نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1400 - 10:55
تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص اظهارات تاجگردون مبنی بر این که بالاتر از رئیسی هم نمی تواند مشکلات را حل کند گفت:آنها اینقدر خرابکاری و تخلفات مرتکب شده اند که زیربنای اقتصادی ایران را به هم ریختند که با این حرف ها اعتراف به ناتوانی و ناکارآمدی خوشان می کنند.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی، تحلیگر مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ویژگی ها و کارآمدی دولت آیت الله رئیسی گفت:حقیقتا "آیت الله رئیسی" به تعبیر مقام معظم رهبری یک فاضل کاردان، عالم و با تجربه به امورات کشور است، بنابراین حضور وی در راس قوه مجریه را به فال نیک می گیریم چرا که آیت الله رئیسی چند ویژگی بارز دارند که می تواند برای کارآمدی و سربلندی کشورمان نیز نوید بخش باشد.

 

وی افزود:اولین ویژگی اینکه وی از بدو انقلاب تاکنون در دستگاه قضایی کشورمان با معضلات، مشکلات، نارسایی ها و ناهنجاری ها از نزدیک درگیر بوده و آشنایی کامل هم با وضعیت جامعه دارند، نکته دیگر این که وی تنها یک چهره سیاسی و جناحی خاص هم نبوده و به عنوان یک چهره ولایی و انقلابی وابسته به اهداف انقلاب به شمار می رود و به نوعی دارای یک استقلال از جریانات سیاسی بوده با این نگاه که می تواند از همه ظرفیت های کشور نیز به خوبی استفاده کند.

 

مرادی ادامه داد: با این وجود نیز تمام جریان انقلاب در کشور به پای کار خواهد آمد به این معنا که همه آنهایی که دلسوزی ، نگرانی و دغدغه رفع مشکلات کشور را دارند و معتقدند که باید در فضای سیاسی ایران طرحی نو در انداخته شود و نیز وضعیت جدیدی شکل بگیرد، که این ویژگی هم موجب شد تا جریانات زیادی امیدوار به آینده  شوند و به جریان آقای رئیسی نیز بپیوندند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد:بنابراین در جریان موسوم به اصلاحات هم خیلی ها امیدوار و دلگرم به جریان آقای رئیسی شدند و این موضوع خود نیز امیدواری جدیدی است که شکل گرفته است،اما اینکه نبایستی هم کوتاه مدت به فکر تغییرات باشیم،هرچند حتی آیت الله رئیسی هم بیان کردند که برای کوتاه مدت هم با کار کارشناسی برنامه ها دارند که خود نیز نکته دلگرم کننده ای است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: با این حال نیز در طول تاریخ 42 انقلاب اسلامی، دولتی نداشته ایم که وضعیت مملکت را اینگونه فشل کرده و چنین مشکلاتی را در بخش های اقتصادی،صنعت،فرهنگ و...برای کشور بوجود آورده باشد،بنابراین در همین گزارش روز گذشته نیز بیان شد که میزان کسری بودجه و نرخ سرسام آور تورم هم بسیار وحشتناک است درحالی که در دولت قبل نیز روزبه روز شاهد کوچک تر شدن سفره مردم بودیم.

 

مرادی افزود:بایستی این موضوعات را مد نظر داشت و به این جهت کار سختی هم پیش روی دولت آیت الله رئیسی خواهد بود، اما اراده ای که برای مبارزه با فسادها، رانت خواری ها ،اشرافی گری ها و نیز برای استقرار عدالت درجامعه شکل گرفته است بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از مدت ها قبل فضای رسانه ای علیه دولت جدید و آقای رئیسی شکل گرفته و برخی ها هم می گویند که بالاتر از رئیسی هم نمی تواند کاری بکند، به خاطر این است که این افراد باید در فکر کیسه های دوخته شده شان باشند اینها باید پاسخگوی رانت هایشان باشند اینکه دولت می خواهد با فساد و رانت خواری مقابله جدی کند یعنی همان بازسازی دیوار اعتماد مردم.

 

وی ادامه داد: در دولت روحانی فاصله ای که بین آحاد مردم ایجاد شد بخاطر همین مشکلات طبقاتی، مشی اشرافی گری ، رانت ها و مشکلات اقتصادی بود که مردم روز به روز اعتمادشان را از دولت هم از دست دادند و امروز آیت الله رئیسی با شعار مبارزه با تبعیض و فساد آمده است تا اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند.

 

مرادی در ادامه گفت:با این حال گره نزدن مشکلات کشور به دیپلماسی جهانی بسیار مهم است ،هر چند در بحث دیپلماسی جهانی باید با تدبیر ، دقت ، ظرافت و براساس منافع ملی و انقلاب عمل شود و به این معنی نیست که حتی آب خوردن مردم را به مشکلات پیوند بزنیم و کشور را دچار مشکلات بسیاری کنیم .

 

وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات اقتصادی و معیشتی که مورد توجه این دولت است هرچه زودتر نیز مرتفع شود و بعد از مدت ها نیز کشور از حالت رخوت، اشرافی گری،بی عدالتی،تبعیض و تجملگرایی برخی ها خارج شود و به عامه مردم نیز توجه ویژه شود.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: باید همه ظرفیت های کشورمان در همه عرصه ها نیز شناسایی و بکارگیری شوند که از اهداف دولت جدید است، درحال حاضر نشاط و امیدواری مردم در هفته های اخیر به همین است و شاید تنها دوره ای از انقلاب بود که مردم دعا می کردند که هرچه زودتر عمر دولت روحانی نیز به پایان برسد، بنابراین هیچگاه در طول عمر انقلاب این همه شاهد بدبینی و بی اعتمادی مردم به دولت ها نبودیم درحالی که هم اکنون مردم امیدوار به یک تحول اساسی در کشور هستند.

 

وی درادامه اظهارکرد: عده ای در سنوات گذشته در قدرت بودند  و از همه امکانات و مظاهر قدرت و ثروت نیز بهره گرفتند و امروز نیز مدعی هستند مشکلات به حدی است که بالاتر از رئیسی هم نمی تواند مشکلات را حل کند که این مساله حاوی چند پیام مهم است.

 

مرادی ادامه داد: آنها اینقدر خرابکاری و تخلفات مرتکب شده اند که زیربنای اقتصادی ایران را به هم ریختند و به خوبی هم می دانند که رفع مشکلات اقتصادی هم کار سختی است و از طرفی هم اطلاع دارندکه میزان تخلفات ، نارسایی ها و مشکلات کجا قرار دارد،بنابراین این افراد مدعیانی بودند که تا الان می گفتند که تورم را مهار کرده و اقتصاد را به سمت شکوفایی و پیشرفت برده اند درحالی که با این حرف ها نیز اعتراف به ناتوانی و ناکارآمدی خوشان می کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: "آیت الله رئیسی" اینقدر توانایی، ظرفیت، استعداد و همراهی دارد که نیاز به این موضوعات هم ندارد که بگوییم کسی بالاتر از آن هم نمی تواند، انشاءالله  که آیت الله رئیسی با این ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی و جوانان پرشور و علمی که همراه دارد در زمان  مناسب مشکلات را مرتفع خواهندکرد که آن موقع است که زمستان می رود و روسیاهی هم به زغال می ماند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها