نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. بهمن 1402 - 6:21
با رقابت 700 شرکت‌کننده به پایان رسید؛
اختتامیه مسابقات قرآن در شرکت نفت و گازگچساران+ تصاویر
مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج‌البلاغه کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور 700 شرکت‌کننده به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آیین اختتامیه مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج‌البلاغه کارکنان (142 نفر) همسران (155 نفر) و فرزندان کارکنان (403 نفر) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سالن اجتماعات آزادی گچساران برگزار شد.

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شعبان با تولد امام حسین علیه‌السلام شروع می‌شود و در این ماه هیچ غم و اندوهی نیست و ماه سراسر شادی و سرور است. میلاد امام حسین علیه‌السلام (روز پاسدار) میلاد ابوالفضل العباس علیه‌السلام (روز جانباز) میلاد امام سجاد علیه‌السلام، میلاد حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام (روز جوان) و همچنین ولادت امام زمان (عج) در ماه شعبان است.

وی افزود: در ماه محرم هیچ‌گونه ولادتی نداریم و اما در شعبان همه شادی و سرور است که به‌نوعی محور حزن و شادی امام حسین علیه‌السلام هستند که خود دارای رمز و رازی است. یوم‌الله ۲۲ بهمن را تبریک می‌گویم و مردم گچساران بازهم حماسه آفریدند و دشمن مأیوس را مأیوس‌تر کردند. دست‌مریزاد به ملت بزرگ و مردم ولایتمدار ایران اسلامی، اگرچه مشکلات و سختی‌هایی وجود دارد اما مردم در همه صحنه‌های انقلاب با قامتی ایستاده تلاش دارند و تا پای جان از آرمان‌های انقلابشان صیانت می‌کنند.

کمالی تصریح کرد:11 اسفندماه نیز باید حماسه‌ای دیگر آفرید و همه باید در انتخابات پرشور و بانشاط شرکت کنیم چراکه هر رأی به‌نوبه خودش تأثیرگذار است. امروز از حضور در این محفل قرآنی لذت می‌برم قرآن همه انسان‌ها را به‌راستی و درستکاری دعوت می‌کند و تبریک به خانواده‌هایی دارم که این راه درست را انتخاب کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: توفیقات امروز صنعت نفت ناشی از باورهای ما در علوم قرآنی است وقتی کسی مفاهیم قرآنی را درک کنند یقیناً انسان صادق و پای‌کاری خواهد شد و برای انجام وظایف خود راه درست را انتخاب و حرکت می‌کند، انس با قرآن ما را به توفیقات ارزشمندی می‌رساند و باید بدانیم که قرآن خواندن توأم با عمل، آگاهی و تدبر باشد و باید فکر کنیم و درست بی اندیشیم.

وی افزود: در پایان از همه عزیزانی که در آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی تلاش دارند تشکر می‌کنم و کسانی که در حوزه‌های مختلف و در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات نیز تلاش کردند بازهم کمال سپاس و قدردانی رادارم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه هم گفت: حضور ۷۰۰ نفر در این مسابقات قرآنی نشان از فرهنگ قرآنی و عمل و تدبر از قرآن در این شهرستان دارد، قرآن راه رسیدن به بهترین‌ها است و امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه اوصاف قرآن را به زیبایی بیان می‌کنند و اگر انسان به هراندازه انس به قرآن داشته باشد به همان اندازه برای رسیدن به سعادت مسیر بیشتری را طی کرده است.

وی افزود: تدبر در قرآن زمانی ارزشمند است که اهمیت قران را درک کنیم. آشنایی بامعرفت قرآنی انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند؛ بنابراین امروز روز میلاد امام حسین علیه‌السلام است که تبریک عرض می‌کنم. امام حسین علیه‌السلام قرآن ناطق است اگر امام سفینه نجات بشریت شد سفینه نجات امام قرآن بود لذا اگر باور داریم که عالم خدایی دارد باید با قرآن انس داشته باشیم.

این دوره از مسابقات بر اساس آیین‌نامه ابلاغی از دارالقرآن وزارت نفت برای هفت گروه رده‌های سنی برنامه‌ریزی شد که ۷۰۰ نفر در این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف قصه‌گویی قرآنی ویژه خردسالان، صحیح خوانی قرآن در بخش‌های هفت‌گانه، صحیح خوانی نماز، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ قرآن کریم در جزءهای مختلف، حفظ عمومی، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه شرکت کردند.

گفتنی است در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌کنندگان موفق شدند رتبه‌های برتر را در شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت و حراست‌های کل کشور کسب کنند. شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها شامل کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان بودند که برای اولین بار گروه ویژه خردسالان (سنین پیش از دبستان) در این مسابقات هم شرکت کرده بودند.

در ادامه تصاویری از این آیین به نمایش گذاشته‌شده است.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها