نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1393 - 12:34
یادداشت/
آشفتگی غرب ، مبنای اصلی اسلام هراسی
نویسنده: 
مهدی مرادی
امروز دنیا خوب فهمیده است که انقلاب اسلامی ایران خالصانه در راه جهاد و خدمت به مظلومان قدم بر می دارد و اسرائیل در توطئه های پیچیده بر ضد اسلام ناب محمدی (ص) می خواهد ضد این حقیقت را تبلیغ کند.

به گزارش آفتاب جنوب،آیا درست است در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک نشریه معلوم الحال و دشمن بشریت، دین آسمانی این خیل عظیم مسلمانان را مورد تمسخر قرار دهد و با ترسیم کاریکاتوری موهن نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) توهین کند؛توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی که باشد محکوم است علی الخصوص توهین به خاتم پیامبران که رحمة للعالمین است، خداوند خطاب به حضرت محمد(ص) می‌فرماید: که ای محمد من شما را وقتی خلق کردم که شئ ای در عالم نبود و از روح خودم در تو دمیدم و با توجه به ارزشی که برای تو قائل بودم اطاعت از شما را بر همه مردم واجب دانستم، هر کس شما را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است و هر کس نسبت به شما مرتکب گناه شود نسبت به من مرتکب گناه شده است و همینطور در علی علیه السلام  و نسل علی (ع) نیز اطاعت از آنها را بر مردم واجب کردم.

 

واقعیت آن است که استکبار جهانی با تهاجم نظامی نتوانسته است بر ایران به عنوان مهد اسلام ناب محمدی‌(ص) غلبه پیدا کند و در عراق و سوریه هم رویکرد نظامی آنان و عوامل‌شان، تاثیر منفی داشته است. تبلیغ الگوی اسلام آمریکایی در برخی کشورهای منطقه هم موفق نشده است مانع گسترش موج گرایش به اسلام انقلابی شود. تمسک به تروریسم هم نظر سردمداران غرب را تامین نکرد و گروه‌های تروریست در پوشش اسلام هم آنچنان که انتظار می‌رفت کاری از پیش نبردند و قادر نشدند جریان جهانی اسلام خواهی و احیای شریعت حضرت محمد (ص) را متوقف سازند و در عرصه فرهنگ نیز مجموعه تولیدات فکری نظام سلطه جهانی در برابر منطق فطرت گرای آیین محمد(ص) زمین گیر شده است.

 

امروز بیش از هر زمان دیگری، دشمنان از گسترش اسلام به وحشت افتاده اند و برای جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام در جهان، دست به هر جنایتی می زنند. بررسی اقدامات مذبوحانه استکبار جهانی در طول چند سال گذشته،. از پدیدآوردن گروه های تروریستی مثل القاعده، طالبان، داعش و تکفیری ها در منطقه، سرکوب قیام های مردمی در برخی کشورهای تحت سلطه دیکتاتوری وابسته به غرب، نسل کشی مسلمانان در برخی کشورها در میان سکوت مجامع بین المللی، تا ایجاد محدودیت های اجتماعی برای شهروندان مسلمان در کشورهای اروپایی، تهاجم فرهنگی و توهین به مقدسات اسلامی از طریق رسانه های تبلیغاتی وابسته به اسرائیل و ایجاد موج اسلام هراسی در سراسر دنیا مقابله جدی آنها را با اسلام در سراسر دنیا نشان می دهد.انگیزه اصلی دشمن در این اهانت ها مقابله با مکتب اهل بیت علیهم السلام و روند عدالت خواهی رسول اکرم (ص)  و اسلام ناب محمدی(ص) است. امروز دنیا خوب فهمیده است که انقلاب اسلامی ایران خالصانه در راه جهاد و خدمت به مظلومان قدم بر می دارد و اسرائیل در توطئه های پیچیده بر ضد اسلام ناب می خواهد ضد این حقیقت را تبلیغ کند .

 

در طول تاریخ بشر حوادث گوناگونی رخ داده تا انسان را از مسیر سعادت خارج کند و شقاوت را در نظرش زیبا جلوه دهند دشمنان انسانیت و آزادی در طول تاریخ ظلم های فراوانی به انسان روا داشته و دائما سختی ها و دشواری های فراوانی برای او ایجاد کرده اند ، حال در دنیای حاضر شاهد جنگ افروزی های لشکریان شیطان علیه آدمیان هستیم این مساله روشن می شود که سعادت آدمی در رسیدن به همان مسیر کمال و آزادی است ، در شرایطی که تمامی ابزارهای سخت و نرم دشمنان سعادت بشری به کار گرفته شده تا انسان را از رسیدن به انسانیت و پیروی نمودن از حقیقت همیشه هستی یعنی حرکت در امتداد مسیر الهی باز دارد ، مشاهده می شود در گوشه ای از عالم بزرگترین اجتماع تاریخ بشریت به مناسبت گرامیداشت اربعین حسین علیه السلام فرزند نبی مکرم اسلام شکل می گیرد .

 

اسلام، دین مهربانی، تعقل و تفکر است که در کتاب آسمانی خود، پیروانش را به «جدال أحسن» با پیروان دیگر ایده‌ها دعوت می‌کند و آنچه مسلم است اینکه حوادث اخیر در فرانسه بخصوص اتفاقات بوجود آمده در دفتر نشریه شارلی ابدو که بهانه‌ای برای شروع موج جدید اسلام‌هراسی و توهین به آخرین فرستاده خداوند و خاتم پیامبران الهی شده است، نه تنها هیچ ارتباطی با دین رحمانی اسلام ندارد که از سوی مسلمانان اعم از شیعه و سنی محکوم بوده و در این میان، تنها دست‌پروردگان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی و متاسفانه برخی از خودفروشان داخلی هستند که بر طبل تداوم این اتفاقات و فتنه انگیزی می‌کوبند.

 

دشمنی غرب با اسلام مسئله­ ای است که پیشینه تاریخی دارد و به امروز و دیروز باز نمی­ گردد چرا که ظهور این دین مبین بود که اکمال انسان را عینیت بخشید و تحت لوای آن است که عزت و سربلندی برای نسل بشر محقق می­ شود، امری که جهان غرب به شدت با آن مخالف است چون حس آزادی و ظلم­ ستیزی که اسلام مروج آن است به کل، اهداف شوم و آروزهای آن­ها را بر باد می­ دهد. البته دشمنی با پیامبران و انحراف انسان­ها از خداگرایی به قبل از بعثت پیامبر (ص) باز می­ گردد.

 

اما غرب و آمریکای جنایتکار و صهیونیزم جهانی بی­ توجه به آیه شریفه «وَمَکَروا وَمَکَرَالله وَاللهُ خَیرُالماکِرین»می­کوشد با اقداماتی که از پیش هویت آن­ها کاملاً مشهود است به اصطلاح چهره کامل­ترین ادیان نزد خدا را مخدوش کند که از جمله تلاش­های اخیرش تمسک به پدیده اسلام هراسی از طرق مختلف است.چيزي حدود چهارصد سال از انعقاد نطفه­ غرب جديد مي‌گذرد. از قرن شانزدهم تا امروز كه غرب در حوزه­ی فرهنگی و تمدنی آخرين مرحله­ قد كشيدن را تجربه كرده و افول و غروب را به تجربه نشسته است، در طی اين مدت بيش از دويست سال تجاوز به مرزهای خاكی جهان اسلام و هجمه فرهنگی به اين سرزمين و فرهنگ و تمدن و اخلاق مردم اين سرزمين را شاهد بوده‌ايم.

 

بنابراین از یک سو دنیای غرب با نوعی پوچی در کاربردی بودن دستاوردهای خود مواجه شده است و از سوی دیگر دنیای شرق به اصول اولیه اسلامی بازگشته است، و همه­ این­ها منجر به ایجاد احساس اضطرابی دوگانه در جهان غرب شده که نتیجه­ ای جز برخوردهای تهاجمی با اسلام درپی نداشته است و می­توان به صراحت گفت که آشفتگیِ غرب و آمریکا، مبنای اصلی برای اسلام هراسی امروزی محسوب می­ شود.

 

درست یک هفته پس از حمله تروریستی به مجله فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس، توسط دو مهاجمی که گفته می شود القاعده مسئولیت اعمال آن ها را برعهده گرفته، موج دوباره ای از حمله به اماکن و ارزشهای اسلامی در اروپا و آمریکا شدت گرفته است. مهاجمانی که وقتی در عراق و سوریه دست به جنایت می زنند پیکارجو خطاب می شوند و آن گاه که دامنه خشونت شان به اروپا می رسد تروریست های وحشی نام می گیرند! اگرچه کاملاً طبیعی بود که این حمله می تواند به مراکز رادیکال اسلام ستیزی، بهانه جدیدی برای تحرک ببخشد اما همین موضوع دلیل مناسبی است تا بار دیگر نگاهی بر آن چه که «اسلاموفوبیا» خوانده می شود، بیفکنیم.

 

امروز بر علمای مذاهب اسلامی فرض است که دست در دست یکدیگر قریب دو میلیارد مسلمان جهان را به صحنه بیاورند تا با اقدامات عملی از شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هویت خویش دفاع کنند و قلم و دندان جسارت کنندگان را بشکنند. مبادا افتادن در دام سناریوی "شارلی" عده‌ای را به انفعال بیندازد و با بازی در زمین دشمن از توانمندی‌های عظیم امت اسلامی غفلت ورزند و به دفاع از اسلام در چارچوب تمایلات غرب اکتفا کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها