نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مهر 1399 - 7:16
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرماندار گچساران،معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران با حضور در سد چمشیرگچساران ،مشکلات کارگران را پیگیری و از روند اجرایی سد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی ،فرماندار گچساران و جمعی دیگر از مدیران با حضور در سد چمشیرگچساران ،مشکلات کارگران را پیگیری و از روند اجرایی سد بازدید کرد.

به گفته فرماندار گچساران عملیات آبگیری سد چم شیر با توجه به روند اجرایی پروژه تا فروردین ماه سال 1400 محقق خواهد شد،هرچند بنابراعلام مسئولین این سد نیز فاز بعدی این پروژه در قالب تولید برق تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز به بهره برداری خواهد رسید.

سدچمشیر400 میلیارد ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی بدهکار است،در حالی که حقوق معوق کارگران 3 ماه نیز عنوان شده است، پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 85 درصد است و میزان اعتبارات این سد ملی ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده ، هرچند تاکنون ۲۲۹ میلیون یورو از محل فاینانس خارجی برای ساخت سد چم شیر در گچساران هزینه شده است.

انجام هفت کیلومتر تونل زیرزمینی، اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن بدنه، ۳۰ کیلومتر جاده دسترسی و هفت میلیون متر مکعب حفاری رو باز از مهمترین کارهای انجام شده در این پروژه است.

تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید175مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها