نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آبان 1395 - 10:45
تجمع اعتراض آمیز کارگران سد چمشیرگچساران/
نا امیدی کارگرانی با 7 ماه حقوق معوقه+تصاویر
این تجمع در اعتراض به عدم پرداخت معوقات حقوقی برگزار شده و تجمع کنندگان خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولین شهرستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بیش از صدها نفر از کارگران سد چمشیرگچساران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، در جلوی فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

 

 

این تجمع اعتراضی که توسط کارگران سد چمشیر(شرکت سابیر) در جلوی ساختمان فرماندای گچساران اتفاق افتاد، تجمع کنندگان به پرداخت نشدن 7 ماه حقوق معوقه خود اعتراض کردند.

کارگران معترض که معوقات حقوقی خود را مطالبه داشتند، خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود از مسئولان این شرکت شدند.

 

 

بعد از این تجمع، تعدادی از کارگران معترض به نمایندگی از سایر کارگران به سالن اجتماعات فرمانداری هدایت شدندو معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران،رئیس تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ومسئولین سد چمشیربا شنیدن اعتراض تجمع کنندگان جلسه ای با آنها برگزار کردند.

 

سید مرتضی سجادپور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران نیز در این جلسه قول داد تا پیگیری لازم از مسئولان ذیربط  را برای پرداخت مطالبات معوق کارگران داشته باشد.

 

 مدیران سد چمشیر(شرکت سابیر) نیز در این جلسه قول داده اند حقوق یکماه کارگران به زودی و ظرف چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

 

محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران درادامه گفت: تاکنون ۶هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث این طرح عظیم هزینه شده واعتبار مورد نیاز برای پایان این طرح 6 هزار میلیارد ریال است که این سد بزرگ در صورت تامین اعتبار تا پایان آذر ماه ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی گفت:پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این سد براساس طرح اولیه ۸۰ درصد و با توجه به تغییرات طراحی اعمال شده حدود ۶۰ درصد است و هم اکنون بیش از 2 هزار نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند.

فاضل تصریح کرد:عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۹۱ آغاز شده  و اعتبار این سد از محل فاینانس خارجی تامین شده و اعتبار این طرح ۲۲۰ میلیون یورو است.

 

وی افزود:ماهانه بطور متوسط بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنانی که به صورت مستقیم با شرکت همکاری می کنند، نیاز است. 200 میلیارد ریال اعتبار فاینانس تا یک ماه آینده به حساب این شرکت واریز خواهد شد که این میزان اعتبار برای پرداخت حقوق یک ماه کارگران و بدهی شرکت هزینه خواهد شد.

 

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران اظهارکرد:متاسفانه برخی از هزینه های مربوط به خسارات پرداختی به منابع طبیعی، هزینه های تملک اراضی و نیز هزینه های مشاوره ای از طریق منابع عمومی تأمین اعتبار می شود به همین دلیل مشکلات زیادی را برای مجریان سد ایجاد کرده است.

وی گفت: تاکنون تونل دسترسی، حفاری تونل انحراف، سازه های اصلی، بدنه، جاده دسترسی و ساختمان های اداری این سد اجرا شده است وبیش از ۴۰۰ هزار متر مکعب بتن در سازه های اصلی طرح تاکنون اجرا شده است.

فاضل افزود: تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران بیان کرد: سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلطکی (RCC) ایران است  و این سد دارای یک میلیارد و ۱۰۰ متر حجم بدنه،۱۵۰ متر ارتفاع، ۵۸۰ متر طول تاج، هفت متر عرض تاج، ۷۵ متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

فاضل  اظهارکرد: مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود.

 

 

ادامه تصاویر/

انتهای پیام/م

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها