نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. خرداد 1399 - 18:23
در جریان عملیات مهار آتش سوزی کوه دیل گچساران یکی از جوانان حاضر در این عملیات دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل می شود که حرف های جالبی خطاب به مردم و نیز مسئولان استان داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آتش سوزی در کوه دیل گچساران با وجود سختی ها و مشکلات زیاد بالاخره مهار شد و افراد و سازمان های مختلفی در میدان حضور داشتند.

یکی از افرادی که در عملیات مهار آتش سوزی حضور داشت جوان اهل شهرستان گچساران است که در حین انجام عملیات مهار آتش دچار سوختگی می شود و به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل می شود.

خبرنگار صبح زاگرس با حضور در بیمارستان گفتگوی کوتاهی با این جوان امدادگر انجام داده است که در ادامه می خوانید:

این جوان در ابتدا گفت: البرز زارعی هستم، از سال 95 تاکنون در تمام برنامه ها برای خاموشی آتش سوزی در جنگل ها  از طریق انجمن سبز گامان و به دلیل علاقه ای که به طبیعت دارم شرکت می کنم.

زارعی با بیان اینکه  برای  خاموش کردن آتش سوزی در جنگل ها هیچ اجباری توسط ارگانی صورت نمی گیرد گفت:  به دلیل علاقه به طبیعت و اینکه دوست ندارم طبیعت استان به خاطر سهل انگاری ها از بین برود در خاموش کردن آتش سوزی ها حضور پیدا می کنم.

وی با اشاره به  فعالیت  های خود در مبارزه با آتش سوزی جنگل ها بیان داشت: حدود 8 سال است با انجمن سبزگامان گچساران ، سعی در احیای طبیعت با فعالیت هایی مانند درختکاری، پاکسازی طبیعت و همچنین اقدامات فرهنگی نظیر آموزش در سطح مدارس داریم.

زارعی با  تشریح  حادثه ای که برای خود در حین مهار آتش سوزی در جنگل های دیل گچساران اتفاق افتاد، گفت: درمکانی که نیاز به اطفای حریق بود و  همچنین تعداد افراد زیادی وجود داشت  تصور نمی شد آتش گسترده شود، در ادامه در نزدیکی یک پرتگاه چند نفر نیروی کوهنورد داوطلب شدند  تا از آتش سوزی به سمت بالاتر جلوگیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تعدادی از  نیروها  در بخش پایین تر قرار داشتند و در حال خاموش کردن آتش بودند، در این هنگام به صورت ناگهانی آتش به سمت مکانی  که بنده حضور داشتم شعله ور شد و چون در داخل یک دیواره قرار داشتم و راه فرار وجود نداشت در آن مکان گیرافتادم و آتش از همه طرف به سمت ما سرایت کرد که فاجعه آتش سوزی فعلی برای بنده و دیگر افراد رخ داد.

زارعی در خصوص بازدید مسئولان استانی در شرایط بیماری خود عنوان کرد: در روز های گذشته مسوولان مختلفی برای مخارج بیمارستان و بیمه قول همکاری دادند، از طرفی بیمه تمام افرادی که به جبهه آتش برای مبارزه وارد می شوند از طرف فرمانداری تقبل می شود و باید دید در ادامه چه وضعیتی دنبال خواهد شد.

وی گفت: معمولا با هزینه های شخصی خود در آتش سوزی ها شرکت می کنیم و آب و خوراک هم توسط خود ما تهیه می شود.

زارعی در خصوص آتش سوزی در جنگل ها بیان داشت: آتش سوزی معضلی است که  در مدت 6 الی 7 سال  جنگل های زاگرس را در بر گرفته است و هزاران هکتار از اراضی زاگرس را از بین می برد، این آتش سوزی ها  به خاطر سهل انگاری عده ای خاص، سود آوری، دعوا برای تصاحب مراتع و برخی ندانم کاری ها دچار نابودی و تخریب می شود.

وی ضمن توصیه به مردم برای حفاظت از جنگل ها بیان کرد: همه مردم به فکر حفاظت از منابع طبیعی نیستند، و برای این موضوع  کمتر کسی اقدام می کند، تعداد خاصی  برای آتش سوزی ها پیش قدم می شوند، این افراد محدود همه ی مشکلات را به جان می خرند، در همین مورد  سال گذشته یکی از دوستان در حین خاموشی آتش دچار شکستگی در پای خود شد، زیرا تمایل داشت برای نجات طبیعت قدمی بردارد.

وی در پایان گفت: اگر  مردم می خواهند چنین اتفاقاتی رخ ندهد از روشن کردن آتش در فصل گرما  و در جنگل ها خودداری کنند، زیرا خطر  آتش سوزی در این فصل  وجود دارد و اگر طبیعت از بین رفت قابل برگشت نخواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها