نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1395 - 11:38
گمانه زنی برای آینده نفت و نوع تعامل مجموعه نفت و جریان سیاسی شایدموجب پذیرش جو ‌موجود باشد ولی قطعا کمکی به حل قضیه و بازگشت به وضعیت پیش از نرگسی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بهنام عکاشه-برکناری چند مدیر ارشد نفت در گچساران موجب بوجود آمدن التهاب کاذبی در عرصه رسانه ای و اداری شده است.

به نظر می رسد نکاتی در این باب ضروری باشد؛

برکناری چند مسئول در پی واقعه ای چون نرگسی حتی کمتر از آن چیزی است که تصور می شد. شاید همزمانی واقعه با واقعه آتش نشانان کمی از التهاب موجود کاسته باشد وگرنه برخوردی که مدیریت مناطق نفتخیز جنوب کرد واکنشی به دور از احساس و‌ کاملا منطبق با معیارهای موجود در نفت بوده است.

 عده ای خورده‌گرفته و معتقدند چرا برخوردها از بالا صورت گرفته است. اتفاقا شاید بهتربن شیوه مدیریتی را از سوی مهندس عالی پور در این باب شاهد بودیم.‌ به هر حال سامانه اجتماعی نفت گچساران هنوز آماده پذیرش تصمیماتی در این مقیاس از سوی مهندس صیدالی نبود و این تنها دلیل اتخاذ تصمیمات از بالا بوده است.

 اینکه بخواهیم تصمیمات را بویژه در نفت، به دلیل مسائل سیاسی یا اداری به رسمیت نشناسیم راهی به خطا رفته و وضع را بدتر از این نموده ایم. برخی سعی در گرفتن ماهی از آب آلوده کرده اند ولی اختلاف سلیقه تاجگردون و مدیریت نفت قطعا نمی تواند مانع احترام ایشان به تصمیمات راهبردی عالی پور شود‌ و اصولا بیشترین تعامل میان مدیران نفتی آنگونه که از قرائن پیداست بین دو مدیر خاص نفت و سیاست بوده است و این در تصمیماتی که عالی پور در حوزه گچساران کاملا نمود دارد.

 بایستی به مدیریت تازه نفس نفت گچساران که اتفاقا امیدهای فراوانی به عملکرد او بسته شده است فرصت داد تا با یک ریکاوری وضعیت نفت را به روزهای پیش ار حادثه نرگسی بازگرداند.

 جامعه گچساران هم با درس گیری از موضوع نرگسی و برکناری ها باید کاملا مترقیانه ‌خبرخورد و خود را آماده پذیرش چنین تصمیمات کمتر دیده شده در سطح شهر نماید.

 برخورد با مدیرن ارشد که در زیرمجموعه شان خطایی سرزده است امری عادی در جوامع پیشرفته است و نباید برای لحاظ عواطف طایفه ای از مصالح کلان جامعه به راحتی گذشت کنیم، کمتر کسی در سلامت اخلاقی و اداری مهندس سید فاخر موسوی و باقی مدیران نفت تردید دارد ولی یادمان باشد دخالت یکی از دوستان رئیس جمهور کره‌جنوبی موجب استعفای او شد یا اشتباه سوزنبانی در قضیه قطار موجب استعفای رئیس راه آهن کشور می شود.

 گمانه زنی برای آینده نفت و نوع تعامل مجموعه نفت و جریان سیاسی شایدموجب پذیرش جو ‌موجود باشد ولی قطعا کمکی به حل قضیه و بازگشت به وضعیت پیش از نرگسی نخواهد کرد.

 شاید نزدیکی فضای نفت با فضای سیاسی و رسانه ای بتواند به کاهش التهابات کمک‌ویژه ای نماید، در این راه روابط عمومی قوی در مجموعه نفت جنوب و گچساران و شخص آقایان عالی پور و صیدالی می تواند یکی از راهکارها باشد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها