نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مهر 1400 - 9:17
فرماندار گچساران گفت:بیشتر پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان از 75تا85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند که اگر این طرح ها به مرحله بهره برداری برسند انقلابی در حوزه کشاورزی گچساران رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، علیرضا اتابک ،فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی،در خصوص دستاورد سفر وزیر نفت به این شهرستان گفت:در سفر یک روزه وزیر نفت به شهرستان در ابتدا نیز بازدیدی از پروژه سد چم شیر صورت گرفت،سدی استراتژیککه  بیش از 2میلیارد مترمکعب آب را برای کشاورزی اراضی پایین دست و بالاست نیز ذخیره می کند.

 وی افزود:در بخش نیروگاهی این سد هم حایز اهمیت است که به طور سالانه 482گیگاوات ساعت انرژی برق تولید می کند، بنابراین بحث بر این است که اگر ماهیانه 35میلیارد تومان به این سد اعتبار تزریق بشود تا پایان امسال نیز آبگیری خواهد شد.

اتابک تصریح کرد:البته سد برای آبگیری اعتباری حدود 150میلیارد تومان نیاز دارد هرچند که اعتبار لازم برای تکمیل کل پروژه نیز حدود500میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: در ادامه بازدیدها نیز وزیر نفت قول اجرای سه پروژه بزرگ نفتی را دادند که تحول عظیمی نیز در منطقه ایجاد خواهد کرد و تولیدات نفت را به بیش از 700هزار بشکه در روز ارتقاء خواهد داد که این سه میدان نفتی نیز با سرمایه گذاری 260میلیون یوریی بزودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار گچساران ادامه داد:در بحث مسئولیت های اجتماعی نیز اعتباراتی به حوزه های اماکن ورزشی ،زمین های چمن مصنوعی و مدارس نیز در برنامه قرار گرفت،  در بحث کارخانه ماشین سازی پارس نیز تاکید شد که شرکت های پتروشیمی مواد لازم برای ساخت مخازن و تجهیزات مورد استفاه را به شرکت ماشین سازی واگذار کنند تا رونقی هم در این بخش ایجاد شود.

وی افزود:با این وجود نیز پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان بسیار است که از 75درصدتا 85 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارند از جمله پروژه های آبیاری مهمی از دشت های لیشتر،امامزاده جعفر،تنگ انگشترک،باباکلان،رودبال و دشت مور وجود دارند که معطل اعتبارات هستند.

فرماندار گچساران گفت:اگر این طرح ها به مرحله بهره برداری برسند انقلابی در حوزه کشاورزی گچساران رخ خواهد داد،بنابراین در خصوص این طرح های نیمه تمام شهرستان در سفر وزیر نفت هم قول های مساعدی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داده شد،مورد دیگر نیزبحث توسعه راه های شهرستان از محل منابع نفتی بود که در دستور کار نماینده ویژه هیات دولت در شهرستان نیز قرار گرفت.

اتابک در ادامه نیز در خصوص مشکلات پروژه آبیاری دشت مور هم گفت:در این خصوص روز گذشته نیز جلسه ای برای رفع مشکلات این طرح در مرکز استان برگزار شد در حالی که طرح آبیاری دشت مور از پروژه های بزرگ شهرستان است که حدود یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تحت آبیاری تحت فشار قرارخواهد داد.

وی افزود:این پروژه از سال 98تاکنون راکد بوده هرچند معارضاتی هم بین پیمانکار و کارفرما وجود داشت که هزینه خط انتقال شبکه آبیاری را به شرکت لوله تقبل شد که این شرکت هم به تعهاتش عمل نکرد درنتیجه پروژه راکد شد.

اتابک ادامه داد:بنابراین بازدیدهای میدانی از پروژه نیز صورت گرفت و جلسه ای نیز در مرکز استان برگزار شد که درنتیجه توافقاتی نیز با پیمانکار طرح انجام شد که که شامل خط انتقال 11کیلومتری شبکه و سایر تجهیزات آبیاری است.

فرماندار گچساران نیز تصریح کرد:در این جلسه نیز مشکلات راه ارتباطی آبشیرین و باباکلان مطرح شد، درحالی که از پروژه های راکد بودند که با صحبت های که با پیمانکار صورت گرفت و تعهداتی که انجام شد مجداد عملیات اجرایی این پروژه ها از سر گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها