نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1399 - 14:15
خلبان هوانیروز سپاه پاسداران به تشریح جزئیات حضور دو فروند بالگرد اطفای حریق در منطقه کوهستانی و صعب العبور شهرستان گچساران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،خلبان هوانیروز سپاه پاسداران به جزئیات حضور دو فروند بالگرد اطفای حریق در منطقه کوهستانی و صعب العبور شهرستان گچساران پرداخت.

سرهنگ دوم پاسدار خلبان علی حسین سوری تصریح کرد: بنده از نیروهای هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستم که بر اساس ابلاغیه از سوی هوانیروز سپاه به پایگاه سیدالشهدا علیه السلام شیراز و گروه بالگردی فتح  به این منطقه اعزام شدم.

خلبان سوری افزود: از دیروز در منطقه گچساران حضور داریم، برای خاموش کردن آتش سوزی در ارتفاعات مشکلاتی هست، جنگل های محل آتش سوزی در مناطق صعب العبور و کوهستانی هستند، انتقال نفرات به صورت زمینی خیلی مشکل است.

وی گفت:بر اساس منویات مقام عظمای ولایت و تلاش ها و خدماتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می دهد ما هم به عنوان هوانیروز لبیک گفتیم تا عملیات اطفاء حریق را در این شرایط سخت و هوای گرم انجام دهیم.

 خلبان سوری خاطرنشان کرد:هرچند هوا گرم و شرایط سخت است اما برای خدمت به مردم منطقه و خاموشی آتش سوزی جلوگیری می کنیم و مانند دیگر ارگانها به مردم خدمات دهیم.

وی با تشریح جزئیات ماموریت خود گفت: بالگردها هر بار  حدود2500 لیتر از سدهای منطقه آب گیری می کنند و با حضور در دل ارتفاعات صعب العوبر بر روی آتش خالی می کنند ، این کار  آسان نیست و میسر نخواهد بود فقط با دعای خیر مردم و عنایات خداوند متعال.

این خلبان اعزامی به منطقه تصریح کرد:با توجه به این که هوا گرم است صبح زود با  طول آفتاب شروع به پرواز می کنیم  و هر بار سوخت گیری ۶  مرتبه مخازن آب را در منطقه محل وقوع آتش سوزی خالی می کنیم.

خلبان سوری افزود:الان دوباره برای سوختگی برگشتیم ، امروز یک بار سوختگیری و ۶ منبع آب  خالی کردیم.

وی گفت:الان از هوافضا یک فروند، از هوا فضا هم یک فروند هلیکوپتر در حال فعالیت هستند، از گروه بالگردی فتح هم یک فروند هلیکوپتر در حال اعزام به منطقه است.

 خلبان سوری خاطرنشان کرد:در صورتی که نیاز باشد می توانیم از بسیجیان منطقه در ارتفاعات هم پیاده کنیم قطعاً که نیاز هست، با دو فروند هلیگوپتر پشت سرهم حرکت می کنیم تا آتش را خاموش کنیم البته بسیجیان هم با حضور در ارتفاعات می توانند در سرعت بخشی به فرآیند آتش سوزی به ما کمک کنند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها