نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. خرداد 1399 - 10:35
یدالله مرادی:امروز مذاکره با آمریکا به نوعی دهن کجی به آرمان های این اسوه مبارزه(شهید سلیمانی) با استکبار است و لذا مذاکره با هیچ منطقی سازگار نیست و امیدواریم مقامات ایرانی در این قضیه تجدید نظر کنند و بازهم دچار فراموشی و خطا نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی،تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص باب جدید مذاکره با آمریکا گفت:با توجه به وضعیت موجود و اینکه آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد ، بحث از برقراری رابطه یا مذاکره بین ایران و آمریکا به چند دلیل می تواند موضوعی انحرافی باشد.

مشی سیاسی ترامپ!

وی افزود: اول اینکه ترامپ در سه سال اخیر تلاش کرد تا ایران ،کره شمالی ،کوبا و کشورهایی از اعراب را به پای میز مذاکره بکشاند تا از این طریق این ادعا را نیز داشته باشد که با مشی سیاسی بسیار بی ادبانه و قلدرمابانه اش و به تعبیر خودش توانسته این کشورها را آرام کند،هرچند لحن توهین آمیزی دیگری دارد مبنی براینکه رام کند و بتواند سیاست های اقتصادی اش را در این قالب در آمریکا پیش ببرد و رضایت عمومی را نیز حاصل کند.

مرادی در ادامه اظهارکرد:ترامپ در بحث برقراری مذاکره و صحبت با کوبا با شکست جدی مواجه شد، در بحث کشاندن رهبر کره شمالی برای انعقاد یک قرارداد و به اصطلاح مهار ساخت موشک و انرژری هسته ای در آن کشور هم به نوعی موفق نشد و عملا با شکست مواجه شد.

شکست سیاست خارجه آمریکا

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد:اما در بحث ایران نیز در طول چهار سال گذشته کل سیاست خارجه آمریکا با شکست مواجه بوده و ترامپ هم موفقیتی به دست نیاورد؛ این بود که آن حرکت ابتدایی و ناشایست را در بحث برجام انجام داد و یک معاهده بین المللی را نقص کرد و از آن بیرون آمد.

 وی افزود:اما ترامپ مجددا وقتی متوجه شد که بیرون رفتن از برجام باعث سقوط کامل ساختار برجام نشده است و عملا نیز از شهریور ماه دوره تعهد ایران در برجام برمبنای تحریم تسلیحاتی به پایان می رسد و این هم دارای یک مجوز بین المللی است، لذا تلاش کرد از دو روش باز هم به ایران نزدیک شود.

اعمال تحریم های سخت علیه ایران

مرادی گفت:یکی اینکه بحث اعمال تحریم های سخت با این نیت بود که فشار برایران زیادتر بشود و نهایتا ایران را تسلیم کند و به خیال خام خودش به پای میز مذاکره بکشاند.

ذوق زدگی در مذاکرات!

وی افزود:نکته دوم بحث مذاکره در سطح به اصطلاح خرد و ارسال پیامک هایی از این طریق است و به عنوان مثال حرکتی که اخیرا هم رسما تاییدشده که آقای "ظریف" با یک مقام دسته چندم وزارت خارجه آمریکا مذاکراتی داشته و تصمیماتی گرفته شدکه تبادل زندانی ها صورت بگیرد و این را برای خودشان یک ذوق زدگی می دانند.

پیش افتادن جوبایدن از ترامپ

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد:اما آمریکا در این سال آخر با توجه به اینکه در آستانه انتخابات است و طبق آخرین نظریات رسمی محافل آمریکایی، در دوماه اخیر با توجه به بحران های متعدد کرونا و ناتوانی دولت ترامپ  در این خصوص و مشکلاتی که از این طریق نیزحاصل شد و از طرفی آن هماهنگی که بین حزب دموکرات صورت گرفت و آخرین نظر این است که "جو بایدن "رقیب ترامپ با هفت درصد جلو افتاده است.

ریزش دیواره ترامپیسم در آمریکا

مرادی در ادامه اظهارکرد:در چنین شرایطی دیواره ترامپیسم در آمریکا در حال فروریختن است و از طرفی آن وعده تاریخی و پیش بینی مقام معظم رهبری درباره پایان امپراطوری و نیز سلطه تک قدرتی آمریکا هم شروع شده که در محافل جهانی هم مطرح است.

نیاز آمریکا به چراغ سبز ایران

وی افزود:لذا در چنین وضعیتی آمریکا دچار یک بحران شده است که برای خروج از این بحران و دست یافتن به نتیجه مطلوب در بحث انتخابات ریاست جمهوری و بیش از همه برای رسوایی بزرگی که اخیرا رخ داد و کل آمریکا را نا آرام کرد و به بسیاری از پایتخت های کشورهای اروپایی هم کشیده شده و مشکلاتی که در نتیجه تصمیمات نادرست در  مهار کرونا بوجود آمد؛پس  در چنین فضایی آنها نیاز به یک اشاره و یا یک چراغ سبز از طرف ایران هستند.

مذاکره با هیچ منطقی سازگار نیست

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد:بنابراین در چنین بستری واقعا نزدیکی و مذاکره با آمریکا با هیچ منطق و با هیچ استدلال دیپلماسی برای  کشوری مستقل و دارای اقتدار مرکزی و قدرت جهانی ، سازگار نیست و فاقد هرگونه توجیه منطقی است به خصوص  بعد از حمل سوخت توسط پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا و نمایش یک قدرت دریایی و در واقع ظهور یک قدرت جدید در مقابل آمریکا.

حسینه شدن کاخ سفید

وی افزود:در چنین مقطعی که آمریکا نیاز به یک تنفس و نیاز به یک مانور تبلیغاتی برای خروج از وضعیت جدیدش دارد و با آن مواجه است در حالی که آثاری از حسینه شدن کاخ سفید را مشاهدم می کنیم و در حالی که در دستان مردم معترض تصاویری از "سردار شهید سلیمانی" دیده می شود .

باب مذاکره و دهن کجی به آرمان های شهید سلیمانی

مرادی در ادامه گفت:"لوئیز فراخان" رهبر سیاهان می گوید الگوی ما در مبارزه با سلطه آمریکایی ها "شهید سلیمانی" است، درحالی که امروز مذاکره با آمریکا به نوعی یک دهن کجی به آرمان های این اسوه مباره با استکبار است و لذا مذاکره با هیچ منطقی سازگار نیست و امیدواریم مقامات ایرانی در این قضیه تجدید نظر کنند و بازهم دچار فراموشی و خطا نشوند ، در حالتی که در اوج اقتدار هستیم و آمریکا در حضیض ذلت ، ناتوانی و بند به تنفس مصنوعی است بنابراین این تنفس مصنوعی را ما نباید به آمریکایی ها بدهیم.

الگویی برای دنیای مقاومت

وی افزود:همانگونه که کره شمالی،کوبا ونزئولا این تنفس را ندادند،حال اینکه امارات و برخی کشورهای عربی منطقه بارهای مختلف دست به سازش می زنند و یا عربستان مانده در منجلاب یمن به سوی آنها می رود و هر نوع ذلت و حقارتی را می پذیرد؛پس یادمان باشد ما رهبر جهان مقاومت در برابر نظام سلطه هستیم و نباید خدای ناکرده بی تدبیری شود و مایه یاس و ناامیدی در عرصه جهانی برای همه آزادی خواهان و نیروهای مقاومت بشویم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها