نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. فروردين 1395 - 9:47
همین افرادی که این روزها در حال و هوای شورای شهر به سر می برند و حتی شنیده می شود عکس های سلفی خود با تاجگردون را نیز برای تبلیغاتشان آماده کرده اند باید بدانند که بر گفتمان خود مبنی بر شایسته سالاری پایبند باشند.

به گزارش آفتاب جنوب،علی کاظم پور در یادداشتی نوشت:اگر کمی به عقب باز گردیم می بینیم که بیشترین رأی را به غلام تاجگردون جریان غیر اصلاح طلب دادند و این را باید پذیرفت که دوبرابر شدن سبد رأی تاجگردون در این دوره به سبب همراهی جریان های مختلف با وی بوده است.

 

گچساران که به نوعی می توان گفت شروع هر انتخاباتی را زودتر از شهرها واستانهای دیگر کشورمان رقم می زند و به تازگی وهم زمان با سراسر کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی را به پایان رسانده است این روزها آرام آرام وارد فضای انتخاباتی برای شورای شهر می شود.

 

موی سپیدان سیاسی که شاید این روزها هنوز به صورت سر بسته کار را می خواهند دنبال کنند در کنار جوانانی که آنها نیز خود آرام آرام می خواهند وارد فضای انتخاباتی نمایند این انتخابات را در گچساران با انتخابات دیگر متمایز کرده است.انتخابات پیش رو در گچساران با دیگر انتخابات در تمام ادوار گذشته تفاوت دارد شاید در نگاه اول شما این گونه به انتخابات می نگرید که از یک سو اصولگرایان واز سوی دیگر اصلاح طلبان قرار دارند اما در واقع اینگونه نیست.

 

در این انتخابات که انتخابات مجلس ماقبل آن را غلام تاجگردون پیروز شده است با چند دسته و گروه روبرو خواهیم شد.نخست ؛ از یک سو بزرگان اصولگرایی گچسارانی که چهار سال پیش و پس از پیروزی دور اول تاجگردون با کلمه وحدت وارد فضای انتخابات شده بودند تا بر یک گزینه اجماع نمایند به دنبال آن خواهند بود که پس از شکست انتخابات در مجلس حداقل شورای شهر را در دست بگیرند ، این عده همان پانزده نفری خواهند بود که تصمیمات را چه خوب وچه بد خواهند گرفت و این بار نیز به دنبال فهرستی خواهند بود تا خروجی آن پیروزی غلام تاجگردون را کم رنگ نماید.

 

اما ، از سوی دیگر در این انتخابات اصولگرایان تازه نفس و جوانی نیز به میدان خواهند آمد ، این عده به احتمال زیاد افرادی خواهند بود که از دو تا سه سال پیش با بزرگان اصولگرای گچسارانی دچار اختلافات سلیقه ای شده بودند.شاید در این عده جوانانی اصولگرا ،مستقل، فرهنگی و تا حدودی از حزب ها وجبهه های جدید را شاهد باشیم و ببینیم.

 

با یک تحلیل ساده می توان گفت این عده برای به اثبات رساندن خود به آن پانزده نفر تمام تلاش خود را خواهند کرد تا آرام آرام فضا را در دست بگیرند.خوب تا اینجای کار یک سوی قضیه انتخابات پیش رو خواهد بود که هنوز مشخص نیست تکلیفشان چه خواهد شد اما تا حدودی می توان گفت در این سوی جریان یک رقابت درون جریانی را شاهد خواهیم بود.

 

در مقابل این جریان که شاید به نوعی بتوان گفت مهمترین نکته بحث راقم خواهد بود جریان مقابل یا به نوعی اصلاحات ودر اصل غلام تاجگردون ویک عالمله خواسته خواهد بود که در این قسمت لازم می دانم نکاتی را به جهت یاد آوری بنویسم:یادتان هست که در همین انتخاباتی که به تازگی به پایان رساندیم دهدشت یا همان کهگیلویه بزرگ بیشترین حضور کاندیدها را درانتخابات از آن خود کرده بود وپس از آن بویر احمد و در انتها گچساران قرار داشت به شکلی که در گچساران یک رقابت دونفره را شاهد بودیم ، حال به نظر شما در این انتخابات نیز به این ترتیب واین گونه خواهد بود؟

 

شخصا اعتقاد دارم که بیشترین تعداد ثبت نامی کاندیداها در این دوره در شهرستان گچساران رقم خواهد خورد.حال چرا بیشترین کاندید!!به عنوان خبرنگاری که سالها در این شهر مشغول کار هستم با پیامهایی که در فضای مجازی دریافت می کنم باید گفت بیشترین حضور ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شورای شهر را دراین دوره در گچساران شاهد خواهیم بود.چرا؟

 

اگر کمی به عقب باز گردیم می بینیم که بیشترین رأی را به غلام تاجگردون جریان غیر اصلاح طلب دادند و این را باید پذیرفت که دوبرابر شدن سبد رأی تاجگردون در این دوره به سبب همراهی جریان های مختلف با وی بوده است. عده ای که مخالف دیروز وی بودند به بهانه شایسته سالاری و با شعار “آقا ما چکار جریان داریم مهم این است که امروز ایشان در مرکز نفوذ دارد” به تاجگردون رای دادند.

 

 عده ای دیگر نیز به بهانه طولانی شدن معرفی کاندید با تاجگردون همراه شدند.عده ای نیز به دلیل بی اهمیت خواندن خود از سوی جریان اصولگرایی با تاجگردون همراه شدند. عده ای دیگر نیز عدم گزینه مناسب جریان اصولگرایی در گچساران را علت همراهی خود با تاجگردون عنوان می کنند.

 

با تمام این تفاسیر حال از سویی دیگر به انتخابات اخیر می پردازیم شورای شهر فعلی که در انتخابات محلس شورای اسلامی با غلام تاجگردون همراه شده بودند و جلسه ای نبود که حداقل سه عضو شورای شهر فعلی در آن جلسه و میتینگ انتخاباتی نباشد با توجه به کارنامه ای که از خود به جای خواهند گذاشت در این انتخابات نیز انتظاراتی دارند ، بی شک آنها نیز انتظارشان بر این است تا غلام گچسارانی ها از آنها حمایت کند.

 

حال ، از سویی دیگر از دل همان افراد مخالف که برای اولین بار به تاجگردون رأی داده بودند نیز عده ای قصد ورود به فضای انتخابات شورای شهر را دارند آنها نیز گمانه زنی هایشان شان بر این خواهد بود که تاجگردون از آنها حمایت خواهد کرد.از سویی دیگر اینجا گچساران است و برای انتخابات نمی شود به راحتی از رأی تُرک ها وقشقایی ها عبور کرد.

 

قشقایی ها که در این انتخابات بیشترین جلسات خانگی را برای تاجگردون برگزار کردند اکنون به دنبال آن هستند تا از حمایت وی و طیف ایشان بر خودار شوند.قشقایی ها که آنطور که خود می گویند بیشترین رأی تاریخی خود را به تاجگردون داده اند معمولا در انتخابات شورای شهر و به دلیل جذب آرای قومی و قبیله ای ستادهای انتخاباتی خود را پایین خیابان محله لبنان ( محله ترک نشین شهر) بنا می کردند ؛حال باید دید در این دوره نیز به دنبال رای قومی ستادهایشان را آنجا برقرار خواهند کرد یا درلیست قرار خواهند گرفت.

 

در واقع باید گفت دیگر نباید انتظار رای قومی را به خود داشته باشند چرا که خود چندی پیش شعارشان شایسته سالاری بوده است که اگر در این دوره از انتخابات نیز به دنبال رای های قومی باشند نشان دهنده آن است که شعارهایشان مقطعی و زودگذر برای عبور بوده است.از سویی دیگر جوانان اصلاح طلب که این روزها جلساتی را نیز در راستای انتخابات شورای شهر برگزار کرده اند و آنگونه که شنیده ایم دومین جلسه خود را نیز تشکیل داده اند در این انتخابات وارد میدان خواهند شد.

 

بی شک این جوانان نیز که این روزها هنوز در حال وهوای پیروزی انتخابات به سر می برند به دنبال قانع کردن تاجگردون برای حمایت از خود خواهند بود . این عده که بر این باور هستند که باید تنور انتخاباتی فضای کنونی و جو انتخاباتی موج پیروزی تاجگردون را تا انتخابات شورای شهر گرم نگهدارند تا سبد رای تاجگردن به نام آنها ریخته شود نیز جزیی از این میدان بازی خواهند بود ؛ اینها همه انتظاراتی از نماینده فعلی دارند که کار را برای تاجگردون تا این جای کار سخت خواهد کرد.

 

حال از سویی دیگر "حمید بخشایی" که روزگاری مخالف تاجگردون بود در این انتخابات مدیریت بخشی از برنامه های انتخاباتی وی را بر عهده داشت ، اینروزهادر حال و هوای به دست گرفتن سُکان شهرداری خواهد بود اما از سویی دیگر اردلان زینل زاده که در روزهای آخر با غلام تاجگردون و با گفتمان پیشرفت و توسعه شهری غلام گچسارانی ها را در آخرین مراسمش در گچساران همراهی کرد.

 

از طرف دیگر معمولا در گچساران تا قبل از این انتخابات که غلام گچسارانی ها بارای ۷۳درصدی به مجلس راه یافت بر اساس قوم و قبیله رای داده می شد ولی اینبار این انتخابات یک فرق بزرگ با انتخابات گذشته دارد و آن این است که خیلی ها از جمله همین افرادی که این روزها در حال و هوای شورای شهر به سر می برند و حتی شنیده می شود عکس های سلفی خود با تاجگردون را نیز برای تبلیغاتشان آماده کرده اند نباید فراموش کنند که همین ها چندی پیش شعار شایسته سالاری سر می دادند تا به تاجگردون رای دهند و باید بدانند که بر گفتمان خود مبنی بر شایسته سالاری باید پایبند باشند.

 

از سویی دیگر مردمی که برای چپ و راست تره خُرد نمی کنند در انتخابات مجلس در گچساران ، شعار شایسته سالاری و کار به چپ و راست نداریم ما کسی را می خواهیم که بتواند کاری برای شهر انحام بدهد ؛ کار به ترک ولر بودن نداریم را زیاد شنیده اند ، آنها نیز دوست ندارند عده ای در این بازار انتخابات آینده پا بر حرف های خود بگذارند وصحبت های دیروزیشان را فراموش کنند.

 

چرا که مردمی که چندی پیش چه اصلاح طلب مخالف تاجگردون  و چه اصولگرای مخالف صددرصد حاج غلام و مستقل هایی که به شعار های اطرافیان تاجگردون رای دادند پا بر همه چیز گذاشتند تا پای صندوق رای رفتند و امروز هم دوست ندارند عده ای برای آنها لیست بدهند وتصمیم بگیرند چه این طرفی باشد وچه آنطرفی.واین امید نیز می رود در این انتخابات شاهد انتخاباتی قومی نباشیم تا مردم خود بتوانند شایستگان را بر گزینند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها