نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مرداد 1396 - 1:15
طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به گچساران با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز و با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه این استان، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ادارات و نهادهای گچساران فاز دوم آبرسانی به شهر گچساران در محل انتهای مسکن مهر این شهر افتتاح شد.

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی در آیین  اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در این شهرستان در دست اقدام بود خط انتقال آب شرب از سد کوثر به شهر دوگنبدان بوده است.

وی با اشاره به طرح مطالعاتی این پروژه در سال 1390 گفت: در چند سال گذشته اعتباراتی برای اجرایی شدن این طرح تخصیص داده شدکه فاز اول انتقال آب از سدکوثر به شهر دوگنبدان توسط آب منطقه‌ای استان صورت گرفته که در هر ثانیه 120 لیتر آب وارد مدار می‌شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم خط انتقال آب از سدکوثر به شهر گچساران بیان کرد: با برنامه‌ریزی شهرستان گچساران نیازمند آن بود که در هر ثانیه 400 لیتر آب  شرب این شهر را تامین کند ودر حال حاضر  تامین آب شرب دوگنبدان از سد کوثر انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی به چاه‌های حفر شده در امامزاده جعفر برای تامین آب شرب این شهر نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: با افتتاح این پروژه  شهرستان گچساران تا چشم اندازه 20 سال آینده دیگر با کمبود آب مواجه نخواهد شد ودر چند ماه گذشته آب آشامیدنی روستاهای لیشتر باید وصل می شد که این کار در این مدت صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افت آب‌های زیر زمینی در دشت امامزاده جعفر گچساران گفت:  تعداد 12 حلقه چاه تامین کننده آب شرب دوگنبدان باید از مدار خارج شوندومسئولان در دو سال آینده باید طرح  حذف این  چاه‌های زیر زمینی  را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به پروژه‌هایی که در سطح شهرستان انجام می‌گیرد گفت: کارهای عمومی که در سطح شهرستان انجام می‌شود این گروه و آن گروه را نمی‌شناسد و پروژه‌هایی که دراین شهرستان ها انجام می‌گیرد به برکت نظام جمهوری اسلامی است و ما مسئولان باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد این پروژه‌ها تعطیل نشود.

 

دیدگاه‌ها

س الهاست معضل بی ابی گریبان استان پر بارش را گرفته همه میدانیم مشکل ضعف مدیریت است چرا یزد با بارش میانگین65میلیمترعلاوه بر اینکه کم اب نیست فشار ابش از یاسوج مرکز چشمه ساران با با رش سالیانه 650و بیشتر ایا جز ضعف مدیریت چه مشکلی وجود دارد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها