نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1395 - 10:13
متأسفانه هر از چند گاهی صنعت نفت وگازگچساران این مرکز ثقل اقتصادی و صنعتی اسیر تلاطم‌های سیاسی و یارگیری‌های جناحی می‌شود و به بدنه متخصص و متعهد و به ساختار منظم و تعریف شده آن تعرض و صدمه وارد می‌شودو بعضا عناصر دلسوز و ارزشی یا به کنج انزوا کشیده می‌شوند و یا مجبور به هجرت و رحل اقامت در مراکز دیگر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی-نام گچساران در تاریخ اروپا با نفت و گاز و پالایشگاه و چاه و یونیت و… عجین است و در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد با بودجه و بازار کار و منازل کارمندی و کارگری و امکانات خوب چون حمل و نقل، بیمارستان، فروشگاه، میادین ورزشی و باشگاه و استخر و حقوق و… همراهی و تداعی معانی می‌نماید؛ زیرا نام این شهر با اکتشاف نفت متولد گردید و مباحثی چون جامعه کارگری، انجمن صنفی، سینما و تئا‌تر، مظاهر نظام شهری و شهرنشینی، بانک و مبادلات اقتصادی از این شهر به سایر مناطق کشانده شد.

معماری جدید و ساختمان سازی، بازار و خیابان و ابزارهای صنعتی دوران مدرن در یک زندگی معمولی شهری در این استان با نام گچساران درهم آمیخته شد و تحول از یک زندگی در جامعه سنتی و عشایری این استان غیور، با مردمانی صاف و صادق با مظاهر جدید زندگی نوین از این شهرشروع شد. به همین جهات از دهه ۳۰ تاکنون هر نوع تحول، جابجایی و دگرگونی در وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این منطقه جغرافیایی با نفت و گاز همراه بوده و هست. بطوریکه هر نوع تصمیم گیری چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی در این شهر مستقیم و غیرمستقیم به تولید و نقش این گنجینه خدادادی مرتبط بوده و هست. لذا مدیریت در آن بر تمام ساختارهای زندگی اجتماعی مردم این شهرستان و استان و حتی جنوب کشور و در بعدی وسیع‌تر در ایران و آسیا تأثیرگذار بوده و خواهد بود.

مدیریت این بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی که در بودجه ملی و انرژی جهانی تأثیرگذار است، کاری ساده و معمولی نمی‌باشد. منطقه‌ای که در حال حاضر نزدیک به یک چهارم تولیدات محصولات نفت و گاز صادراتی کشور را تعیین می‌نماید، مستلزم توانایی، تخصص، تعهد، جدیت وجایگاهی فراقومی، فراجناحی و دارای شم مدیریت عالی می‌باشد. جایگاه مدیریت عالی در چنین بستری مافوق یک مقام سیاسی و یا اجتماعی و حتی امنیتی و قضایی و نظامی می‌باشد. پس باید هم خود مدیریت از اتم شاخص‌های مدیریتی برخوردار باشد و هم دارای عقبه شهرستانی، استانی و کشوری باشد تا بتواند با فراغ بال و قدرت تصمیم گیری مطلوب و عقلانی چنین شرکتی با بیش از ۷۰۰۰ عوامل اجرایی، ده‌ها چاه نفتی، چندین پالایشگاه و تلمبه خانه‌ی اکتشاف و تولید و فراوری صنعتی آن هم مستقر در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس را هماهنگ نمود.

متأسفانه هر از چند گاهی این مرکز ثقل اقتصادی و صنعتی اسیر تلاطم‌های سیاسی و یارگیری‌های جناحی می‌شود و به بدنه متخصص و متعهد و به ساختار منظم و تعریف شده آن تعرض و صدمه وارد می‌شود. و بعضا عناصر دلسوز و ارزشی یا به کنج انزوا کشیده می‌شوند و یا مجبور به هجرت و رحل اقامت در مراکز دیگر.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که با اعتصاب تاریخی و مسئولانه کارکنانش در سال ۵۷ بنیان اقتصادی رژیم پهلوی را بهم ریخت و در ۸ سال دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی و برگ زرینی در همراهی، دفاع و تولید در سایه بمباران را رقم زد، در حال حاضر دوره‌ای از بیماری و احتضار را طی می‌نماید که نیازمند جدی به دمیدن یک خون تازه در رگ‌های طولانی لوله‌های پرتعدادش در بیابان‌های گرم و سوزان این چهار استان می‌باشد؛ تا جسم بیمارش التیام یابد و احیای زندگی اقتصادیش، امید و نشاط به بدنه کارکنان زحمتکش و دلسوز و مردم این شهرستان بدمد و به عظمت و اقتدار دیرینه‌اش باز گردد.

مدیریت‌های گذشته اعم از بومی و غیربومی توانمند و تلاشگر و علمی در تاریخ این مرکز اقتصادی یادگارهای بزرگی از خود باقی گذاشتند و شناسنامه این شرکت را در عرصه جهانی تکمیل نمودند ولی بعضا بی‌مهری‌ها و گروکشی‌ها و میدان یافتن عناصری غیرتخصصی و صرفا برمدار رابطه سیاسی به پیکره‌اش لطمه وارد نموده که حال با قبول مسئولیت مدیری کارآشنا، دلسوز، پایبند جدی به مبانی انقلاب و اسلام و نظام، تحصیل کرده صنعت نفت، با حسن شهرت و کارنامه‌ای سربلند از مدیریت صنعتی و استانی و با لیاقت و بومی از بدنه همین شرکت به نام مهندس هوشنگ صیدالی، سبب شده تا پژمردگی و خمودگی و سیاست زدگی در حال خداحافظی باشد و سلامی دوباره برامید و تلاش و کار و توسعه آغاز گردد. احیای دوره موفقی از مدیریت بسیار عالی و ماندگار مهندس غلامرضا پاکدل و تیم علمی و فنی و متعهدش که همین آقای صیدالی هم پرورش یافته‌ای از آن مقطع می‌باشد در استقبال گسترده مردم و کارکنان نفت از مهندس صیدالی جلوه گر شد.

ان شاالله تعالی این برادر عزیز و متعهد، با صلابت و اقتدار و استقلال بتواند بر کارنامه مدیریتی موفق گذشته‌اش بیفزاید. باید این انتصاب «که از معدود انتصابات شایسته و بحق این دولت در این استان می‌باشد» را به کارکنان زحمتکش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تبریک و تهنیت گفت و شروع امیدبخش مهندس صیدالی را در فصل پاییز به فال نیک گرفت و امید داشت که برگ‌های یأس و کسالت و کدورت از بدنه این شرکت ریخته شود و فصل بهار زودرس گچساران را نظاره گر باشیم تا در سایه بازگشت آرامش با پایان دادن به جولان‌های سیاسی و حرکت نوین کار و تعهد، مردم این شهرستان دودزده از نفت را با لبخند رضایت و شیرینی همراه گرداند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها