نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. خرداد 1400 - 17:03
مصطفی مثنوی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اولویت انتخابات است گفت : در امر انتخابات نگاه به شاخص ها باشد نه شخصیت ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش سالروزفتح خرمشهر در جمع بسیجیان گچساران گفت:امروز سالروز آزادسازی خرمشهر است و کشورمان در سال های آغازین انقلاب در شرایط ویژه ای قرار گرفته بود و با دشمن های متعدد نیز روبرو بودیم ، رژیم بحث عراق هم با حمایت ایادی استکبار به ایران اسلامی حمله کرد.

 

وی افزود:بنابراین،استکبار جهانی و در راس آمریکای جنایتکار، صدام را متقاعد کرد که شرایط را برای حمله به ایران اسلامی نوپا فراهم کند هرچند در ابتدای انقلاب شرایط سختی بر مملکت حاکم بود اما دشمن از نیروی ایمان جوانان این مرز و بوم غافل بود.

 

مثنوی ادامه داد: ابتدای انقلاب بیش از ۱۷هزار شهید ترور را داشتیم و دشمن نیز در جنگ تحمیلی از شمال غرب و جنوب غرب و از هوا و زمین و دریا به این کشور حمله کردند، عملیات بیت المقدس بر اساس خرد جمعی و حاکمیت ملی شکل گرفت هرچندبه لحاظ نظامی، اقتصادی، سیاسی و... شرایط حساسی داشتیم اما در عملیات بیت المقدس ضربه سختی به دشمنان و استکبار جهانی وارد شد.

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد:ارتش و سپاه دو بازوی مهم جنگ در دوران دفاع مقدس بودند و پیوند ناگسستنی ارتش و سپاه بود که جنگ را به پیش می برد،بنابراین عملیات بیت المقدس چهار مرحله داشت که در سوم خردادماه 61 نیز منجر به فتح خرمشهر شد.

 

وی تصریح کرد:فتح خرمشهر در شرایطی رقم خورد که مسشاران نظامی غرب آنچنان به رژیم بعث و صدام این نوید و وعده را داده بودند که فتح خرمشهر برای ایرانی ها غیرممکن است و با این همه امکانات ، لشکر زرهی و تجهیزات نظامی، هیچ نیرویی توان مقابله با رژیم بعث را ندارند.

 

مثنوی ادامه داد:با این وجود،اما ایمان رزمندگان و تبعیت محض از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و دوران دفاع مقدس بود، هرچند انقلاب اسلامی در همان روزهای ابتدایی جنگ به اقصی نقاط عالم صادر شده بود و جوانان این سرزمین نیز با سن کم برای حضور در جنگ حتی شناسنامه های خودشان را دستکاری می کردند که به جبهه های نبرد حق علیه باطل بروند.

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان یادآور شد:جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تمامی معادلات دشمن را برهم زد،حضرت امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست.

 

وی ادامه داد:رزمندگان عزیزمان با اخلاص و نیروی ایمان خود در عملیات ها به صورت داوطلبانه شرکت می کردند و ضربات مهلکی نیز به دشمنان وارد می زدند، و سالروز آزاد سازی خرمشهر هم به  نام روز مقاومت و ایستادگی نامگذاری شده است و سوم خرداد در نوک قله افتخارات مردمان این سرزمین جای گرفته است.

 

مثنوی افزود:آنچه مقاومت و ایستادگی را به عنوان یک فرهنگ در تارو پود این کشور نهادینه کرده همان بصیرت است،بصیرتی که معتقد است اگر دشمن فتنه و تهاجمی نسبت به این مملکت در سر داشته باشد، باید جانانه به مقابله پرداخت.

 

وی اظهارکرد:امروز دشمنان در جنگ نرم بدنبال القای ناامیدی در جامعه است، بنابراین بصیرت همان روشندلی است اینکه انسان بین خودش و خداوند را اصلاح کند تا کمتر دچار انحراف شود بصیرت یعنی اینکه نگاهت به شاخص ها باشد نه شخصیت ها.

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان درادامه بیان کرد:باید به شاخص انقلابی و انقلابی گری توجه کرد چراکه اگر حق را شناختی اهل حق مقابلتان خودنمایی می کند، اینکه برخی ها گول دشمن و  جریانات سیاسی منحرف را می خورند بخاطر همین بی بصیرتی است.

 

مثنوی ادامه داد:در سال ۸۸ برخی ها فتنه ها کردند و همصدا با دشمن نیز عمل نمودند، اگرچه به شاخص های انقلاب هم توهین شد که در چنین عرصه های است که عیار هر شخص  و گروهی مشخص می شود.

 

وی افزود:بصیرت یعنی شناخت حق و باطل و تمیز دادن بین تاریکی و روشنایی ، ممکن است جانباز جنگ صفین در روز عاشورا قاتل امام حسین علیه السلام هم شود در حقیقت بصیرت‌ یعنی اینکه بفهمیم جای شاخص را با شخصیت عوض نکنیم.

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان گفت:امروز افتخارمان موشک های نقطه زن است و بازدارنگی امروز ما به واسطه همین اقتدار نظامی ماست، همه شاهد بودیم که در همین اتفاقات جنگ ۱۱روزه ملت فلسطین سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد.

 

مثنوی گفت:باید حواسمان در انتخابات پیش رو باشد که گول دوگانه ها را نخوریم برخی ها فضا را چنان سیاه نمایی می کنند که مردم را از انتخاب درست دور می کنند، مقام معظم رهبری فرمودند که کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنید که قانون‌پذیر و عدالت خواه  باشد و با ظلم و فساد مقابله کند.

 

وی تصریح کرد: امروز هم به گذشته افتخار می کنیم و هم به آینده امیدواریم، چرا که خرمشهرها در پیش است،امروز انقلاب اسلامی بیش از گذشته نیاز به همدلی و اتحاد دارد، امروز با وجود همه تحریم ها پیروزی ها و موفقیت ها از آن انقلاب اسلامی است و الان شرکت های آمریکایی را که بررسی کنید ضررو زیانشان هم بیشتر از تحریم ها علیه کشورمان بوده است.

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان در ادامه بیان کرد:امروز باید متوجه دوگانه تحریف و حقیقت انقلاب اسلامی بود، همین حاج قاسم سلیمانی (مرد میدان) بود که با دیپلماسی انقلابی، پوتین را وادار می کند که به صحنه جنگ با داعش بیاید.

 

مثنوی افزود:نگذاریم که انقلاب اسلامی  توسط عده ای غربگرا تحریف شود و همه و همه در چهار عرصه رقابت و مشارکت و رضایت و امنیت وظیفه داریم که صیانت کنیم، اگرچه استانمان دربحث مشارکت ها مقام اول را داشته است،اما باید توجه کرد که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اولویت انتخابات است، چرا که باید دینمان را به انقلاب و شهداء ادا کنیم انتخابات به تعبیر حضرت آقا "لیله القدر" انقلاب اسلامی است.

 

وی در پایان گفت:امروز سپاه زنده است و به شاخص ها توجه می کند و از همه ظرفیت ها استفاده می کند که انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها