نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آبان 1396 - 11:44
جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد تمام سفره های نفت و گاز و ابر مخزن های نفت دنیا در زمین های ایل بزرگ قشقایی قرار دارد در حالی که سفره های معیشتی آن ها خالی و این پارادوکس اجتماعی حاکم براین مردم هست و حتی نگهبانی و حراست صنعت نفت در زمین های موروثی شان از آن ها سلب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،داوود فولادی از فعالان سیاسی قشقایی و ترک زبان گچساران در نامه ای گلایه آمیز به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشته است:

استاندارمحترم کهکیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمدی

باسلام

حال می دانیم که مسند شما روزی جایگاه مردان بزرگی همچون مالک اشتر بود.حضرت علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر نصایح گران سنگی را برای ما به یادگار گذاشته است . که امیدوارم این سخنان ارزشمند را بر روی بنری نوشته و دراستانداری نصب نمایید ‌.تا مسیر واقعی یک استاندار مشخص شود.

در ایرانی زندگی می کنیم که به یمن وجود رهبری فرزانه این جسارت را به هر شهروندی داده تابتواند به بیان دیدگاه  های قانونی خود بپردازد وقطعا مسئولین نظام هم گوش شنوایی برای مردم هستند.

دکتر احمدی؛ شما پس از انتصاب ،دست بر روی دمل های چرکینی گذاشتید که تار و پود استان ما را در بر گرفته و این چیزی نیست جز مافیای( قومیت وقدرت)

براستی وارد چالشی با عوامل قومیت و قدرت شدید که جسارت بالایی را می طلبد.به حق درد این استان راشناخته اید. ولی اینکه بتوانید  درمان کنید! نیازمند زمان است و مردم باید قضاوت کنند.

جسارت و صراحت بیان شما تا همین جا هم قابل ستایش هست و هجمه رسانه ای که این اواخر تحمل می کنید از شروع به کار مافیای قدرت و قومیت می باشد که این اقتدارشما دست دراز آن ها را ازبیت المال قطع می کند وبراستی  باید به این همت والا احسنت گفت.

کور سوی امیدی را روشن ساختی که مرا وادار به قلم فرسایی کرد و با توجه به این که مدتی به عنوان مشاور در خدمت یک فرماندار غیر بومی بودم به مشکلاتی که این مافیای قدرت و قومیت برای شما ایجاد خواهند کرد آشنا هستم و فضای سیاسی حاکم بر استان به شدت مه آلود است و به سختی شما را پیروز  این میدان می بینم.

بنده از جامعه قومیتی ۱۵ درصدی در استان و تقریبا ۴۰ درصدی گچساران برای شما سخن می گویم.از قشقایی ها که در سایه جلیله روحانیون به نامی همچون آیت الله جهانگیر خان قشقایی پرورش یافته اند و سردارانی همچون صولت الدوله قشقایی راتربیت کرده اند و بهمن بیگی کبیر که اموزش عشایر ایران را پایه گذاری کرد.

پس ازغائله سینما رکس آبادان، گچساران تنها شهری در جنوب کشور بود که جریان شکل گیری  انقلاب را به عینه لمس کرد و شهدای قشقایی در کنارسایر شهدا از قومیت های مختلف، شناسنامه انقلاب در جنوب کشور بوده، لذا قشقایی ها خود را صاحبان این انقلاب و مکتب فکری امام می دانند و ۱۴۰ شهید جنگ تحمیلی برگ‌زرین دیگری برای قشقایی ها گچساران محسوب می شود.

و جالب اینکه تمام سفره های نفت و گاز و ابر مخزن های نفت دنیا در زمین های این ایل بزرگ قرار دارد در حالی که سفره های معیشتی  آن ها خالی و این پارادوکس اجتماعی حاکم براین مردم هست و حتی نگهبانی و حراست صنعت نفت در زمین های موروثی شان از ان ها سلب می شود.

آقای استاندار؛ در پنج دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان گچساران همیشه جریان قشقایی با اختلافی ناچیز دوم شده و نتوانسته به مجلس راه یابد و این زورآزمایی های سیاسی به جای اینکه درب فرصت ها را بر روی این قوم باز کند.قشقایی ها را تبدیل به شهروند درجه دوم در این استان کرده هست.

جناب استاندار محترم

به یاد می آورم روز معارفه شما با روز اورژانس متقارن شده بود .و این را به فال نیک بگیرید چه بسا حال این ایل بزرگ اورژانسی هست وهمت عالی شما را می طلبد.

چرا از خود سوال نکردید؟ که در فضایی که حتی دهیارها برای شما پیام تبریک می فرستند. چگونه هست که این ایل بزرگ حتی کوچکترین بنری برای خوش آمدگویی به شما نزدن؟چون این ایل از اسلاف جایگاه شما ناامید شده اند و خسته.

زمانی یک قلاده پلنگ کشته شد و شما عکس العمل نشان دادید، چرا وقتی معارفه شما در استانداری بود حتی یک نفر قشقایی بومی حضور نداشت؟ و عدم حضورآنها برای شما سوال برانگیز نشد؟ قطعا این مافیای قومی ریشه دوانده حتی در ...؟

به یاد می آورید زمانی که معارفه جناب خادمی در استان لرستان بود، یک لشکر از استان در معارفه شرکت و ایشان راهمراهی کردند.

برای شما سوال ایجاد نشد که حتی یک قشقایی در این معارفه حضور نداشته؟

چون جناب خادمی هیچ گونه توجهی به این مردم نداشته که بی شک هرکس در پل صراط جوابگوی اعمال خودش خواهد بود.

استاندار محترم

فاجعه انزوای انسانی در شهر گچساران در حال رخ دادن هست.انتظار می رود بجای بله قربان گویی مسولین قبل به نمایندگان ، کارگروه ای در استانداری تشکیل داده و به استخدام های فله ای در این شهرستان بپردازید و اجازه ندهید این لابی قدرت اقتدار شما را لکه دار کند .

به این موضوع به شدت  امنیتی نگاه کنید .چه بسا وقتی این اجحاف ها در جامعه زیاد شود حس اعتماد بین مردم و دولتمردان را از بین می برد.در کنار خود از مشاوران قشقایی استفاده کنید تا به وخامت اوضاع بیشتر آگاه‌  شوید.

چون ما شهروندان درجه دو هستیم و نمی توانیم در مسند هایی هم چون فرمانداری یا بخشداری ومدیر عامل شرکت نفت مدیرانی داشته باشیم چون از قوم خاص و قدرت در بدنه استان نداریم و به تعبیر ساده تر پارتی نداریم.

فشارها باعث مهاجرت نخبگان علمی،اقتصادی ومدیران اجرایی به خارج از استان و حتی خارج از کشور شده،که قابل بررسی می باشد.

فارغ از دیدگاه سیاسی به دامان این مردم بیایید و پای دردودل آن ها بنشینید، شاید به عمق فاجعه پی بردید.

جامعه قشقایی در نا امیدی مطلق به سر می برد ،شما مدعی عدالت اجتماعی هستید پس آستین ها را مردانه بالا بزنید وبه وضعیت اجتماعی تمام مظلومان استان رسیدگی کنید.

دسترسی به شما بسیار سخت است و ما به ناچار مجبوریم از فضای رسانه ای استفاده کنیم و قطعا از همین پایگاه وزین خبری استان به صورت سریالی شما را از حال و روز این مردم باخبر می کنیم.

به امید روزی که ما شاهد عدالت اجتماعی بدور از قومیت و منابع قدرت باشیم.

توفیق روز افزون شما را از خداوند مسئلت داریم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها