نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1402 - 15:09
خطیب جمعه گچساران گفت: انتظار داریم در سفر دوم ریاست جمهوری ایشان شخصاً و به احترام حیای مردم گچساران تشریف بیاورند و از روند رو به ظلمی که به مردم می‌شود جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبای سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روایات بسیاری داریم که به انسان گوشزد می‌کنند که روز قیامت روز پر غصه و روز حسرت است پس ای انسان کمی هم‌دلت برای خودت بسوزد و راه تقوا و رستگاری را در پیش گیر. انسان عاقل باید از قیامت بترسد و امروز باید زاد و توشه‌ای برای آن روز پرحسرت ذخیره کند.

وی افزود: امام علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند که از دو موضوع نیز بیشتر برای انسان‌ها نگران هستم که یکی منیّت، غرور و خودپسندی است و دیگر اینکه انسان آرزوی طولانی و بی‌ثمر داشته باشد و عمرش را برای هیچ تلف کند چراکه انسان باید عمرش را صرف کاری کند که خدا می‌خواهد.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: یکی از مناسبت‌های مهم سفر آبرومندانه و مقتدرانه رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین (نیکاراگوئه، ونزوئلا، کوبا) بود کشورهایی که به‌نوعی حیات خلوت آمریکا هستند و آمریکا ادعای کدخدایی جهان را دارد؛ اما ایران اسلامی در جهان یک نوع حکومت جدید خلق کرده و راه آزادی و آزادگی را به جهانیان نشان داده است و این کشورها هم به‌نوعی روابط خوبی با کشورمان دارند.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: امروز هم برخی کشورهای عربی از رفتار گذشته‌شان اظهار ندامت کرده‌اند و پی به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران برده‌اند، انقلاب اسلامی ندای استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی را به سراسر جهان بسط داده است.

امام‌جمعه گچساران گفت: اخیراً وزیر امور خارجه آمریکا درجایی گفته بود که از ایران خواهش داریم که روسیه را در بعد تسلیحات نظامی تقویت نکند. مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان هراس دارند که کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی رجوع کنند به این دلیل که به جهان الگو ارائه داده‌ایم و حضرت آقا هم فرمودند که صنعت هسته‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور لازم است و به‌هیچ‌عنوان از این صنعت هم‌دست بردار هم نخواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد:27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی (جهاد کشاورزی) در سال 58 به دستور حضرت امام (ره) است که این ایام را به همه جهادگران عزیز تبریک عرض می‌کنم، در روایتی از ائمه اطهار علیهم‌السلام داریم که کشت کردن و زراعت کردن از ویژگی‌های انبیاء است و همه باید تلاش کنیم در بحث کشاورزی محتاج دیگران نباشیم بنابراین باید در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی برسیم.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: طرح زنجیره کشتارگاه مرغ در دشت لیشتر گچساران با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که سالانه 40 هزار تن تولید خواهد داشت و دارای سردخانه یک هزار تنی است که برای 150 نفر اشتغال‌زایی مستقیم به همراه خواهد داشت؛ بنابراین طرح مهمی است و همه باید تلاش کنیم تا این طرح هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام را به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. سه‌شنبه 30 خرداد سالروز ازدواج امام علی و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است که به‌روز ازدواج نام‌گذاری شده است. فردای قیامت باید پاسخگو باشیم چراکه باید مشکلات ازدواج جوانان را مرتفع کنیم باید سبک زندگی اسلامی را برای ازدواج آسان ترویج دهیم.

امام‌جمعه گچساران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که خانواده‌ها باید تا آنجا که ممکن است با حذف تشریفات زائد ازدواج آسان را زمینه تشکیل خانواده قرار دهند و برای فرزندانشان بحث ازدواج را حل کنند.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب یک ضرورت انکارناپذیر، امنیتی و دینی است که همه باید توجه لازم را داشته باشند. بی‌حجابی ناامنی اجتماعی را به وجود می‌آورد و استحکام خانواده را خدشه‌دار می‌کند، لذا شورای تأمین سریع تشکیل جلسه دهد و در بحث رعایت حجاب و عفاف در جاده سلامت تدبیر و برنامه ریزی صورت گیرد که اگر نشد اختیاراتی داریم، استفاده می‌کنیم و در آن‌وقت مسئولین باید پاسخ دهند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: اخیر بازگشت عربستان به آغوش اسلام را داشتیم و فهمید که ایران کشور قدرتمندی در جهان است و آنچه جهان را نجات می‌دهد همان اندیشه الهی است. پنجشنبه اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام (ره) در سال 60 است و سازمان تبلیغات کشور در نحوه کاری‌اش باید تجدیدنظر کند و این سبک آن موفقیت لازم را در پی نخواهد داشت و باید فکری اساسی و تصمیمی جدی گرفت تا به اهدافش برسد.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: گلایه‌ای دارم از مسئولین محترم کشوری و استانی چراکه امکانات و اعتبارات در اختیاردارند و نسبت به رفع برخی مشکلات کم‌توجه‌ی می‌کنند. ائمه جمعه در دولت قبل اگر تذکری می‌دادند حالا یا راست یا دروغ پیگیری و دنبال می‌کردند، بنابراین برخی مسئولین به تذکرات ائمه جمعه توجهی نمی‌کنند. شاید انتظار این باشد که امام‌جمعه نباید از آن‌ها انتقاد کند که اشتباه می‌کنند درحالی‌که امام‌جمعه حُر است و زیرمجموعه هیچ دولتی هم نیست امام‌جمعه تحت فرمان مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه گچساران گفت: در حقیقت امام‌جمعه کمک‌کار دولت است هر نوع مشکلی که باشد مردم به امام‌جمعه رجوع می‌کنند و پیگیری می‌کند درصورتی‌که نه پولی، نه تبصره‌ای و نه ماده‌قانونی در اختیار ندارد اما عزیزان شاید تصورشان این باشد که نباید همکاری کنند بنابراین امام‌جمعه از باب دلسوزی مشکلات را بیان می‌کند و انتظار این است که مسئولین هم توجه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار جوانان گچساران این است که بیکار نداشته باشیم در جلسه‌ای بیان کردم که بیکاری گچساران در کشور مقام اول را دارد هرچند که بر دریای نفت سکونت داریم اما فقر بسیار است.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: محضر رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم که به‌عنوان یک عالم پرهیزگار، خواهش اصلی ما این است که گچساران از این‌همه ظلم نابخشودنی نجات پیدا کند. انتظار داریم در سفر دوم ریاست جمهوری ایشان شخصاً و به احترام حیای مردم گچساران تشریف بیاورند و از روند رو به ظلمی که به مردم می‌شود جلوگیری کنند و شاهد اجرای عدالت باشیم.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: هر اداره و نهادی هم سختی‌هایی دارد بنابراین ما باید حمایت کنیم، آب مایه حیات است و هر جنبنده‌ای بدون آب می‌میرد لازم است دقت کنیم و در مصرف آب هم صرفه‌جویی کنیم. در شهرستان گچساران اطلاع دارم به دلیل نوسانات برق چند دستگاه یخچال سوخته‌اند و شرعاً و قانونا هم مدیون هستند و باید جبران کنند و هرکسی هم باید به وظیفه‌اش عمل کند و اداره برق به فریاد مردم برسد در محله رزمندگان، در 108 دستگاه و چند منطقه دیگر نوسانات برق‌داریم.

امام‌جمعه گچساران گفت: نکته دیگر اینکه مالیات به جیب خود مردم برمی‌گردد این مشکلات که مرتفع می‌شود به‌وسیله پرداخت مالیات است که باید به بحث مالیات نیز توجه شود. اینکه عرض می‌کنم که چرا مسئولین به تذکرات توجه نمی‌کنند و گاهی اوقات انسان هم مجبور می‌شود و کارد به استخوان می‌رسد و داد می‌زند. مسئولین بدانند که بنده داد شخصی برای خودم ندارم و برای مردم و دولت است.

 وی افزود: چندین بار بحث سیستم سرمایشی مصلای نماز جمعه گفته شد و از وزیر محترم نفت و مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب خواهش کردیم که تا الآن یک مورد هم جواب نداده‌اند. چطور فلان جا که ضروری نیست 1000 میلیارد هزینه می‌شود اما مردم گچساران که مدام درگیر آلایندگی نفت و گاز هستند توجهی نمی‌شود. ما نمی‌خواهیم با آبروی کسی بازی شود اما سؤال این است جرم این مردم گچساران چیست؟ چرا کسی به فریاد مردم گچساران نمی‌رسد؟ بنابراین به‌عنوان یک طلبه از زبان مرم گچساران هشدار می‌دهم که وزیر محترم نفت دستور فوری دهند که مشکل مصلای نماز جمعه دیار بام نفت ایران را هرچه زودتر مرتفع کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها