نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1399 - 12:19
اكثريت سیاستمداران و حاکمان سیاسی دنيا به غير از چند كشور مرتج عربی و رژیم غاصب صهیونیستی كه آنهم سياست نابودی اقتصاد ايران و براندازی انقلاب اسلامی را در خیال واهی و رويای آشفته خود در ادامه رياست جمهوری "ترامپ" مي بينند، از رفتن ترامپ خوشحال هستند!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سيد سعادت الله حسينی پور،فعال سیاسی گچساران در مطلبی درباره انتخابات آمریکا نوشت:باید توجه داشت که ادامه كار ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريكا، ادامه زندگي روي كره زمين را به مخاطره خواهد انداخت و اقتصادهاي دنيا را كه نظم آن به سختي حاصل شده است را نیژ واژگون خواهد کرد.

در نظم نوين جهاني ،سلسله معاهدات و قوانيني به شكل دوطرفه،اقليم جغرافيايي و منطقه اي و اجماع جهاني شكل گرفته و هركشوري بر اساس آن قوانين امور داخلي خود را برنامه ريزي کرده که در اين معاهدات و قوانين كشورهاي مذكور تعهداتي را قبول و امتيازاتي را داده و امتيازاتي را نیز گرفته اند.

با روي كار آمدن ترامپ و سياست هاي جهاني اش،خروج از بعضي از اين معاهدات و قوانين جهاني باعث شده كه امنيت و اقتصاد و محيط زيست آنها و به نوعی كل كشورهاي دنيا را به مخاطره اندازد شايد بتوان براي ذكر نمونه عدم تبعيت آمريكا و ناديده گرفتن قوانين سازمان تجارت جهاني«WTO» كه بعضي كارشناسان خروج آمريكاي ترامپي را از آن در اين چهارسال پيش بيني مي كنند و در همين مدت مقابل چين و اتحاديه اروپا و بعضي از ديگر كشورها حاضر به پيروي از قوانين آن در بخش هايي نشد.

معاهده آسمان هاي باز و نیز پيمان منع موشک هاي هسته اي كه مجددا  منجر به رقابت هسته اي بين دو كشور آمريكا و روسيه مي شود و به تبع آن جهان را وارد رقابت تسليحاتي خواهد کرد كه يكي دو دهه است به نسبت سال هاي جنگ سرد بين آمريكا و شوروي كم رنگ تر شده بود در حالی که این فعل ممكن است زندگي بشر در اقصی نقاط جهان را با خطر مواجه كند.

بنابراین خروج از سازمان بهداشت جهاني ،خروج از شوراي حقوق بشر،خروج از پيمان تجاري اقيانوس ارامTPP،خروج آمريكا از پيمان اقليمي پاريس«كاهش قابل ملاحظه گازهاي گلخانه اي»،خروج از پيمان قرارداد آزاد تجاري امريكاي شمالي«نفتا»،خروج پيمان مهاجرتي سازمان ملل،خروج از برجام كه يک موضوع جهانی بود كه بيش از يک دهه زمان صرف انجام آن شده بود،را به شكل مصداق آورد.

بدون شک انتخاب مجدد ترامپ شايد در كوتاه مدت به نفع آمريكايي ها باشد كه این هم جاي اما و اگر بسیاری را خواهد داشت ،اما حضور ترامپ در بلند مدت نیز خود آمريكا و همين طور بسیاری از كشورهاي جهان را به مخاطره خواهد انداخت.

بنابراین شايد به همين دليل است كه اكثريت دولتمردان،سیاستمداران و نیز حاکمان سیاسی دنيا به غير از چند كشور مرتج عربی و رژیم غاصب صهیونیستی كه آنهم سياست نابودی اقتصاد ايران و براندازی انقلاب اسلامی را در خیال واهی و رويای آشفته خود در ادامه رياست جمهوری "ترامپ" مي بينند، از رفتن ترامپ خوشحال هستند!.

این نکته را هم باید مد نظر داشت که سیاست های قلدرمابانه دولتمردان آمریکایی در قبال ملت بزرگ ایران و آرمان های انقلاب اسلامی با تغییر رئیس جمهور در آن کشور هم تغییری نخواهد کرد، چه بسا که در این سیاست ها از زمان "کارتر" تا "ترامپ" هیچ تفاوتی وجود نداشته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها