نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. دى 1398 - 22:49
سوال اینجاست که معمار اقتصاد اینگونه بودجه را چشم بسته با لبخند تصویب می کند و اینگونه آمار می گیرد و آمار تحویل می دهد!یا پای منبر نشینان خود را ساده فرض می کند که هرآنچه گوید بدون اندکی تأمل و تفکر تایید می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید محمد قاضی نیا _بودجه سال ۹۹ کل کشور، یک هزار 988میلیارد تومان بوده که از این میزان سهم یک هزار 483میلیارد تومان آن مربوط به شرکت‌های دولتی است و مابقی یعنی ۴۸۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بودجه عمومی کشور است.

 منظور از بودجه عمومی درآمد‌های حاصل از عملکرد وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی است وسهم نفت در بودجه پیش بینی شده ۱۴.۵ درصد است.

منابع بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ بیش از ۵۶۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۴۸۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی و ۷۹ هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی است.

در اظهاراتی که آقای غلامرضا تاجگردون درمورد بودجه کشور در یک کلیپ در جمع هواداران خود اعلام کردند و مخالفین خود را احمق نامیدند کل بودجه کشور را۲۰ میلیارد دلار دانستند که لازم است درمورد مبالغ بودجه سال جاری توضیحاتی خدمت ایشان و سایر عزیزان بیان شود.

۱. اگر یک هزار 988میلیارد تومان را با دلار ۱۳هزارتومانی تبدیل به دلار کنیم رقمی در حدود ۱۶۵ میلیارد دلار می شود.

۲. اگر بودجه عمومی دولت را که در حدود ۵۶۳ هزار میلیارد است را با دلار ۱۳ هزارتومان تبدیل به دلار نماییم رقمی در حدود ۴۳ میلیارد دلار می شود.

۳. اگر سهم شرکت های دولتی را که یک هزار 483میلیارد تومان است با دلار ۱۳ هزار تومان تبدیل کنیم رقمی در حدود ۱۱۴ میلیارد دلار می شود.

۴. اگر منابع اختصاصی را که ۷۹هزارمیلیارد تومان در نظر گرفته شده با دلار ۱۳ هزارتومان تبدیل کنیم رقمی در حدود ۶ میلیارد دلار می شود.

۵. اگر فقط مابقی سهم بودجه عمومی دولتی که ۴۸۴ هزار میلیارد تومان را در نظر بگیریم و به دلار با قیمت ۱۳ هزارتومان تبدیل کنیم رقمی در حدود ۳۸ میلیارد دلار خواهد شد.

حال سوال اینجاست که معمار اقتصاد اینگونه بودجه را چشم بسته با لبخند تصویب می کند و اینگونه آمار می گیرد و آمار تحویل می دهد!،یا هم پای منبر نشینان خود را ساده فرض می کند که هرآنچه گوید بدون اندکی تأمل و تفکر تایید می کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها