نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. مرداد 1402 - 8:19
مداح کهگیلویه و بویراحمدی بابیان اینکه مکتب عاشورا موجب ایستادگی در مقابل سلطه گران می‌شود، گفت: یکی از اهداف امام سیدالشهدا در جریان عاشورا، بیدار کردن دل‌های خفته و فطرت‌های غبارگرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید عین‌الله رضایی، مداح کهگیلویه و بویراحمدی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص ضرورت تبیین مکتب عاشورا در جامعه گفت: قیام سیدالشهدا و جریان عاشورا اصل و اساس امیدآفرینی به شمار می‌رود و شاید ظاهر آن مرگ، سختی و اسیر شدن اهل‌بیت علیهم‌السلام را داشت اما باطن آن باعث احیای دیدن مبین اسلام، رشد و آگاهی حقیقی مردم شد.

وی افزود: هدف اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام این بود که حقیقت دین اسلام را آن‌گونه که پیامبر اکرم (ص) عرضه کردند، معرفی نمایند، اباعبدالله علیه‌السلام در صحرای کربلا برای احیای حق و امربه‌معروف و نهی از منکر مقابل دنیای کفر ایستادند و مبارزه کردند درحالی‌که شهادت ایشان ویاران باوفایشان، نهضتی برای اصلاح و بیمه دین اسلام بود که محقق شد.

رضایی با اشاره به اینکه ابعاد تربیتی قیام عاشورا برای جهانیان قابل‌استفاده است، گفت: قیام سیدالشهدا آموزه‌هایی چون آزادگی، عدالت‌طلبی، حق‌طلبی، شهامت و شجاعت را نه‌تنها به مسلمانان و شیعیان بلکه به همه آزادگان دنیا عرضه می‌دارد درحالی‌که بسیاری از رهبران غیرمسلمان دنیا، سیره امام حسین علیه‌السلام را الگوی خود در مبارزه با ظلم و حکومت‌های غاصب قرار داده و می‌دهند.

مداح کهگیلویه و بویراحمدی در ادامه بابیان اینکه فضایل اخلاقی نهضت عاشورا بسیار فراگیر و تأثیرگذار است اظهار کرد: امروز می‌توان این روح امید و این مکتب امیدآفرین عاشورا را در میان نسل‌های جوان و نوجوان جامعه به‌وضوح مشاهده کرد، چراکه در جامعه امروز جوانان دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و ما باید این فرصت ارزشمند را قدر بدانیم و از آن برای تعالی و تربیت هرچه بهتر جامعه بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: بنابراین به‌عنوان روضه‌خوان امام حسین علیه‌السلام در تمام هیئات و مجالس این روح امید و سرزنده بودن را مشاهده می‌کنم و نه‌تنها در ماه محرم و صفر بلکه در طول سال. به فرموده امام خمینی (ره) این خون سیدالشهدا بود که خون‌ها را به جوش آورد والان پس از 1400 سال می‌بینیم در تمام قیام‌های که علیه ظلم برپا می‌شود مکتب امیدآفرین عاشورا خودنمایی می‌کند که نمونه آن در جریان دفاع از حرم و مقابله جبهه مقاومت با داعش بود.

رضایی در پایان بابیان اینکه مکتب عاشورا موجب ایستادگی در مقابل سلطه گران می‌شود، تصریح کرد: باید توجه کرد که در جریان عاشورا، هدف امام حسین علیه‌السلام بیدار کردن دل‌های خفته و فطرت‌های غبارگرفته بود، پس‌نیاز است مسئولین نظام ولایی ایران اسلامی مکتب عاشورا را سرلوحه کار خود قرار داده و مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها