نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. ارديبهشت 1394 - 3:08
یادداشت گچساران
یادداشت/
جناح بازی سیاسی دلیلی بر بی ثباتی
نویسنده: 
سعید روز افزای
جناح‌بازی سیاسی موجب شده تا گروهی در مدت مسئولیت خود آن چنان بتازند و گروهی دیگر هم به آبادی فکر کنند اما پس از اتمام دوره، با آمدن گروه جدید موضع و هدف به طور کلی تغییر می‌یابد و این موضوع دلیل محکمی بر بی‌ثباتی می‌شود.

به گزارش آفتاب جنوب،عمری است به بهانه اصولگرا و اصلاح‌طلب بر یکدیگر می‌تازیم و همگی از مسیر اصلی یعنی انسانیت خارج شده‌ایم و عده ای به واسطه‌ی این موضوع سال‌هاست با برادر خونی خود کدورت دارند و این در حالی است که عده ای برای جمع‌آوری رأی همانند حزب باد عمل می‌کنند.

 

 نمیدانم آنان را اصولگرای اصلاح طلب بنامم تا اصلاح‌طلب اصولگرا!.. نکته اینجاست عده ای اسیر دست هر دو گروه هستند که نه خیری از اصولگرا دیده اند و نه از اصلاح طلب! در کشور ما این دوگانگی ها موجب شده تا عده‌ای به جای صلح و آرامش و ادامه راه شهدا و امام (ره) تنها به فکرکسب کرسی مجلس باشند.

 

برگزاری جلسات تخریبی و ایجاد کدورت بین جوانان و منحرف کردن فکر آنها از بحث سازندگی و تبعیت از ولایت فقیه یکی دیگر از معایب جناح بازی است وهمگی کورکورانه با تفکرات قومی وقبیله ای مان به پای صندوق های رای می رویم وانتخاب طایفه ای را بر انتخاب اصلح و شایسته ترجیح می دهیم.

 

همه بر این باورند چپی‌ها مخالف نظام و راستی ها موافق نظامند، ولی این موضوع کاملاً غیرقابل توجیه بوده و مورد قبول نیست و چون ما به دید شخصی خود نگاه می‌کنیم آیا به راستی تاکنون از نتیجه‌ی انتخاب فردی خود راضی بوده‌ایم؟ آیا از تخریب دو انسان در فضای جامعه و رسانه‌های جمعی که به اسم مناظره برگزار شده است راضی بوده‌ایم؟ جواب هر دو سوال خیر است.

 

جناح‌بازی سیاسی موجب شده تا گروهی در مدت مسئولیت خود آن چنان بتازند و گروهی دیگر هم به آبادی فکر کنند اما پس از اتمام دوره، با آمدن گروه جدید موضع و هدف به طور کلی تغییر می‌یابد و این موضوع دلیل محکمی بر بی‌ثباتی می‌شود.

 

 دوستان عزیز سن من به جنگ و جبهه قد نمی‌دهداما در زمان جبهه، هنگام جنگ آیا از هم می پرسیدیم از کدام جبهه هستید؟ آیا آن زمان هم جبهه چپ و راست وجود داشت؟ در زمان جنگ یک جبهه واحد بود وهمگی در جناح خمینی(ره) بودند، هدف جناح خمینی(ره) اصلاح کردن اصولی کشور بود.

 

بله واژه اصلاح کردن اصولی، یعنی اصلاح و اصول کنار هم معنا می‌دهد نه مقابل هم ، اصول کشور ما نیز بر مبنای دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن است چنان که قرآن کریم می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا» (و همگى به ریسمان خدا [قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله­ی وحدت‏]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید) در جای دیگر تفسیر این آیه این گونه آمده است: همگان دست در ریسمان خدا زنید و پراکنده مشوید و از نعمتی که خدا بر، شما ارزانی داشته است یاد کنید: آن هنگامی که دشمن یکدیگر بودید و او دل‌هایتان را به هم مهربان ساخت و به لطف او برادر شدید و بر لبه پرتگاهی از آتش بودید، خدا شما را از آن برهانید خدا آیات خود را برای شما این چنین بیان می‌کند، شاید هدایت یابید.

 

 دوستان عزیزم؛ آیا وقت آن نرسیده است که در شرایط حساس کنونی کشور که در تحریم از بیرون هستیم و به گفته ی امام (ره) که تحریم‌ها را فرصت بر شمردند، از این فرصت استفاده کرده خود را از انسانیت و محبت و دوستی یکدیگر تحریم نکنیم؟ چرا که در غیر این صورت فرصت را به دشمن هدیه کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها