نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. دى 1400 - 10:11
هدایت خواه گفت: رمز اصلی محبوبیت شهید سلیمانی در میان مردم همین اخلاص است در حقیقت شهید سلیمانی تمام موضع گیری ها و رفتارهایشان حکیمانه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ستار هدایت خواه، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو باپایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص شاخصه های مکتب شهید سلیمانی گفت:فلسفه اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که "حاج قاسم سلیمانی" خودش یک مکتب و راه است، این نیست که سردار سلیمانی مکتب جدیدی را ابداع کرده باشند بلکه به این معناست که شهید سلیمانی آنچنان شخصیت جامعی دارد که این جامعیت ایشان باعث شده تا مجموعه بینش ها، باورها، روحیات، گرایشات و نیز رفتارهای او خود تجلی بخش یک مکتب عملی و عینی باشد.

 

وی افزود:البته اصل و اساس این مکتب برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است،یعنی به تعبیر دیگر اگر کسی بخواهد آن ویژگی های مکتب اسلام را در شخصیتی که امروزی باشد ،برای مردم شناخته شده باشد و برای جوانان نیز به عنوان یک الگو مطرح باشد،حتما بایستی شهید سلیمانی را بشناسد.

 

هدایت خواه ادامه داد: بنابراین شهید سلیمانی را باید هم در باورها و اعتقاداتش ، هم درخصوصیت اخلاقی و روحی اش ،هم در نگاهش به مسائل داخلی،منطقه ای و جهانی ، هم در اجتماع و خانواده و هم در مجموعه رفتاری و عملکردی اش باید به خوبی شناخت و به تعبیری دیگر این فرمایش مقام معظم رهبری که شهید سلیمانی تمامی بینش ها، اعتقادات، باورها و رفتارهایش را بر اساس نگاه دینی تنظیم کرده بود.

 

نماینده ادواره مجلس شورای اسلامی گفت:در حقیقت شهید سلیمانی تمام موضع گیری ها و رفتارهایشان حکیمانه بود درحالی که این مکتب هم می تواند ویژگی های خاص خودش را داشته باشد.یکی اینکه نگاه توحید محوری دارد و توحید به معنای واقعی و همان توحیدی که در تمام اندیشه ها و افکار او جاری و ساری است و هم اینکه تمامی رفتارها ، عملکرده ها و کنش های "حاج قاسم" در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... ریشه در توحید دارد و یا به تعبیری خدامحورانه عمل می کند.

 

وی درادامه اظهارکرد:ویژگی دیگر ایشان در واقع نتیجه همین نگاه توحیدی است  و اخلاص در عمل است؛ شاید رمز اصلی محبوبیت شهید سلیمانی در میان مردم همین اخلاص است و خداوند هم وعده داده کسانی که عمل صالح انجام دهند و اهل ایمان باشند خداوند محبت شان را در دل ها قرار خواهد داد.

 

هدایت خواه تصریح کرد:بنابراین جلوه های این اخلاص در زندگی شهید سلیمانی خود موارد متعددی وجود دارد و اینکه از ایشان درخواست می کنند که از زندگی ایشان فیلمی تهییه کنند ولی ایشان اجازه این کار را نمی دهند تا دیگر مواردی که در زندگی فردی ایشان این اخلاص را می بینیم و مشاهده می کنیم.

 

نماینده  ادوار مجلس شورای اسلامی افزود:ویژگی دیگر این مکتب نیز بحث ولایتمداری شهید سلیمانی است که هم در عرصه باور و هم در عرصه عمل ولایت مدارانه اقدام می کردند، به عنوان یک کارشناسه برجسته نظامی وقتی ولی امر مسلمین درجنگ 33روزه نظری دیگری دارند "حاج قاسم" نیز با توجه به نگاه ولایتمدارانه ای که دارند نظر ولی فقیه را بر نظر کارشناسی خودشان نیز ترجیح می دهند که موفقیت نیز حاصل می شود.

 

وی ادامه داد:ویژگی دیگر این مکتب نیز تقوا پیشگی شهید سلیمانی بوده است یعنی پایبندی به رعایت بایدها و نبایدها، که وقتی ایشان به خاطر شرایط خاص نظامی یک شب در خانه یکی از افراد سوری که در اثر هجوم تکفیری ها منزلش را ترک کرده است، سکونت می کنند و فردایش نیز نامه ای می نویسند و از آن شخص حلالیت می طلبند.

 

هدایت خواه  درادامه اظهارکرد:البته بالاتر از همه این موضوعات عرفان و عشق الهی شهید سلیمانی است که به عنوان عارفی که به اوج  عرفان رسیده است شب ها اهل زهد و عبادات و روزها هم در میدان مجاهدت خالصانه و شجاعانه می جنگید و شهید سلیمانی یک عارف حماسه ساز بود و در حقیقت شیر روز بود و زاهد شب.

 

وی درپایان هم گفت:بنابراین این ویژگی های شهید سلیمانی که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود روش ،منش، نگاه و باورهایشان را تبدیل به یک مکتب عینی و عملی فرا چشم مردم و بویژه جوانان قرار داده که بتوانند با تاسی به ایشان نیز تجلی عینی اسلام باشند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها