در آن می رسد. هنگام وارد کردن محصولات در فروشگاه اینترنتی به قرار دادن توضیحات تکمیلی و استفاده از تصاویر با کیفیت و کامل توجه داشته باشید.

اگر از وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنید آموزش های ارزشمندی در آپارات و یوتیوب در این مورد وجود دارد که اطلاعات کاملی از پیکربندی تنظیمات سایت، نحوه وارد کردن محصولات، دسته بندی ها و … در اختیارتان قرار می دهد.

 

  1. اخذ درگاه پرداخت اینترنتی و دریافت اینماد

پس از وارد کردن محصولات در فروشگاه اینترنتی نوبت به انتخاب و دریافت درگاه پرداخت و سپس اخذ اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) می رسد. برای داشتن هر یک از درگاه های بانکی مستقیم و غیر مستقیم نیاز به دریافت اینماد خواهید داشت. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای کسب و کارهای اینترنتی صادر می شود. داشتن اینماد یک فاکتور بسیار مهم در اعتماد و خرید محصول توسط مشتریان است. پس از دریافت اینماد شما می توانید چندین درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی خود تعریف کنید تا مشتریان در صورت اختلال و قطعی یکی از درگاه ها، بتوانند از درگاه دیگر برای پرداخت هزینه محصول استفاده کنند. برخی شرکت ها مانند وب پویا اخذ اینماد را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند.

 

  1. بازاریابی و مارکتینگ را آغاز کنید

اکنون می توان گفت فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی و تکمیل شده است. اما چه کسانی از محصولات کسب و کار شما خبر دارند؟ چند مشتری اسم سایت شما را می شناسند؟ قطعا در ابتدای کار مشتریان زیادی نخواهید داشت بنابراین مانند هر شغلی باید برای جذب مشتری به بازاریابی و تبلیغات بپردازید. برای کسب و کارهای اینترنتی به روش های گوناگونی می توانید تبلیغات و بازاریابی کنید. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی برای وب سایت ها، سئو و بهینه سازی سایت می باشد. سئو یک سری اقدامات است که پیاده سازی آنها باعث افزایش رنکینگ سایت و نمایش داده شدن در اولین نتایج جستجو می شود. به این ترتیب مشتریان از سایت شما دیدن می کنند و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

در یک سایت فروشگاهی سئو و بهینه سازی باید اولین روش تبلیغاتی باشد و در کنار آن از دیگر تکنیک ها مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل ادوردز، رپورتاژ و … استفاده کنید.

 

چه محصولاتی را در فروشگاه اینترنتی بفروشیم؟

اما چه محصولاتی را می توان در اینترنت فروخت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم فضای اینترنت به گونه ای است که هر نوع محصول و حتی خدماتی را می توان در آن بفروش رساند. فرقی نمی کند که شما یک شیرینی فروش باشید یا کفش فروش و یا حتی تعمیر کار کولر گازی. تنها با داشتن یک وب سایت برای معرفی کسب و کار خود می توانید فروش اینترنتی را تجربه کنید.

دلیل این که می توان در اینترنت هر نوع محصولی را فروخت این است که امروزه کاربران پیش از خرید یک محصول یا دریافت خدمات ابتدا در گوگل آن را جستجو می کنند. به این ترتیب در صورتی که شما در فضای اینترنت حضور داشته باشید و کاربر با شما آشنا شود، علاوه بر پرسنال برندینگ، امکان خرید و دریافت خدمات از سایت شما افزایش می یابد.

ممکن است شما حتی فروشگاه فیزیکی هم نداشته باشید و به دنبال راه اندازی کسب و کار در اینترنت باشید، در چنین شرایطی با راه اندازی یک وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت، کم کم تامین کننده محصولات به سراغتان می آیند و حتی بدون داشتن محصول و انبار می توانید از فروش و بازاریابی محصولات دیگران کسب درآمد کنید.

 

در پایان

همانطور که متوجه شدید راه اندازی فروشگاه اینترنتی به یک ضرورت برای کسب و کارها تبدیل شده است. حتی اگر مشغول به فروش محصولی نیستید و یک شرکت دارید، راه اندازی یک وب سایت می تواند معرفی کننده شما در فضای اینترنت باشد. در این مطلب با روش های مختلف و مراحل راه اندازی روشگاه اینترنتی آشنا شدید و اکنون با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید و اهمچنین عتبار برند خود را نزد مشتریان افزایش دهید.

 

منبع مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

https://www.webpouya.com/blog/principles-and-rules-of-making-online-store

نظرات کاربران

تازه های سایت