نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مهر 1397 - 14:38
برای اولين بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب پايش و بررسی خطوط لوله های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به وسيله پهپاد صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین اجرایی میدانی پرواز پهپاد (چند منظوره) با حضور فرماندارگچساران؛ مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون؛ مديرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛مشاور اجرايی مدیر عامل شرکت هواپیما سازی شرکت هسا در ساخت و طراحی پهپاد، جمعي از مسئولان مناطق نفتخيز جنوب،مديران صنعت نفت، رئیس دانشکده نفت ، مدیران شرکت هواپیماسازی هسا، و دیگر مسئولان شهرستانی در فرودگاه این شهرستان برگزار شد.

در این آیین هوشنگ صیدالی، مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران با اشاره به ويژگي های اين پهپاد گفت: این پهپاد در جهت بررسی و پایش خطوط لوله های جریانی نفت و گاز گچساران ساخته شده است و به زودی بهره برداري از آن آغاز خواهد شد.

وی تصريح كرد: اين پهپاد با استفاده از فناوری خلبان خودکار می تواند به دقت مسیری که از قبل تعیین شده را  پيموده و در نقاط از پیش تعیین شده توقف نمايد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به گستردگی خطوط لوله در صنعت نفت گچساران خاطرنشان كرد: این پهپاد با استفاده از سنسورهای مناسب كه بر روي آن نصب شده است می تواند در پایش خطوط لوله های به کار گرفته شود.

صيدالي ادامه داد: با استفاده از داده‌های پیشرفته‌ای که امروزه به دست متخصصان توانمند در درون کشور تولید می‌شود اين پهپاد می تواند نشتی را در لوله های مدفون زیر خاک به خوبی تشخیص دهند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه از تمامی دست اندرکاران  و پیگیری‌های  نماینده شهرستان های  گچساران و باشت و مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب؛ با توجه به قرار گرفتن شرکت نفت وگاز گچساران در حوزه جغرافيايی چهار استان؛ که تلاش کردند و هماهنگی لازم و اوليه را بين شركت نفت گچساران و شركت هسا در خصوص عملياتی شدن اين پروژه  به عمل آوردند،تشکر و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: اجرای بررسی و پایش لوله های نفتی با استفاده از پهپاد برای اولین بار به صورت پایلوت در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز در شهر گچساران اجرایی شده است.

صیدالی ابراز کرد: این پهپاد علاوه بر بررسی و پایش خطوط نفتی در دیگر خدمات مورد نياز نفت می تواند مورد استفاده قرار گيرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پهپاد علاوه بر کاهش هزینه و نیروی انسانی کاربردهای دیگری نیز دارد، اظهارکرد: یک پرواز هلی کوپتر برای شناسایی مناطقی که آسیب دیده اند هزینه های گزافی در برخواهد داشت لیکن با استفاده از پهپاد می توان به صورت آنلاین از منطقه مورد نظر تصويربرداری و فيلم برداری صورت بگیرد و آن منطقه در کمترین زمان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه این پرنده بیشتر در بخش نظامی به کار برده می شد، خاطرنشان کرد: این پهپاد در بخش های عمومی از جمله بررسی و پایش خطوط نفت و گاز، شناسایی نقاط حادثه دیده به کار برده می شود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها