نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. دى 1399 - 12:54
رئیس حوزه علمیه گچساران مطرح کرد؛
مکتب حاج قاسم ،تراز انقلابی گری است
رئیس حوزه علمیه گچساران گفت:مکتب حاج قاسم همان تراز انقلابی گری است که به همه فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی شناسد،هرچند امنیت جهان و منطقه مدیون حاج قاسم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام والمسلمین وحید انصاری،رئیس حوزه علمیه گچساران در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تبیین ابعاد تاثیرشهادت سردار سلیمانی در منطقه گفت: باید توجه داشت که در مسئله تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد از جمله سردار شهید سلیمانی، در طول تاریخ این منطقه بعد از رحلت حضرت امام(ره) شهرهای ایران و کشور به این جوش و خروش نرسیده و چنین جمعیتی را به خود هم ندیده بود.

تشییع میلیونی سردار

وی افزود:شما ببینید سال ها دشمن کار رسانه ای با قدرت و ثروت عبری عربی راه انداخت در همین خوزستان که دشمنان انقلاب بارهای بار به خیال خام خودشان اعلام نارضایتی و اعلان جدایی طلبی در این منطقه را تبلیغ می کردند، اما با ورود پیکرهای شهداء جمعیت میلیونی خوزستان تمام معادلات را بر هم زد درحالی که تمام برنامه های دشمن نیز نخ نما شد.

مقاومت ملی

حجت الاسلام انصاری در ادامه تصریح کرد:بنابراین این احترام و تعظیم متقابل بین یک قهرمان ملی و مردمی، با مردم و هموطنان خودش است که اینگونه فضای تبلیغی دشمن را به هم می ریزد و این تشییع میلیونی حاج قاسم توانست بار دیگر جریان وحدت ملی و مقاومت ملی را سرآمد دوران کند.

رئیس حوزه علمیه گچساران در ادامه با اشاره به موضوع انتقام سخت اظهارکرد:در بحث انتقام اولا باید به این مسئله توجه شود که ما در قرآن هم در بحث "حد" نیز مواردی داریم که نص صریح آیات و روایات ماست مثلا که چشم در مقابل چشم و دست در مقابل دست.

 انتقام پشیمان کننده

وی افزود:اما اگر بر پایه انصاف بخواهیم نگاه کنیم به قول سیدحسن نصرالله یک لنگه کفش حاج قاسم مقابل سر رئیس جمهوری آمریکاست، واقعا جایگاه و ارزش والای این انسان مخلص، مبارز و شجاع را ما نمی دانیم در مقابل چه چیزی از دشمن قرار دهیم و انتقام بگیریم، اما بدون شک این انتقام باید محکم ،سخت و پشیمان کننده تر حتی از عین الاسدها باشد به گونه ای که فکر هیچ احدی از مقامات ارشد امنیتی و نظامی دشمنان برای تکرار چنین خطاهایی نرود.

مذاکرات پوچ

حجت الاسلام انصاری در ادامه گفت:بنابراین، متاسفانه عده ای درکشور همچنان دل در گرو مذاکره با غرب و نظام سلطه دارند و معتقدند که می توانند با دولتمردان آمریکایی توافق کنند، اگر بر پایه عقل و انصاف در نظر بگیریم بعد از شهادت شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی چه مذاکره ای و چه توافقی با کسی که هیچ ترحم و دوستی در ذات پلید او نیست؟ هرچند تاکنون ملت بزرگ ایران اسلامی هیچ خیری از مذاکرات با نظام سلطه ندیده است.

تربیت در مکتب حضرت امام(ره)

وی تصریح کرد:در مسئله شهادت حاج قاسم در ابتدای کار به شدت نگرانی هایی وجود داشت که بعد از این  در منطقه چه خواهد شد و چه می شود، به هرحال این نگرانی ها هم طبیعی بود،اما حاج قاسم مصداق بارز تربیت در مکتب حضرت امام (ره) بودند ،حضرت امام (ره) وقتی رحلت فرمودند تمام دنیا منتظر فروپاشی انقلاب اسلامی بود اما بازهم مقام معظم رهبری به گونه ای مدبرانه این انقلاب و نظام را رهبری کردند که هنوز بعد از چند دهه از رحلت حضرت امام(ره) همچنان با عزت و اقتدار پیش می رود.

نفوذ مکتب حاج قاسم

حجت الاسلام انصاری افزود:بنابراین مکتب "حاج قاسم" هم به همین شکل شاگردان و یارانی تربیت کرده و خواهد کرد که قطعا معادلات آینده منطقه را در تقابل با نظام سلطه به شایستگی مدیریت خواهند کرد،بنابراین مکتب حاج قاسم همان تراز انقلابی گری است  که به همه فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی شناسدهرچند امنیت جهان و منطقه مدیون حاج قاسم است، به هرحال یاد و خاطره سردار سلیمانی در دل ملت ایران و آزادی خواهان جهان  تا ابد زنده خواهد ماند.

رئیس حوزه علمیه گچساران در پایان اظهارکرد: ان شاءالله از خدای متعال می خواهیم که همه ما و همه جوانان ما را در این مرحله از زندگی در راه اخلاص و مودت و محبت اهل بیت علیهم السلام، عاقبتی همچون عاقبت شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی عنایت فرمایند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها