نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. دى 1399 - 14:50
کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد؛
حاج قاسم تبلور ظهور اراده یک ملت بود
کارشناس مسائل استراتژیک گفت:حاج قاسم تبلور ظهور اراده ملت بزرگ ایران است که عمرش را صرف امنیت، صیانت از استقلال و خدمت به تمامیت ارضی کشورمان کرد، بنابراین امروز وظیفه داریم با تبعیت محض از ولایت فقیه و با وحدت و انسجام مقابل دشمنان با عزت و اقتدار ایستادگی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رحیم لیالی ،کارشناس مسائل استراتژیک در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت:باید توجه داشت که در حادثه اقدام تروریستی ترامپ، پمپئو و  دیگر مقامات جنایتکار آمریکا که جزو عاملین ترور "شهید سلیمانی" و همراهانش بودند دو اتفاق افتاد، اتفاق اول اینکه خودروی سردار سلیمانی و همراهانشان مورد اصابت قرار گرفت و اتفاق دوم اینکه سردار سلیمانی و همراهانشان در این حادثه تروریستی آنهم در فرودگاه بغداد به عنوان مهمان رسمی دولت عراق به شهادت رسیدند.

پرتاب 13موشک

وی افزود: هرچند جمهوری اسلامی ایران با پرتاب 13موشک بالستیک نقطه زن به پایگاه استراتژیک آمریکا در ه "عین الاسد" پاسخ قاطعی داده است، اما پاسخ به ترور سردار دلها قطعنا و بدون تردید خروج آمریکایی ها از منطقه خواهد بود که آینده نچندان دور این اتفاق  نیزخواهد افتاد و جهانیان به وضوح شاهد این مهم خواهند بود.

سیلی به استکبار

لیالی در ادامه تصریح کرد:مقام معظم رهبری در مراسم ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی درباره انتقام سخت فرمودندکه تاکنون دو سیلی به صورت استکبار خورده است یکی مراسم تشییع و دوم موشک باران "عین الاسد" که پس از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ دولتی، رسما مقر آمریکایی ها را مورد هدف قرار نداده است و ایران اسلامی این هجوم نظامی را انجام داد و آنها هم هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

شکست نرم افزاری آمریکا درمنطقه

کارشناس مسائل سیاسی گفت:بنابراین بر اساس بیانات مقام معظم رهبری دو سیلی دیگری هم وجود دارد که یکی شکست نرم افزاری آمریکا در منطقه است که این مهم درحال رخ دادن است درحالی که کشورهای منطقه امروز در راستای درخواست آمریکایی ها حرکت نمی کنند و این یعنی شکست نرم افزاری و همان تحمیل اراده بدون پرداخت هزینه است.

آخرین سیلی

وی درادامه افزود:با این وجود نیز آخرین سیلی نیز اخراج آمریکایی ها از منطقه خواهد بود که ان شاءالله انجام خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری البته این فقط سیلی است و انتقام سخت سرجای خود باقی می ماند یعنی باید از کسانی که امروز امر و اقدام کردند اقدام سخت گرفته شود اما زمان ونحوه انتقام به شرایط بستگی دارد و به همت خادمان ملت و دعای مردم منتطر این انتقام هستیم.

لیالی در ادامه اظهارکرد:پس بنابراین اینکه چرا عده ای درداخل کشور نگران این انتقام سخت هستند،خودش جای بسی تامل است، درحالی که برخی از قلم به دستان داخلی مدعی هستند که اظهارات مقامات ایرانی پیرامون انتقام گیری،امری خطرناک است و نیز وعده انتقام سخت دادن برای کشور مشکل ایجاد می کند درحالی که مدعی اند که ترامپ از سلامت روانی کافی هم برخوردار نیست.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت:جالب این است که در سال های اخیر برخی فعالین اصلاح طلب از جمله همین نویسندگانی که همچنان دل در گرو غرب دارند، در کنار حجاریان، تاجزاده، علوی تبار، عبدی، حسین موسویان، کرباسچی و دیگران به دفعات اسرار می کردند که ما می توانیم با ترامپ مذاکره کنیم و به توافق برد برد برسیم که در رابطه با بحث  همین برجام چه اظهار نظرهای که نکردند.

شخم عین الاسد

وی افزود:بنابراین برخی از فعالین اصلاح طلب نیز در لفافه تاکید کرده اند که در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مقامات ایران باید از بیان اظهارات تند پرهیز کنند و ترامپ را تحریک نکنند ،هرچنداین ادعاهای مضحک در حالی مطرح می شوند که همین سال گذشته ایران اسلامی با اقتدار در اقدامی بی سابقه پایگاه "عین الاسد"در منطقه را با موشک شخم زد.

عقب نشینی آمریکایی ها

لیالی اظهارکرد:اگرچه مقامات آمریکایی در ابتدا با بلوف زنی ادعای پاسخ قاطع کردند ،اما هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و با فاصله بسیار کوتاهی حتی از مواضع قبلی خودشان هم عقب نشینی کردند.

ترور دانشمندان هسته ای

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد:بنابراین ما معتقدیم همچنان که آنان(غربگرایان داخلی) نتوانستند فهمی از ترامپ و جریان مستقر در کاخ سفید داشته باشند، متاسفانه امروز هم فهم و شناختی از "جو بایدن" و تیمش ندارند ،قابل توجه است که جو بایدن و تیمش سابقه تشکیل و تجهیز همه جانبه داعش را در کارنامه دارند و در مقطعی که جو بایدن معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود دانشمندان هسته ای در کشورمان نیز ترور و به شهادت رسیدند.

حامیان فتنه 88

وی افزود:در آن موقع قانون وضعیت اضطراری علیه ایران تمدید شد، بایدن در سال 94 در ماه عسل روابط دولت روحانی با دولت اوباما، در اظهار نظری احمقانه گفت که لازم باشد با ایران وارد جنگ خواهیم شد در حالی که "بایدن ، اوباما و کلینتون" از جمله حامیان اصلی فتنه 88 نیز به شمار می روند.

پیچیدن نسخه ضعف

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد:متاسفانه امروزه برخی ها همچنان در درون کشور نسخه ضعف ، حقارت و استیصال می پیچند و برای این طیف هیچ تفاوت ندارد که اوباما در کاخ باشد یا ترامپ و یا بایدن؛ هرچند از نگاه این وادادگان، آمریکا به عنوان کدخداست و تا ابد باید به آنها باج داد.

وی در ادامه با اشاره به تشییع میلیونی حاج قاسم گفت: بهترین تعبیری که می توانیم در این موضع بیان کنیم اینکه شاهد یک پیوند عظیم بین ملت بزرگ ایران و منطقه بودیم ،به تعبیر مقام معظم رهبری مکتب قاسم سلیمانی در تشییع میلیونی "حاج قاسم" عزیز تبلور یافته است در حالی که حاج قاسم نه تنها در دل ملت بزرگ ایران بلکه در دل تمام آزادی خواهان جهان محبوبیت ویژه ای داشته است.

حقیقت حاج قاسم

لیالی درادامه افزود:شهید سلیمانی یک حقیقت وجودی کشف ناشده ای داشتند،دست نوشته ای از حاج قاسم وجود دارد قبل از آغاز حرکت به سمت سرزمین آمال و آرزوهای ملت ایران، می نگارد "خدواندا عاشق دیدارت هستم همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن کرد" و لذا شهید سلیمانی عزیز نماد اقتدار و عزت ملت ایران بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد:دو خصوصیت عمده در "حاج قاسم" وجود داشت یکی "مرگ آگاهی" شهید سلیمانی و دیگری عبور از خود، لذا اگر بخواهیم  شهیدسلیمانی را به عنوان یک مکتب تعریف کنیم بایستی توجهی ویژه به آیه شریفه 29سوره فتح(مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ...) داشته باشیم.

تبلور اراده ملت

وی افزود:بنابراین این آیه شریفه در واقع تبیین کننده رسول الهی و منزلت پیامبر بزرگ اسلام و مومنانی هستندکه با او هستند،که دارای 5خصوصیت هستند و دائما در رکوع و سجود هستند، قرآن تبیین می کند که اگر کسی این صفات را داشته باشد برونداد شخصیتی او یک برونداد عادی و مادی نیستو این خصوصیات ارزنده در حاج قاسم سلیمانی بروز و ظهور یافت که به نوعی مصداق اراده ملت در تبیین مبانی ارزشمنده انقلاب اسلامی است.

لیالی در پایان گفت:انقلاب اسلامی از همان آغاز مورد دشمنی دشمنان داخلی و خارجی بوده است ،حاج قاسم تبلور ظهور اراده ملت بزرگ ایران است که عمرش را صرف امنیت، صیانت از استقلال و خدمت به تمامیت ارضی کشورمان کرد، بنابراین امروز وظیفه داریم با تبعیت محض از ولایت فقیه و با وحدت و انسجام مقابل دشمنان با عزت و اقتدار ایستادگی کنیم.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها