نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. خرداد 1399 - 23:25
این آتش سوزی که از ظهر امروز در ارتفاعات پشت دانشگاه آزاد(کوه گوهر)آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش نیروهای مردمی ،منابع طبیعی و بسیج هنوز مهار نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این آتش سوزی که از ظهر امروز آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی بیش از چندین هکتار از مراتع و جنگل های ارتفاعات "کوه گوهر" همچنان در حال سوختن است.

هم اینک نیروهای منابع طبیعی،مردمی و نیزنیروهای بسیج در این منطقه در حال مهار آتش هستند،هرچند به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن، مهار آتش به دشواری صورت می گیرد.

به گفته کارشناسان،بخشی از مراتع و جنگل های این سرزمین از منابع طبیعی با ارزش کشورمان به شمار می روند که همه ساله بنابر دخالت عواملی همچون جرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند. 

 امسال نیز شاهد شروع آتش سوزی هایی به دلایل مختلف در سطح  مراتع و علفزارهای مناطق وسیعی از این شهرستان بوده ایم که به گفته مسئولان سهم عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی ها هم کم از دیگر عوامل نخواهد بود.

این درحالی است که 90درصد از اراضی این شهرستان را عرصه های ملی تشکیل می دهند که از این میزان نیز 70درصد مراتع و جنگل ها هستند،هرچند متاسفانه در فصول گرم سال گذشته حدود 350هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان نیز طعمه حریق شد.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها