نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1400 - 18:53
مدیرعامل شرکت نفت وگاز گچساران گفت:مکتب شهید سلیمانی ظرفیت این موضوع را دارد که متولدکننده حاج قاسم‌های جدید برای انقلاب اسلامی و دیگر جوامع آزادی خواه دنیا باشند.

مهرداد کاهکش، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی گفت:دوران دفاع مقدس سندی پر افتخار از مقاومت یک ملت آگاه بود، در این هشت سال نیز بزرگان زیادی تربیت شدند که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و دل مایه گذاشتند و حماسه های زیادی خلق کردند و اما تقدیر اینچنین بود که تعدادی بمانند تا تربیت کننده نسل های جوان مومن ، متعهد و انقلابی باشند.

 وی افزود:بنابراین یکی از این حماسه سازان سردار سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" بود . حقیقتا تجربه های زیادی در میدان های نبرد در دفاع مقدس ، مبارزه با اشرار و داعش او را از فردیت خارج و به کمال رسانده بود و شخصیتی پیدا کرده بود که در همه ابعادش الگو بود همه این عوامل باعث شد که رهبر معظم انقلاب "حاج قاسم" را به عنوان یک مکتب معرفی کنند .

کاهکش در ادامه تصریح کرد:سردارسلیمانی شخصیت بزرگی بودند که صاحب مکتب و منش و راهش نیز برای همه ما درس و سرمشق شد که می توان به ویژگی هایی چون عقلانیت، ولایت مداری،مردم داری،روحیه انقلابی، ارتباط با جوانان، سنجیدگی و تدبیر در امور، درک عمیق از دنیا و آخرت و استفاده از تمام ظرفیت های وجودی خویش برای شکوفا شدن در مسیر کمال نیز اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه گفت:برای ترویج یک مکتب، تربیت نسل جوان و آماده سازی آنها با زنده نگهداشتن یاد و خاطره ، رفتار و منش حاج قاسم در قالب کتاب های درسی از طریق آموزش و پرورش و تدریس دانشگاهی می تواند به نوعی خودش یک راهکار موثر باشد.

وی درادامه افزود:بنابراین مکتب شهید سلیمانی ظرفیت این موضوع را دارد که متولدکننده حاج قاسم‌های جدید برای انقلاب اسلامی و دیگر جوامع آزادی خواه دنیا باشند،هرچند بایستی توجه کرد که این مکتب با استفاده از نیروهای متعهد ، مومن ، انقلابی از درون کشور و نیروهای مقاومت از تمام کشورهای مسلمان خود بزرگترین سرمایه برای این مکتب به شمار می رود.

کاهکش تصریح کرد:اما نکته دیگر اینکه عقلانیت یکی از بزرگترین رکن های مکتب حاج قاسم سلیمانی است، بنابراین ظلم در این مکتب جایگاهی ندارد و حرف حق هم بر پایه همان عقلانیت است اگرچه تصمیمی که بر پایه عقل گرفته می شود می تواند سرنوشت خوبی را برای یک ملت رقم بزند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در پاسخ به این سوال که چرا باید همواره تاکید بر روحیه ساده زیستی،مردمی بودن و خدامحوری شهید سلیمانی به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولین را داشته باشیم،گفت:مطالبه به جا حق مسلم هر فرد در جامعه است و مقام معظم رهبری هم تاکید زیادی به روی این مسله دارند،اگرچه برای رسیدن به آرمان های نظام اسلامی مطالبه به حق باید مدنظر گرفته شود تا سریعتر به اهداف برسیم.البته مطالبه گری به معنای نادیده گرفتن دستاوردها نیست ولی باید توجه ویژه به این مسئله داشته باشیم و هر فردی هم مسئولیتی را به عهده گرفت باید پاسخگو باشد و صادق.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها