نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. اسفند 1395 - 11:11
تیم نفت و گاز گچساران در گروه اول این رقابت ها که به عقیده بسیاری از کارشناسان سخت ترین گروه لیگ دسته دو فوتبال فصل جاری بود ،توانست دو هفته مانده به پایان رقابت ها صعود خود به مرحله نهایی را مسجل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،تیم فوتبال نفت و گاز گچساران دور اول رقابت های لیگ دسته دوم کشور را با قرارگرفتن در رده سوم و صعود به مرحله نهایی به اتمام رساند.

تیم نفت و گاز گچساران در این رقابت ها در نحوه امتیازگیری دو نیم فصل متفاوت را پشت سر گذاشت ، در نیم فصل اول که از همان شروع رقابت ها  بدلیل حضور در جام حذفی درگیر این جام شد وضمن شروع طوفانی و کسب پیروزی های پرگل و چهره یک تیم مدعی صعود به خود گرفتن در رقابتهای حذفی هم شروع درخشانی داشت.

در اولین بازی خود در این جام توانست حریف لیگ برتری خود که قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر ایران را یدک می کشید در خانه حریف و با ارایه یک بازی برتر از پیش رو بردارد تا آغازگر راهی طولانی برای تکمیل شگفتی سازی خود در رقابتهای جام حذفی شود.

بازیهای طلایی پوشان نفت وگاز گچساران بدلیل حضور مستمر در دو رقابت مهم در نیم فصل اول با فشردگی زیادی پیگیری شد و بازیکنان این تیم بدلیل خواست کادرفنی خود بایستی با تمرکز بالا در دو جام حضور پیدا می کردند تا شایستگی های تیم فوتبال نفت و گاز گچساران را بیش از گذشته به فوتبال کشور نشان دهند.

داریوش یزدی قبل از شروع رقابت های جام حذفی دراظهاراتش تاکید کرده بود که در این فصل تیم تحت هدایت وی در هر دو رقابت حدفی و لیگ دو با تمام قوا پیش خواهد رفت و هدف او نشان دادن توانایی های تیم فوتبال نفت وگاز گچساران به فوتبال کشور خواهد بود و در مسیر جام حذفی در مقابل تیم های بزرگ و نامدار لیگ برتری هیچ گاه از پیش باخته نیستند و با تمام توان در هر دو جام پیش خواهند رفت.

در همین مسیر در نیم فصل اول نفتی ها شگفتی خود در جام حذفی را تکمیل کردند و با شکست تیم فولاد خوزستان در اهواز ضمن راهیابی به جمع 8 تیم برتر توانستند نخستین تیم از لیگ دو باشند که بعد از دو دهه به مرحله یک چهارم نهایی جام حدفی راه یابند و حریف تیم تراکتورسازی تبریز شوند.

در همین شرایط بازی های لیگ دو بدلیل شناخت بیشتر تیم ها از یکدیگر حساس تر دنبال می شد و تیم نفت و گاز گچساران در رده بخاطر بازی های عقب افتاده این تیم در رده پنج قرار داشت و ضمن نزدیک تر شدن به نیم فصل اول تلاش خود را بیشتر کرده بود که از قافله مدعیان عقب نماند.

بطور حتم روز 30 آذر سال 95 بدلیل حضور تیم بزرگ تراکتورسازی در گچساران تا مدت ها در خاطر هواداران این تیم و مردم گچساران باقی خواهد ماند و داریوش یزدی به هدف خود که حضور یک تیم بزرگ برای اولین مرتبه در گچساران بود رسید و شاگردانش در آن بازی سراسر شور و هیجان برای گچسارانی ها علیرغم شکست ، نمایش خوبی از خود در اذهان بجای گذاشتند و بعد از شگفتی سازی در رقابتهای حذفی چشم و ذهن خود را به هدف دیگر خود یعنی صعود به دور دوم لیگ دسته دو برای رسیدن به لیگ یک دوختند تا نیم فصل اول لیگ با خاطره سازی به پایان رسد.

در نیم فصل اول تیم نفت و گاز گچساران که تنها تیم این گروه بود که درگیر رقابت های سخت و طاقت فرسای حذفی بود در چند هفته باوجود مصدومیت ها و حضور در دو فضای متفاوت و تمرکز در دو جام در پایان با کسب 5 پیروزی ، 5 تساوی و 2 شکست از 12 بازی در رده پنجم گروه اول قرار گرفت.

نیم فصل دوم برای نفتی ها با تساوی مقابل کیمیا فرآیند شروع شد و در بازی بعدی بدلیل عدم حضور تیم شهرباران به سه امتیاز آن بازی رسیدند و بعد از یک هفته استراحت بدلیل 13 تیمی بودن این گروه فولادی های اهواز را در خانه حریف شکست دادند تا در مقابل این تیم دبل کرده باشند.

نفتی ها با شروع خوب در نیم فصل دوم به رده سوم جدول رسیدند تا شرایط این تیم در جدول بهتر شود اما با تساوی در مقابل قشقایی در خانه و شکست بیرون از خانه مقابل تیم اروند خرمشهر بدلیل فشردگی تیم های مدعی در بالای جدول این گروه و حضور دوباره در رده پنجم تاحدود زیادی رقابت در این گروه برای نفتی ها سخت تر از قبل شد و این تیم به برای اوج گرفتن در جدول به یک پیروزی نیاز داشت تا کار صعود خود از این گروه شخت را راحت تر کند.

نفت و گازگچساران با تراکتورسازی تبریز

در هفته بیستم و در اولین بازی این تیم در زمین چمن مصنوعی شهید بشارت توانستند خوش بدرخشند و تیم سخت کوش و هم امتیاز سپهرنقش اصفهان را شکست دهند تا با این پیروزی روحیه بخش موتور نفتی های گچساران روشن شود و این تیم بدون توجه به نتایج رقبا توانست در چهار بازی بعدی خود هم به پیروزی دست یابد و با کسب 15 امتیاز از پنج بازی پیاپی به صدرجدول گروه یک تکیه بزند بطوریکه در این پنج بازی به ترتیب تیم های سپهر نقش ، زاگرس ، شهباز نوزان ، شهرداری اراک و بعثت را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشتند.

شاگردان یزدی ضمن اینکه نشان دادند که اگر زمین بازی شرابط مساعدی داشته باشد می توانند هر تیمی را با شکست مواجه کنند و این تیم در فاصله دو هفته مانده به پایان دور اول صعود خود به مرحله نهایی را مسجل کرد.

در دو بازی باقی مانده زرد پوشان نفت وگاز گچساران با یک تساوی و یک باخت مقابل برق نوین و نفت امیدیه در نهایت در رده سوم این گروه قرار گرفتند تا از مرحله اول با شایستگی به دور دوم صعود کنند.

شاگردان داریوش یزدی در نیم فصل دوم با کسب نتایج درخشان توانستند در امتیازگیری تیم برتر این نیم فصل شوند و با کسب 24 امتیاز بالاتر از برق نوین 21 امتیازی ، اروند 21 امتیازی و نفت امیدیه با 20 امتیاز عملکرد مطلوبی از خود به جای نهادند.

نفتی ها در این نیم فصل با کسب 7 پیروزی ، 3 تساوی و 2 شکست از 12 بازی و در مجموع دو نیم فصل با 12 پیروزی ، 8 تساوی و 4 شکست و با 44 امتیاز در رده سوم جدول گروه یک به کار خود در دور اول پایان دادند.

با پایان دور اول ، تیم نفت و گاز گچساران توانست سه رکورد خوب را از خود به جای بگذارد. نفتی ها تنها تیمی در این گروه بودند که در بازیهای خانگی شکستی را متحمل نشدند و همچنین با زدن 41 گل ضمن کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ دسته دو ، با اقتدار کامل توانستند تا بدینجای فصل در تمامی لیگ های فوتبال کشور عنوان بهترین خط حمله با 41 گل زده را اذعان خود کنند و همچنین با تفاضل گل مثبت 25 در کنار تیم لیگ برتری پرسپولیس تهران با اقتدار در جمع برترین های فوتبال ایران قرار گرفته اند.

بدین ترتیب مجموعه تلاش تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در پایان دور اول با هدف صعود به دور دوم و همچنین تلاش برای رسیدن به لیگ دسته اول مثبت و مطلوب بود و این تیم با پشت سرگذاشتن موفقیت آمیز مرحله اول بایستی در مرحله نهایی در گروه دوم و در تقابل با تیم های هف سمنان ، شهرداری همدان ، شاهین شهرداری بوشهر ، اروند خرمشهر و شهرداری تبریز که در ده بازی و بصورت رفت و برگشت خواهد بود تمام تلاش و توان خود را برای صعود به لیگ دسته اول که آرزوی قلبی تمامی دوستداران این تیم است به کار ببند.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها