نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. اسفند 1393 - 16:47
رئيس مهندسي ساختمان شرکت نفت و گاز گچساران خبرداد؛
احداث گودال هاي تبخير با پوشش ژئوممبران و ژئوتكستال در گچساران
شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای رعایت الزامات زیست محیطی در پروژه‌های نفتی ،جلوگيری از آلودگی زيست محيطی و نفوذ مايعات نفتی به لايه‌هاي زيرين سطح زمين ، اقدام به احداث گودال هاي تبخير با پوشش ژئوممبران و ژئوتكستال نمود.

به گزارش آفتاب جنوب،شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران در راستاي رعایت الزامات زیست محیطی در پروژه‌های نفتی و استفاده از دستورالعمل‌های زیست محیطی در پروژه‌ها وجلوگيري از آلودگي زيست محيطي و نفوذ مايعات نفتي به لايه‌هاي زيرين سطح زمين ،  اقدام به احداث گودال هاي تبخير با پوشش ژئوممبران و ژئوتكستال نمود.

 

بيژن محموديان رييس مهندسي ساختمان شرکت نفت و گاز گچساران در این خصوص گفت:طي سالهاي اخير به دليل توجه ويژه وزارت نفت در حوزه صیانت از محیط زیست اقدامات مناسبی در صنعت نفت صورت گرفته است .

 

وی افزود:با توجه به اينكه در واحدهاي نمك‌زدايي در شرايطي تزريق پساب به طرف چاه تزريق، ميسر نباشد پساب خروجي واحد ، به طرف گودال تبخير هدايت مي‌شود .

 

محمودیان اظهارکرد: حوضچه‌هاي دريافت كننده پساب خروجي واحدهاي نمكزدايي پازنان 2 و بي بي حكيمه 2 ، گودالهاي خاكي و فاقد عايق بوده كه جهت رفع اين مشكل احداث حوضچه جديد و عايق‌كاري كف و ديواره گودالها اجرا گرديد .

 

رييس مهندسي ساختمان شرکت نفت و گاز گچساران افزود: براي اين امر،  از مواد ژئوممبرين استفاده شد و در اين خصوص خاكبرداري از كف گودالها و ترميم و متراكم كردن كف و احداث ديوار سنگي اطراف گودالها و نيز ريختن مخلوط سيمان ، ماسه و شن با ضخامت مناسب و ماسه بادي روي كف گودالها انجام گرفت .

 

این مسئول ابراز کرد:اين پروژه در سطحي بالغ بر 10 هزار متر مربع و با اعتباري بيش از 10 ميليارد ريال بوده است .

 

وي گفت:عايق‌كاري كف ، ديواره و احداث كانال هدايت آبهاي سطحي و اطراف گودالها نيز انجام شده است .

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها