نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. فروردين 1403 - 18:54
امام‌جمعه گچساران گفت: شرکت نفت و گاز گچساران دارای اثرات مهمی برای کشور بوده است و انتظار داریم مسئولین محترم در معرفی گچساران به‌عنوان الگوی موفق تولید در کشور تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: در آستانه شب‌های قدر هستیم و شب قدر از شب‌های مقدس اسلامی است و خداوند متعال در قرآن کریم از شب قدر به بزرگی یاد می‌کنند. شب قدر همان شبی است که در تمامی طول سال شبی به عظمت آن وجود ندارد و از هزار ماه بالاتر است و در این شب عزیز قرآن نازل‌شده است.

وی افزود: در شب‌های قدر درهای توبه و استغفار گشوده شده است و شیطان در غل و زنجیر است و خیر، برکت و رحمت در شب قدر بر بندگان مؤمن و صالح الهی نازل است، در شب‌های قدر باید اهل صدقه باشیم پس خدمت به مردم هم نوعی صدقه است و بایستی از نیازمندان و مستمندان نیز دستگیری کرد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: تلاش کنیم شب‌های قدر را قدر بدانیم، شب‌های قدر فرصتی است که خداوند برای همه ما قرار داده است که به درگاهش پناه ببریم که راز عاقبت‌به‌خیری همه ما این است که زیر چتر خداوند قرار بگیریم و ان‌شاءالله خداوند توفیق درک شب‌های قدر را به همه ما ارزانی بدارند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه گفت: دوشنبه 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی است و این روز بزرگ را تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم در حفظ این نعمت والای الهی هم کوشا باشیم. امام (ره) فرمودند که حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان امام عصر (عج) هم مهم‌تر است چراکه ائمه اطهار علیهم‌السلام جانشان را فدای اسلام کردند و امام زمان (عج) هم جانشان را فدای اسلام می‌کنند.

وی افزود:12 فروردین مکمل قیام ملت بزرگ ایران در 22 بهمن 57 است و مردم در 12 فروردین 58 پای صندوق‌های رأی آمدند و به جمهوری اسلامی بالغ‌بر 98 درصد آری گفتند و سلطه طاغوتیان به‌نوعی از کشورمان دور شد و این مهم از ویژگی‌ها برجسته ملت ایران است و سایر ملت‌های منطقه از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی نیز بهره می‌برند.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: اگر امروز حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک الگو در محور مقاومت مطرح است به خاطر الگو گیری از انقلاب اسلامی است. اگر انصار الله یمن ارزش پیداکرده است به خاطر الگوبرداری از انقلاب اسلامی است و اگر امروز عملیات طوفان الاقصی عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده است به دلیل الگو گیری حماس از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: سرمایه اصلی جمهوری اسلامی حضور مردم در تمامی عرصه‌ها است لذا جمهوریت تنها با مشارکت مردم است که تکامل می‌یابد و ملت بزرگ ایران همواره تاآخرین‌نفس پای آرمان‌های انقلاب مانده‌اند. آنچه سایه جنگ را بر سر ملت ایران دور کرد حضور و مشارکت مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی بوده است و نه مذاکرات برخی آقایان که درگذشته مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: امروز دشمن از مشارکت مردم ما در عرصه‌های مختلف عصبانی است و تلاش می‌کند مردم را از صحنه‌ها دور و ناامید کند، اما همچنان ناکام مانده است و مرتباً نیز شکست‌خورده است. در گفتمان امامین انقلاب هم حضور مردم و اثرگذاری حضور مردم تعیین‌کننده است.

وی افزود: امسال شعاری که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند جهش تولید با مشارکت مردم است چون تولید و رفع مشکلات از مسیر مردمی بودن عبور می‌کند، اگر در میدان جنگ اقتصادی ظرفیت عظیم مردمی وارد مدار تولید شود جهش بزرگی در اقتصاد و اشتغال پایدار خواهیم داشت و به‌تبع نیز دیگر مشکلات مرتفع خواهند شد.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: رهبر انقلاب با تعیین شعار سال حجت را بر همه مسئولین و کارگزاران نظام در امر تولید تمام کرده‌اند و انتظار این است با ورود مردم در امور اقتصادی به این مهم هم توجه شود. شهرستان گچساران به‌عنوان بام نفت ایران دارای یک ظرفیت ممتاز برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در امر تولید است و مسئولان باید واحدهای تولیدی در شهرستان را شناسایی کنند و برای آن‌ها مشوق‌های تولیدی در نظر بگیرند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین شرکت نفت و گاز گچساران یک شرکت ویژه در جنوب است که دارای اثرات مهم برای کشور بوده است. باید نفت و گاز گچساران را به قلب ایران معرفی کرد انتظار داریم مسئولین محترم در معرفی گچساران به‌عنوان الگوی موفق تولید در کشور تلاش کنند و برای سیاست‌گذاری‌های درست با مشارکت دادن مردم هم در امر تولید تلاش شود تا مشکلات اقتصادی شهرستان نیز مرتفع شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: جمعه هفته آینده روز قدس است روز قدس از روزهای مهم و تعیین‌کننده است و سال‌هاست که دشمن سعی دارد که مسئله قدس به فراموش سپرده شود که به روش‌های مختلف توطئه می‌کند اما هرسال راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: روز قدس روزی است که به قلب توطئه‌های دشمنان زده می‌شود و قدس حرکتی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و استکبار است و امروز ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان فجایع عظیم در غزه را فراموش نمی‌کنند. امروز قلب هر انسان آزاده‌ای از جنایات در غزه به درد آمده است و طوفان الاقصی نزدیک به 180 روز است که جریان دارد و امان صهیونیست‌ها را بریده است.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر می‌تواند تسکینی بر آلام مردم مظلوم فلسطین و همچنین یک نقطه قوت برای ادامه این مسیر پرافتخار مقاومت در برابر این رژیم غاصب و کودک کش باشد.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها