نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. فروردين 1403 - 16:02
فداکاری و حماسه‌آفرینی ارتشیان در تمامی دوره‌ها و به‌ویژه روزهای آغازین دفاع مقدس و همچنین قدرت علمی و استراتژیک امروز آن‌هاست که موجب عزت و اقتدار میهن اسلامی‌مان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی مملو از صفحات زرین و افتخارآمیز پیروزی و سرافرازی ملت بزرگ ایران است که در جای‌جای آن حضور و نقش پررنگ و تأثیرگذار نیروهای جان‌برکف ارتش جمهوری اسلامی مشهود است. به‌طوری‌که روحیه انقلابی، بصیرتی، ولایت مداری، شجاعت وصف‎‌ناپذیر، فداکاری و ازخودگذشتگی ارتشیان در همراهی با پیروزی انقلاب و مقابله با گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب تا جان‌فشانی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین کمک به سازندگی و آبادانی کشور همواره بر تارک تاریخ انقلاب می‌درخشد.

پیشتازی در پیوستن به انقلاب و ثبت عکس تاریخی بیعت با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همچنان افتخار پایدار و درخشان در کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، سه روز پس‌ازاین رخداد مهم، انقلاب اسلامی به‌طور رسمی در 22 بهمن‌ماه 57 به پیروزی می‌رسد. اگرچه روز پیوستن افسران نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی به خیل عظیم مردم ریشه حکومت طاغوت در این سرزمین را خشکاند و آخرین بارقه‌های امید رژیم پهلوی افسران نیروی هوایی بود که آن‌ها هم در 19 بهمن 57 آب پاکی را روی دست این رژیم منحوس ریختند. شاید پیوستن نیروی هوایی یکی از شاه‌کلیدهای پیروزی قاطعانه‌ انقلاب اسلامی در ایران بود و به گفته فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش؛ «پیوستن کارکنان نیروی هوایی به امام راحل و قرار گرفتن در صفوف مردم باعث شکسته شدن کمر رژیم طاغوت و تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی شد».

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

امروز انقلاب اسلامی به لطف خداوند، عنایت امام زمان (عج) و با رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از چله نخست عبور کرده و در پنجمین سال از چله دوم بااقتدار به مسیرش ادامه می‌دهد. امروز ایران اسلامی در حوزه نظامی _دفاعی در عرصه بین‌الملل جزو ۱۰ کشور اول و در منطقه هم‌رتبه اول را یدک می‌کشد.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص گفت: در ۱۹ ماهگی عمر نوپای انقلاب، دشمن بعثی به مرزهای کشورمان حمله‌ور شد. اوایل انقلاب بود که غائله‌هایی در شمال غرب کشور  آغاز می‌شود که فقط حدود ۷۰۰ نفر از ارتشیان به شهادت رسیدند این‌یک واقعیت است درحالی‌که علوم نظامی در کشورها یکی از کامل‌ترین پایه‌های علمی را دارد.

وی افزود: نظام سلطه همه معتقد بودند که در این جنگ حتماً پیروز خواهد شد، پیروزی تاکتیکی برای رژیم بعث و پیروزی راهبردی برای نظام سلطه و استکبار. ۱۲ لشکر زرهی و پیاده مکانیزه رژیم بعث با تمامی امکانات و با پشتوانه ۳۷ کشور و پول‌های کلان کشورهای حوزه خلیج‌فارس  به مرزهای کشورمان حمله کردند درحالی‌که حتی ما سیم‌خاردار هم نداشتیم، اما ملت باجان و دل مقاومت کردند.

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: الآن باید دید که صدام کجاست و ملت ما کجای دنیا قرار دارد و الآن حکومت عراق هم‌دست شیعیان است و در این خصوص نقش حضرت امام راحل  در هدایت انقلاب اسلامی واقعاً بی‌نظیر بوده است.

امیر گلفام گفت: فکر دشمنان این بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و در خصوص نیروی هوایی معتقد بودند که پروازهای جنگنده‌ها بیشتر از دو ماه طول نخواهد کشید اما جوانان ارتش تمامی هواپیماها را تا آخر جنگ حتی بدون همکاری دیگر کشورها نگه داشتند و همیشه آماده عملیات بودند. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی عقبه‌های دشمنان را منهدم می‌کردند و به شکار تانک‌ها می‌رفتند و بسیار جان‌فشانی‌ها و رشادت‌ها صورت گرفت.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اولین کاری که نیروهای نظامی‌کردند در ابتدای جنگ فرهنگ مقاومت بود و عمده نیروهای نظامی و نیروهای مردمی عین واقعیت کلمه فرهنگ مقاومت را اجرایی کردند و دشمن را متوقف کردند. در عملیات‌های مختلف دشمن را به عقب راندیم و دشمنان را به همت جوانان این کشور چه در عرصه زمینی، چه دریایی و چه هوایی ناکام گذاشتیم.

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

 

امیر گلفام‌ اظهار کرد: حضرت امام‌ راحل باتدبیر و اندیشه، تهدیدی که نظام سلطه برای کشورمان‌ انجام داد تبدیل به فرصت کردند و امروز اقتدار و عزت و وضعیت باثبات ایران اسلامی مرهون همین جان‌فشانی‌های شهداست.

وی افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشت و امروز در تجهیزات نظامی به هیچ جایی وابسته نیستیم و امروز نیروی انسانی مؤمن و ولایتمدار در نیروهای مسلح ما موج می‌زند. امروز حوزه معنویت همچنان سرلوحه تمام فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح ما هستند، امروز ایران اسلامی توانمند است و وابسته به هیچ کشوری هم نیستیم درحالی‌که در اوایل جنگ هیچ‌گونه ابزار موشکی برای مقابله با دشمن نداشتیم.

وی تصریح کرد: امروز از همان درس دفاع مقدس به حوزه اقتدار و عزت رسیده‌ایم و باید یادی کنیم از شهید تهرانی مقدم‌ها و شهید سلیمانی‌ها، امروز نظام سلطه از اقتدار نظام اسلامی وحشت دارند. امروز قدرت موشکی و پهپادی  جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است و این همان عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است که بارها دشمنان و آمریکایی‌ها را به چالش کشیده‌اند و دشمن همچنان مات و حیران مانده است.

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

 

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز دست برتر را در منطقه و فرا منطقه‌ای داریم و این همان فرهنگ مقاومت است و بهترین راهبرد برای مقابله و ایستادگی مقابل دشمن همین راهبرد مقاومت است.

امیر گلفام در ادامه تصریح کرد: این نظام یک نظام ولایی و انقلابی است و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت وظیفه‌دارند این سرمایه‌ها و اندوخته‌های خودشان را به نوجوان و جوانان و نسل‌های آینده انتقال دهند.

امیر سرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی، رئیس اسبق دفتر مطالعات راهبری نیروی هوایی ارتش با اشاره به جان‌فشانی‌ها جوانان این مرزوبوم در طول دوران دفاع مقدس گفت:وقتی‌که صدام و حزب بحث با 14لشکر تا بن دندان مسلح به ایران اسلامی حمله‌ور شدند جوانان این سرزمین بودند که هم‌قسم شدند و با نثار جانشان شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

وی افزود:در ابتدای جنگ آمریکایی‌ها و دشمنان نظام اسلامی حتی فکرش را نمی‌کردند که ما قادر خواهیم بود که جنگنده‌ها را به  پرواز دربیاوریم و درواقع همین حمایت‌های بی‌دریغ آمریکایی‌ها بود که به صدام جرئت داد مدعی تصرف تهران در ظرف چند روز شود.

حبیبی در ادامه به گوشه‌ای از مأموریت‌های مهم خلبانان نیروی هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انهدام پایگاه‌ها، نیروگاه‌ها و مراکز مهم اقتصادی دشمن،اعزام نیروهای داوطلب رزمنده به مناطق عملیاتی و بازگرداندن نیروهای مجروح از خطوط مقدم ،حفاظت از آسمان کشور و مناطق  نفت‌خیز و درنهایت انجام مأموریت‌های شناسایی ورزمی ازجمله مأموریت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش  در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد:در عملیات سوسنگرد سال 59 در طول سه ماه نزدیک به 113هواپیما جنگنده را از دست دادیم درحالی‌که در طول جنگ 180فروند جنگنده از دست رفت، و در این مدت سه ماه 105شهید تقدیم انقلاب کردیم. 

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

رئیس اسبق دفتر مطالعات راهبری نیروی هوایی ارتش تصریح کرد:امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و جان‌فشانی و ایثارگرهای رزمندگان در طول 8سال دفاع مقدس است، مردانی که 35 سال پیش‌بر جهان خروشیدند و ارزش‌های الهی را برای همیشه بر سینه تاریخ کوفتند.

حبیبی در ادامه تصریح کرد:به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری نیروی هوایی در سه‌ماهه اول جنگ به‌نوعی فرمانده جنگ بود در این مدت نیروی هوایی "119"فروند از هواپیماهایش را از دست داد و 87شهید گلگون‌کفن در همان مقطع زمانی تقدیم انقلاب شد درحالی‌که 11میلیون پوند بمب روی دشمن ریخته شد تا دشمن در خوزستان زمین‌گیر شود.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش افزود: زمین‌گیر شدن دشمن بعثی حاصل رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها خلبانانی بود که حماسه‌ها خلق کردند،پیکر پاک 58 خلبان جاویدالاثر ما هیچ‌کدام پیدا نشده‌اند چراکه خلبانان حمله به عمق خاک دشمن می‌کردند.

حبیبی اظهار کرد:دشمن بعثی برخی از خلبانان ایرانی را در صورت دستگیری مثله می‌کرد و شهید خلبان "اقبالی" ازجمله خلبانان شجاع این سرزمین بودند که دشمن بعثی به دستور صدام پیکر این شهید والامقام را زنده‌زنده با جیپ به دونیم تقسیم کرد درحالی‌که دشمن بعثی بدترین شکنجه‌ها را علیه خلبانان ایرانی انجام می‌دادند.

 

ارتش؛ روایت 45‌‌ سال‌عزت و‌‌ اقتدار‌‌ برای ایران

 

بر این اساس نیز بدون شک فداکاری و حماسه‌آفرینی ارتشیان در تمامی دوره‌ها و به‌ویژه روزهای آغازین دفاع مقدس و قدرت علمی و استراتژیک امروز آن‌ها که موجب عزت و اقتدار میهن اسلامی‌مان شده است بر کسی پوشیده نیست و نام‌گذاری روز ارتش در تقویم رسمی کشور به‌عنوان تبلور قدرشناسی از ایثار، فداکاری و خدمت‌رسانی بی‌دریغ ارتشیان به‌نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی، همواره ماندگار خواهد بود.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها