نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. شهريور 1399 - 14:45
نکته عجیب این دوره از مسابقات لیگ برتر هندبال عدم حضور تیم با ریشه نفت و گاز گچساران است تیمی که با چندین قهرمانی لیگ برتر ،چهارمی آسیا و هفتمی جهان باید به دلیل نبود بودجه لازم از رقابت ها کنار برود؟.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم قرعه كشي سی و سومین دوره ليگ برتر هندبال آقایان امروز با حضور ريئس، دبير، نايب و نمايندگان باشگاه هاي حاضر به صورت حضوری و در محل سالن کنفرانس فدراسیون هندبال برگزار شد.

عليرضا پاكدل رييس فدراسيون در ابتدای این جلسه با اشاره به شرايط سخت اوضاع كرونايي ورزش و اخذ مجوز برگزاري ليگ برتر هندبال افزود: جلسات متعددي را با  مسئولان وزارت بهداشت و ستاد كرونا در ورزش داشتم كه  در نهايت موفق به اخذ مجوز برگزاري ليگ برتر هندبال شديم . همچنين كرمي از دیگر متولیان امر هندبال  در مورد نحوه برگزاري ليگ و صورت جلسه توضيحات مفصلي ارائه داد.

این قرعه کشی با حضور ۱۲ تيم پرسپولیس بهبهان ، ذوب آهن اصفهان ، زاگرس اسلام آباد غرب ، ستارگان دشتستان ، پاس ناجا قم ، نیروزمینی شهید شاملی کازرون ، کیمیا کاشت کردستان ، صنعت مس کرمان ، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ، زغال سنگ طبس ، پرواز هوانیروز و فرازبام خائیز دهدشت صورت گرفت كه تیم ها در دو گروه شش تيمي با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

گروه اول : پرسپولیس بهبهان ، ذوب آهن اصفهان ، زاگرس اسلام آباد غرب ، ستارگان دشتستان ، پاس ناجا قم ، نیروزمینی شهید شاملی کازرون.

گروه دوم : کیمیا کاشت کردستان ، صنعت مس کرمان ، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ، زغال سنگ طبس ، پرواز هوانیروز ، فرازبام خائیز دهدشت.

نکته عجیب این دوره از مسابقات لیگ برتر هندبال عدم حضور تیم با ریشه نفت و گاز گچساران است تیمی که با چندین قهرمانی لیگ برتر ،چهارمی آسیا و هفتمی جهان باید به دلیل نبود بودجه لازم  ازرقابت ها  کنار برود هرچند تنها نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد  تیم فرازبام دهدشت خواهد بود.

این در حالی است که داوودی مهر،رئیس امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی عنوان کرده است که مشکلات بوجود آمده از بودجه است.

وی گفت:پارسال بودجه ورزش را ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کم کردند و امسال یعنی سال ۹۹ هم ۵۰درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کم کردند و نیز اعلام کردند تا بدهکاری های ادوار گذشته تسویه نشود ، هیچگونه تعهد جدیدی ایجاد نشود.

اگرچه سعید پایاب ،رئیس هیات هندبال شهرستان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت:متاسفانه امروز قرعه کشی رقابت های لیگ برتر هندبال بوده است که متولیان امر به علت نبود بودجه و یا بهتر بیان کنیم بهانه نبود بودجه در قرعه کشی حضور نیافته اند.

وی افزود:هرچند شرایط کمبود بودجه در تیم همیشه وجود داشته است اما عزیزان هندبال با این شرایط به موفقیت های بزرگی دست یافتند ،بنابراین با توجه به این شرایط پیش آمده در صورت ادامه به لیگ یک سقوط خواهیم کرد.

پایاب تصریح کرد:همیشه شور و شوق عجیبی در سالن برگزاری مسابقات هندبال نفت و گاز گچساران از سوی هواداران فهیم گچساران را سال های سال شاهد بوده ایم و نبود تیم هندبال در لیگ برتر قطعا موجی از اندوه و ناراحتی در میان هوادران را در پی خواهد داشت.

رئیس هیات هندبال گچساران اظهارکرد: در این شرایط بوجود آمده حتی چندین بازیکنن و کادر فنی تیم که سالها در کنار تیم بوده اند و از این راه امرار و معاش داشته اند به مشکلاتی برخواهند خورد که مضاف بر این مشکلات نیز استعدادهای ناب هندبال شهرستان رو به نابودی و فراموشی خواهند گذاشت.

وی افزود:با این وجود انگیزه جوانان گچسارانی که سال ها برای موفقیت ورزش شهرستان تلاش کرده اند از بین خواهد رفت،و حتی ملی پوشان تیم نفت و گاز گچساران نیز به تیم های دیگر در لیگ برتر و شهرستان های دیگر  عزیمت کرده اند.

پایاب در پایان گفت:به هر حال این مسائل حق ورزش گچساران با این همه افتخارات نیست و توجه بیشتر مسئولان به امر ورزش قهرمانی در شهرستان را می طلبد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها