نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. بهمن 1397 - 9:59
مشاورعالی فرمانده کل سپاه در جمع مردم گچساران گفت:آنهایی که سران اختلافات در این شهر هستند خودشان همه شکم هایشان سیر است و جایگاه و مقام دارند، اما دود اختلافات به چشم جوانان بیکار و مردم بی درآمد و فقیر گچساران خواهند رفت که روز قیامت باید جواب بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه در سلسه نشست های "چی بودیم و چی شدیم؟" که در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: گچساران در جریان انقلاب فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشت و راهپیمایی 6هزارنفری گروهکها در این شهر را از یاد نبرده ایم و حزب توده با 50سال سابقه کار تشکیلاتی در مناطق نفتی .

راهپیمایی 6هزارنفری توده ای ها درگچساران

وی افزود: انقلاب که به پیروزی می رسد شاهد راهپیمایی چند هزارنفر توده ای ها در این شهر هستیم و یادمان نمی رود اشغال شهر گچساران توسط کروهگ هایی که همه ادارات را بین خودشان تقسیم کرده بودند و یادمان نمی رود که تمام تاسیسات نفتی را بین خودشان تقسیم کرده بودند.

شرکت نفت دست منافقین بود

دقیقی تصریح کرد: در آن دوران بهره برداری شرکت نفت دست منافقین بود و شبکه بی سیم شرکت نفت دست چریک های فدایی خلق ،ما آن زمان درسپاه دو دستگاه بی سیم بیشتر نداشتیم درحالی که گروهک ها چندهزار بی سیم در دست داشتند و از گچساران تا گناوه و بوشهر و ...مرتب بی سیم شرکت نفت اطلاعیه چریک های فدایی خلق را پخش می کرد.

فقط حدود 17نفر پاسدار داشتیم

مشاورعالی فرمانده کل سپاه درادامه افزود:وقتی شهرگچساران  اشغال شده بود در سپاه فقط حدود 17نفر پاسدار داشتیم که اکثرا از بچه های روستا بودند،در این شرایط اول انقلاب کار کردن با این تعداد کم پاسدار بسیار سخت بود که  از مردم کمک گرفتیم با همه آن مشکلات مردم هم وارد صحنه شدند.

شرکت نفت دست کروهگ ها بود

وی اظهارکرد:گروهک ها از تمام مناطق دیگر جمع شده بودند وادارات را بین خودشان تقسیم کرده بودندو شرایط بسیار بدی حاکم بود و شرکت نفت دست کروهگ ها بود و نیروی گارد داشتند واصلا بچه های سپاه را به شرکت نفت راه نمی دادند.

دقیقی تصریح کرد:دو خط لوله نفت اصلی گچساران که به خارگ برای صادرات می رفت ،دست حزب توده بود و قسمت ابزار دقیق که کنترل کیفیت نفت را در دست داشت هم دست اتحادیه کمونیست ها بود و فقط دراین بین حزب الله سهمی نداشت .

مردم وارد عمل شدند

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت:در آن دوران به مردم پیام دادیم که در این خصوص کمک کنند؛مردم به صحنه آمدند و وارد عمل شدند بخصوص از روستاهای اطراف؛در ان زمان گروهک ها شعار می دادند "کردستان گچساران پیوندتان مبارک" و ایجاد ناامنی در این شهر می کردند این شهر بسیار مهم است و یک منطقه استراتژیکی محسوب می شود.

دقیقی اظهارکرد:در آن دوران از گچساران ؛بوشهر و گناوه و دیگر مناطق را مدیریت می کردیم درحالی که سپاه بوشهر را بچه های گچساران تشکیل دادند ،بعدها مسئول کل مناطق نفتی دست بچه های سپاه بود برادر بزرگوار آقای جشن ساز از بچه های گچساران رئیس شرکت نفت شد و زحمت ها هم کشیدند.

اولین نیرو های که به جنگ اعزام شدند؟

وی افزود:مردم وقتی وارد صحنه شدند همه مشکلات یکی پس از دیگری حل شد، بعد جنگ تحمیلی اغاز شد و اولین نیروهایی که به جنگ اعزام شدند بچه های همین خطه کهگیلویه و بویراحمد بودند که با دارخویین رفتند روزی که کاروان اعزامی داشتیم همه، اختلافات را کار گذشته بودند و برای بدرقه رزمندگان آمده بودند حتی کسانی که از نظر سیاسی مشکل داشتند،هم آمده بودند.

نقش ویژه گچساران در نجات آبادان

وی درادامه اظهارکرد:آن صحنه شورانگیز بچه های گچساران برای اعزام به جبهه اصلا فراموش شدنی نیست و حتی کسانی که دشمن خونی بودند برای بدرقه رزمندگان گریه می کردند،گچساران نقش ویژه ای در نجات آبادان دارد و از عزیزان اهل قلم می خواهم که گچسارن را در جنگ بنویسند.

اسارت 200عراقی توسط رزمنده گچسارانی

دقیقی افزود:بنده خودم حدود یک هزار صفحه مکتوب تایپ شده از اقدامات گچساران دارم و به جوانان باید بگوییم که این مردم وقتی وارد صحنه شدند چه کارهای بزرگی کردند؛یکی از بچه های این منطقه در جنگ حدود 200اسیر عراقی گرفت که الان بچه های این فرد پدرشان را سرزنش می کند که با این همه سابقه در جنگ فرزندانت همچنان بیکار هستند!،همین امروز که مهمان شما مردم خوب گچساران هستیم خیلی از افراد نامه های به بنده دادند که همه برای اشتغال فرزندانشان است؟!.

مشاور عالی فرمانده سپاه تصریح کرد: خداوند مرحوم متقی کاشانی را رحمت کند ایشان خودشان به جبهه می آمدند و در خط مقدم و در زیر بمباران عراق برای رزمندگان دعای توسل و زیارت عاشورا می خواندند،ایشان مردم را بسیج می کردند و اگر امکاناتی هم می خواستیم ایشان تلاش خودشان را می کردند .

خواب های آشفته ای که باطل شد

دقیقی تصریح کرد:اگر امام راحل ،روحانیت و چهره های بسیج کننده مردم نبودند ایران زیرچکمه های اعراب له می شد بنا بود صدام یک هفته ایران را اشغال کند و هر روزی که یکی از استان های ما اشغال می شد ارتش کشورهای عربی بیاید و با تانک هایشان جولان دهند و این مردم بودند که این خواب های آشفته دشمنان را باطل کردند.

رزمندگان گچساران فرشته نجات

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت:وقتی که نیروهای گچساران به آبادان رفتند، فرمانده سپاه آبادان گفت شما فرشته نجات ما هستید و ما دیگر هیچ امیدی نداشتیم؛مردم وقتی وارد صحنه بشوند مشکلات حل خواهند شد .

وی درادامه اظهارکرد:امروز دستاوردهای ارزشمندی داریم اما با یکسری چالش ها و تهدیدات هم مواجه هستیم ،باید با مردم صادقانه این موارد را بیان کنیم،عادت این بود که با مردم صادقانه صحبت کنیم که اگر دورغ گفتیم مردم هم ناامید خواهند شد.

دقیقی تصریح کرد:امروز با تهدیداتی مواجه هستم که یک بخش از تهدیدات همطراز است به عنوان مثال کشورهای همسایه می تواند گزینه تهدید باشند(حمله صدام) یک بخش از تهدیدات هم تهدیدات امنیت داخلی است گروهک ها و منافقین و دیگر عوامل داخلی.

خائنین به انقلاب اسلامی

مشاور عالی فرمانده کل سپاه افزود:ما  الان بیشترین افراد خائن بیرون کشور را داریم که مرتبا نامه به سران استکبار می نویسند که ایران را تحریم کنید،اما بدانید  هیچ کشوری با خائنینش مثل کشور ما برخورد نمی کند و ما این ها را راحت ول کرده ایم که در پرقو بخوابند و هر روز علیه ما توطئه کنند و ما می گوییم تا زمانی که تفنگ دست نگرفته اند کاری با آنها نداریم و این اوج دموکراسی است .

240فروند شناور ناتو در خلیج فارس

وی تصریح کرد:بیش از یک درصد انتخابات جمهوری اسلامی این افراد بودند و 98درصد مردم بودند اما همین یک درصد چقدر اذیت و دشمنی ها کردند؛تهدیدات نا همتراز ما قدرت های فرا منطقه ای هستند که الان 240فروند شناور ناتو در خلیج فارس و دریای عمان منتظر بریدن این ملت هستند؟وقتی ملت در 22بهمن به میدان می آیند مطمئن می شوند که با این ملت نمی توان مقابله کرد.

دقیقی افزود:زمانی آمریکایی ها موشک های ما را در حین پرتاب با ماهواره منفجر می کردند که در این بین شهدایی هم دادیم، که بعدها متوجه این امر شدیم و دیگر نتوانستند هیچ غلطی کند،امروز تهدید نظامی علیه ما به آن معنا وجود ندارد و طبق فرموده رهبر انقلاب جنگ نخواهد شد.

مشاورعالی فرمانده سپاه گفت:استراتژی ما در برابر قدرت های فرا منطقه ای برمبنای بازدارنگی موثر است،ما با آمریکا و کشورهای قدرتمند از نظر نظامی موازنه قوا نداریم اما امنیت یک کشور هم شوخی نیست و باید با بصیرت و دانش کافی باشد.

حک نشان سپاه بروی بدنه ناو آمریکایی

دقیقی درادامه تصریح کرد:بچه های سپاه با شنا در سینه ناو آمریکایی نشان سپاه پاسداران را حک می کنند،آمریکایی ها متوجه اینکار می شوند؛ و این بدین معنی است که این ناو دیگر سقوط کرده است این ناو 6هزار تفنگدار دریایی در خود جای داده است که هر تفنگدار آمریکایی از لحاظ محاسبه رزمی و نظامی یک گردان محسوب می شود.

مردم ناکارآمدی را تحمل نمی کنند

مشاورعالی فرمانده سپاه تصریح کرد:حلقه های توطئه دشمن تمامی ندارد در حالی که جنگ اقتصادی از جنگ نظامی مخوف تر خواهد بود ، اینجا باید به مردم راست بگوییم و مشکلات را به مردم با صداقت بگوییم و البته مردم نقاط ضعف ناشی از ناکارآمدی را نمی توانند تحمل کنند.

توزیع فقر به جهت سوء مدیریت در کشور

دقیقی درادامه افزود:امروز مشکل اقتصادی ما دو موضوع است یکی تورم و دیگر بیکاری است از نظر تولید ثروت کشورمان در دنیا اول و یا دوم است روزانه 5میلیون بشکه نفت تولید می کنیم ،( تنها بیش از یک میلیون را صادر می کنیم) و 12میلیون تن گاز تولید می کنیم که می شود معادل 5میلیون بشکه نفت ؛حدود 400میلیارد دلار ما صادرات می کنیم که چنین ثروتی هیچ جای دنیا وجود ندارد اما بد مدیریت می کنیم و توزیع فقر می کنیم .

وی تصریح کرد:ما از شرایط بدتر از این همه عبور کردیم و روزگاری نمی توانستیم حتی یک قطره نفت هم صادر کنیم، امروز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و نقاط قوت بسیاری هم داریم اما مشکلات هم وجود دارد.

مشکلات امروز ما تورم و بیکاری است

مشاورعالی فرمانده کل سپاه گفت:مشکلات امروز ما تورم و بیکاری است ،بیکاری معضل بزرگی است که نیازمند سرمایه گذاری است و دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند و اجازه دهد مردم در اقتصاد نفس بکشند درحالی که آزادی سیاسی در کشور وجود دارد اما آزادی اقتصادی نه و اقتصاد همه دست دولت است .

اقتصاد دولتی موتور تولید فقر و فساد است  

وی اظهارکرد:اقتصاد دولتی موتور تولید فقر ، فساد و بیکاری است  که اگر این نوع اقتصادخوب بود شوروی سابق روی پای خودش بند بود ،مدل اقتصادی کشورمان از حدود 80سال پیش اقتصاد دولتی بوده و هست که با اصلاح شود.

ترور رئیس حراست نفت درگچساران

وی گفت:امروز جوانان ما در امنیت و آسایش زندگی می کنند در همان اوایل انقلاب در همین گچساران هر شب بحث ترور و انفجار توسط گروهک ها را داشتیم و ریشه این انفجارها را با کمک مردم پیدا کردیم و همه را سرجایشان نشاندیم،شهید "هاشم پور" رئیس حراست نفت را در این شهر ترور شد و به شهادت رسیدو قاتل را هم بعدا در یک شهر دیگر دستگیر کردیم.

دولت باید از اقتصاد بیرون برود

مشاورعالی فرمانده کل سپاه اظهارکرد:بیکاری سرمایه و پول می خواهد و سرمایه را دولت نباید بیاورد ،دولت باید فقط در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند و فقط مالیاتش را بگیرد،دولت نباید تصدی گری کند و دولت باید از اقتصاد بیرون برود،اقتصاد دولتی یعنی مارکسیسمی یعنی سوسیالیستی.

لجن پراکنی دوهزار رسانه در ذهن جوانان ایرانی

دقیقی افزود:امروز کشورمان از امن ترین کشورهای منطقه به شمار می رود اما از نظر اقتصادی مشکلاتی هم دارم ،یکی دیگر از تهدیدات دشمن نفوذ فرهنگی است که بسیار خطرناک است،شوروی سابق با یک رادیو فردا توسط آمریکا تهدید می شد اما امروز دو هزار 400رسانه درذهن جوانان ما لجن پراکنی می کنند که هجمه دشمن بسیار سنگین است چرا که انقلاب اسلامی را شناخته اندو خوب می دانند که چه تهدیدی برای منافعشان است.

جنگ امروز با عربستان است

وی تصریح کرد:امروز قیمت نفت باید 500دلار باشد،نفتی که الان حدود 50دلار است از 1354تاکنون بعضا ثابت است ،بخاطر جنایت سران عربستان و شیخک های مرتجع عربی،جنگ امروز با عربستان است حمایت ها و پشتیبانی از صدام ، منافقین و گروهک ها را همین عربستان انجام می داد ؛امروز دیگر نقاب عربستان افتاده است و به عنوان یک مزدور و هم پیمان آمریکا معرفی شده است.

 دقیقی گفت:هر شخصی که در جنگ فرهنگی مدافع باشد از پیش باخته است و امروز پرچم انقلاب اسلامی دست رهبری توانا و آگاه است که با سرعت جلو می رود ،به زودی عربستان باید از یمن خارج شود چرا که شکست خواهد خورد در سوریه آمریکایی ها مجبورند تخلیه کنند چون شکستی که خورده اند از شکست ویتنام برایشان هم سنگین تر بود.

جنگ با آمریکا در مرز مدیترانه

وی افزود:انقلاب اسلامی امروز در مرزهای مدیترانه در حال جنگ با آمریکاست و این قدرت محور مقاومت است و همان ارتش جهان اسلام است،حضرت امام 103آرزو کردند و صدتا از این آرزوها تا کنون محقق شده است، شاه رفتنی است ،صدام رفتنی است ،شما کربلا خواهید رفت و ...یکی از این آرزوها تشکیل ارتش 100میلیونی مستضعفین است، دیگری این است که اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد و اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

 دقیقی اظهارکرد:جوانان مراقب باشند تا دشمنان فکر و ذهنشان را اشغال نکنند ،جوانان در زمین دشمن بازی نکنند و باید درخط ولایت محکم و استوار بمانیم تا از این گردنه های سخت عبور کنیم؛دشمن می گفت امسال ایرانیان جشن چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهد دید اما به کوری دشمنان امسال پرشورتر از گذشته درحال برگزاری است و باید در خط ولایت ، وحدت را حفظ کرد.

گچساران در آتش اختلاف می سوزد

مشاوره عالی کل فرمانده سپاه درادامه اظهارکرد:امروز نیاز به وحدت داریم، همین شهر گچساران همواره در آتش اختلاف سوخته است و باید کاری کنید که این بیماری مهلک از این خطه برکنده شود ،وحدت در این شهر محور می خواهد و هرکسی که همه را به سمت خودش دعوت می کند همان عامل تفرقه است.

دود اختلافات گچساران به چشم جوانان بیکار رفت

وی افزود:وحدت در حول محور ولایت معنا پیدا می کند و  وحدت در کشورمان با محوریت ولایت است ،متاسفانه برخی اختلافات باعث شده است که گچساران در جایگاه واقعی خودش قرار نگیرد و این اختلافات تاکنون خیلی به این شهر ضربه زده است و دودش به چشم جوانان بیکار این شهرستان رفته است.

سران اختلافات درگچساران

دقیقی اظهارکرد:آنهایی که سران اختلافات در این شهر هستند خودشان همه شکم هایشان سیر است و جایگاه و مقام دارند، اما دود اختلافات به چشم جوانان بیکار و مردم بی درآمد و فقیر این شهر خواهند رفت که روز قیامت باید جواب بدهیم.

وی تصریح کرد:امروز وحدت برمحور ولایت مصداق در شهر شما امام جمعه محترم و روحانیت عزیز است که شما مردم باید تابع روحانیت و تابع نمایندگان ولایت فقیه باشد و باید مراقب باشید کج و راست رفتن و دعوت همه به سمت خود اشتباه است.

دقیقی اظهارکرد:خانواده های شهداء چشم و چراغ ما هستند و ما در گچساران 360شهد داریم و حدود 10هزار رزمنده از گچساران داشتیم و شهری که درآن موقع 25هزار نفر جمعیت داشت 10هزار رزمنده یعنی یک شهر؛مرحبا به این مردم که هیچ کجای کشورمان مردمی به خوبی مردم گچساران ندیدم.

زندگی مردم بام نفت ایران درفقر و نداری

وی افزود:مردم این منطقه همیشه طرفدار اسلام و انقلاب بودند و سختی ها را هم تحمل کردند در حالی که نفت زیرپایشان است خیلی ها از مردم این دیار با فقر و نداری هم ساخته اند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها